We hebben een appartementje gekocht.
De elektriciteit is afgekeurd en we hebben een andere zekeringskast laten plaatsen.
We merken met het testen van de circuits ook op dat als we de ventilator op zetten bij 1 van de accumulatoren het differentieel springt.
(is alleen zo bij 1 van de 3 accumulatoren dus we denken dat deze stuk is).
Omdat we met een beperkt budget zitten gaan we de accumulatoren voorlopig niet vervangen door lucht/lucht airco's.
Bij de oude accumulatoren zit de schakelaar van de ventilator op de accumulator zelf.
en er komen 2 kabels toe de 220v en de 380v

deze schakeldoos gaat wel nog vervangen worden maar dit is waar de 220v richting accumulator gaat. als de thermostaat ingeschakeld is meet ik
tussen rood (is waar je nu de zwarte draad op aangesloten is) en tussen de dikke koperen draad (waar blauw op aangesloten is 220v. er is ook 220v tussen rood
en de witte draad waar niks op aangesloten is.
bij de 380v draad is er de aarding en L1, L2 en L3 aangesloten.

Ik heb ook de huidige thermostaat (die ook vervangen gaat worden) ook van de muur geschroefd en daar komen 2 rode en 2 witte draden met een lasdop toe.

dit is het schema van de thermostaat die er moet komen te hangen.

en dit is het schema van de '"nieuwe" accumulator.

zo was de accumulator aangesloten bij de vorige eigenaar.
Moet ik voor de thermostaat draden bijtrekken? zoja welke draden?
Ik meen ook dat de elektricien zei dat de neuter en aarding aan elkaar zaten.
Mijn elektricien heeft geen ervaring met accumulatoren vandaar dat ik de vraag hier stel dan kan ik het hem laten lezen en kan hij mij helpen met het aansluiten

De elektriciteit is afgekeurd en we hebben een andere zekeringskast laten plaatsen.
We merken met het testen van de circuits ook op dat als we de ventilator op zetten bij 1 van de accumulatoren het differentieel springt.
(is alleen zo bij 1 van de 3 accumulatoren dus we denken dat deze stuk is).
Omdat we met een beperkt budget zitten gaan we de accumulatoren voorlopig niet vervangen door lucht/lucht airco's.
Bij de oude accumulatoren zit de schakelaar van de ventilator op de accumulator zelf.
en er komen 2 kabels toe de 220v en de 380v

deze schakeldoos gaat wel nog vervangen worden maar dit is waar de 220v richting accumulator gaat. als de thermostaat ingeschakeld is meet ik
tussen rood (is waar je nu de zwarte draad op aangesloten is) en tussen de dikke koperen draad (waar blauw op aangesloten is 220v. er is ook 220v tussen rood
en de witte draad waar niks op aangesloten is.
bij de 380v draad is er de aarding en L1, L2 en L3 aangesloten.

Ik heb ook de huidige thermostaat (die ook vervangen gaat worden) ook van de muur geschroefd en daar komen 2 rode en 2 witte draden met een lasdop toe.

dit is het schema van de thermostaat die er moet komen te hangen.

en dit is het schema van de '"nieuwe" accumulator.

zo was de accumulator aangesloten bij de vorige eigenaar.
Moet ik voor de thermostaat draden bijtrekken? zoja welke draden?
Ik meen ook dat de elektricien zei dat de neuter en aarding aan elkaar zaten.
Mijn elektricien heeft geen ervaring met accumulatoren vandaar dat ik de vraag hier stel dan kan ik het hem laten lezen en kan hij mij helpen met het aansluiten