• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Aantal uren huishoudhulp per week

• 1u/week

Stemmen: 0 0,0%
  • 2u/week

Stemmen: 10 16,9%
  • 3u/week

Stemmen: 1 1,7%
  • 4u/week

Stemmen: 16 27,1%
  • 5u/week

• 6u/week

• 7u/week of meer

Stemmen: 5 8,5%
  • Geen huishoudhulp, doe alles zelf.

Stemmen: 20 33,9%
  • Geen huishoudhulp, mijn partner doet alles zelf.

Stemmen: 7 11,9%

• Totaal aantal stemmers
    59

Aantal uren huishoudhulp per week

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Waarderingsscore
199
Punten
43
Poll uit interesse en als discussie materiaal voor met mijn partner.
Hoeveel uren per week hebben jullie huishoudhulp?
Momenteel hebben we 4u/week hulp. Met de duurdere dienstencheques leken veel mensen de uren verminderd te hebben. Hoe zit dat bij jullie?

Laatst bewerkt:
Als ik een week van 50/60 uur erop heb ziiten, heb ik echt geen goesting meer om nog te kuisen en strijken... Voor wat het 'maar 'kost, laat maar komen!

Ik kan niks aanvinken
Er moet er eentje bij : Geen huishoudhulp, mijn vrouw doet alles :)

Als ik een week van 50/60 uur erop heb ziiten, heb ik echt geen goesting meer om nog te kuisen en strijken... Voor wat het 'maar 'kost, laat maar komen!
Strijken kan je sterk beperken

Wat ben je hiermee als je niet weet hoeveel u de deelnemers of hun partner werken?

Mijn vrouw doet alles zelf, behalve ramen kuisen en strijken. Heb dan het laatste aangeduid maar dat klopt dan niet helemaal. strijk doet familie, ramen kuisen de ramenwasser. Als het van mij afhing nam ik veel meer huishoudhulp zodat zij dat niet hoeft te doen, maar dat wil ze niet.

Hier 7u/week.
Gezin met 2 werkende ouders, 2 kleine kinderen en een poezenbende. Huis op stelten dus.

Een tactische keuze met "risicospreiding" in ons achterhoofd
- huishoudhulp 1: 4u
- huishoudhulp 2: 3u
Valt er eentje ziek, gaat op vakantie of neemt wederom ontslag waardoor ze wederom naar iemand nieuw moeten gaan zoeken, dan blijft er meestal 3u of 4u nog over van de andere huishoudhulp en valt niet ineens alles van huishoudhulp weg.
En die tactiek heeft zich al bewezen. Sinds december in het systeem, er zijn er al 4 die hun ontslag hebben gegeven bij het bureau waar ze aangesloten zijn, en er zijn al 3 beurten weggevallen omwille van ziekte. Op zoek naar een nieuwe huishoudhulp numero 1. Ik denk dat we momenteel afkloppen op gemiddeld 50% effectief gepresteerde uren van de voorzien 7u/week.

Ik werd helemaal gek van het gigantische verloop en het niet nakomen van afspraken. Uren staan wachten en bellen, telkens opnieuw. Sloeg echt nergens meer op. Wij poetsen gewoon zelf nu, blij dat ik van die frustraties af ben.

Geen huishoudhulp hier, wij dragen allemaal ons steentje bij maar mijn partner wel voor het grootste gedeelte denk ik. Ik hoef geen vreemd volk in huis en het huis moet voor ons ook niet spic en span zijn (is ook nog eens goed voor de weerstand). Ramen worden niet of amper gekuist, de regen doet zijn werk wel.

Wij hier 8u. 2 zelfstandigen in huis & 3 opgroeiende pubers die van de ene hobby naar de andere moeten :s. Het is niet enkel en alleen poetsen, maar ook strijken & voorbereidingen voor het avondmaal doen.

