• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aarding gas - water - CV

Lid geworden
28 jan 2012
Waarderingsscore
19
Punten
18
Beste allemaal,

Ik stel vast dat mijn gas-, water- en cv-leidingen momenteel niet zijn geaard, voor zover ik kan nagaan.

De vloer gaat er binnenkort tocht uit, trek ik dan een 6mm2 aardingskabel naar de aardingskabel in mijn elektriciteitskast? En moeten dat aparte kabels zijn voor gas, water enz. of mag ik die eerst met elkaar verbinden voor ik naar de elektriciteitskast ga?

De regenwaterbuis moet ik ook aarden, lijkt me. Moet dat ook bij elk binnen- en buitenkraantje op die buis, of volstaat het dat de buis geaard is?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Je mag 1 draad naar de verschillende leidingen leggen, maar deze moet ononderbroken zijn. Anders moet je ze apart leggen.
Deze leg je naar je aardingsonderbreker.
Het is voldoende om enkel de regenwaterbuis te aarden (ik ga ervan uit dat dit een metalen leiding is).

Je mag 1 draad naar de verschillende leidingen leggen, maar deze moet ononderbroken zijn. Anders moet je ze apart leggen.
Deze leg je naar je aardingsonderbreker.
Het is voldoende om enkel de regenwaterbuis te aarden (ik ga ervan uit dat dit een metalen leiding is).
Thx! Als het geen metalen leiding is (de sanitairman moet nog komen), dan hoef ik de buis en de kraantjes niet te aarden, neem ik aan?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan