Ik heb vorige week een nieuwe DAB aanzuigende pomp geplaatst op een nieuw geslagen put. Eens de pomp werkt is er water genoeg maar wanneer de pomp een uurtje heeft stilgestaan duurt het al enkele minuten voor er terug water is. Wanneer de pomp een hele dag heeft stilgestaan is deze helemaal afgelopen en ben ik 10 minuten bezig om terug water te hebben. Tussen de pomp staat een terugslapklep van enkele jaren oud maar ik zie ze nog open en dicht gaan?
Een tweede punt is dat tijdens het sproeien er regelmatig lucht wordt meegeblazen.
Wanneer ik de pomp maandag uitzet op 3 bar en een dag laat stilstaan, zit er nog steeds 3 bar op de pomp maar wanneer je de kraan opendraait kom er dus geen water en is de pomp afgelopen.
Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak van dit probleem kan vinden of bestaat er een manier om een eventuele lek te vinden
Misschien nog een extra terugslagklep bijplaatsen op de put zelf ?
Een tweede punt is dat tijdens het sproeien er regelmatig lucht wordt meegeblazen.
Wanneer ik de pomp maandag uitzet op 3 bar en een dag laat stilstaan, zit er nog steeds 3 bar op de pomp maar wanneer je de kraan opendraait kom er dus geen water en is de pomp afgelopen.
Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak van dit probleem kan vinden of bestaat er een manier om een eventuele lek te vinden
Misschien nog een extra terugslagklep bijplaatsen op de put zelf ?