Ik haat het huishouden doen, dus ik kan onmogelijk verwachten van mijn vrouw dat zij dat wel doet... (en ze doet dat ook niet graag)

Hier eentje voor de schoonmaak, 4 u / 14 dagen (stond er ook niet bij dus heb ik 2u/week aangeduid). Twee voltijds werkenden, 3 pubers. Wij doen ook niet graag de schoonmaak. Uren gaan vermoedelijk wel naar boven gaan als mijn laatste twee kamers eindelijk af zijn. Dan wordt het volume om te kuisen te groot om alles (eventueel nog maar oppervlakkig) in 4u gedaan te krijgen.

Hier voorlopig nog niets. Zelfstandig, ik 80u en vrouw 45u per week met 1 peuter en een baby op komst. Strijken doen we niet, alles in droogkast. Na de bouw die hopelijk in april begint, mischien wel eens overwegen

Wat kost dat nu eigenlijk 4u poetshulp met dienstencheques? Ik wil het wel eens overwegen.

3 kinderen < 5j, één zelfstandige en één die zijn werk (te) graag doet; vrouwlief wil geen vreemden in huis, hangt de was graag uit ipv droogkast (omdat dat beter is voor de kleren). Koken, strijken, poetsen doen we allemaal zelf; enkel ramenwasser (kennis) komt eens in de zoveel maanden (we hebben veel grote ramen en zoals die dat doet, kunnen we (voorlopig) niet zelf. De schoonmoeder handelt wel onze boodschappenlijst af en ze vangen ook de kleinste kinderen een uurtje op.

De stofzuig/dweilrobot helpt wel, die moet ik nog verbeteren door automatische water aanvoer/afvoer aan te sluiten. We hebben ook een ramenwasser-robot overwogen (ideaal voor onze grote ramen), maar zolang dat ding zich niet zelf van raam naar raam verplaatst is het niet goed genoeg 😅 .

Ik merk in onze nieuwbouw dat er veel minder stof binnenkomt/op horizontale vlakken ligt dan in onze vorige jaren '60 huizen, dus helpt ook wel wat. Doet me er aan denken nog eens filters voor de ventilatie te zoeken/bestellen.

Wat kost dat nu eigenlijk 4u poetshulp met dienstencheques? Ik wil het wel eens overwegen.
Was 36€ vorig jaar en fiscaal af trekbaar (20% op maximaal 1790 euro). Nu 40€ en niet meer fiscaal aftrekbaar.
Wel jammer, maar hier nog steeds 4u/week. Voor strijk en basis kuisen.
Zo hebben we in het weekend meer tijd om leuke dingen te doen met de kindjes.

Er moet nog eentje bij,

"Geen, wij doen alles samen".
+1

We hebben huishoudhulp geprobeerd. Was meer werk dan zelf doen. Op voorhand moest je zelf alles opruimen en klaarzetten. Achteraf nog eens alles terug op z'n plaats zetten. Kleren zaten verkeerd. Keukengerei kwijt. Zelfs na enkele maanden nog steeds frustraties.

Er moet nog eentje bij,

"Geen, wij doen alles samen".
+1

We hebben huishoudhulp geprobeerd. Was meer werk dan zelf doen. Op voorhand moest je zelf alles opruimen en klaarzetten. Achteraf nog eens alles terug op z'n plaats zetten. Kleren zaten verkeerd. Keukengerei kwijt. Zelfs na enkele maanden nog steeds frustraties.
Ben blij dat dit topic er is, want na onze verhuis wil mijn madam dat ook. Maar ik zie dat niet zitten. Hoewel het precies hard afhangt van wie er komt.

@Kaffe : ga je dan zelf ook helpen?
Want ik zou ook liever niemand hebben, want als we het dan eens zelf moeten doen, merk je dat het beter gedaan is... Maar ik haat het zo hard, dat ik toch moeilijk kan zeggen: "Huishoudhulp komt er niet in, maar terwijl jij aan het kuisen en strijken en wassen en plassen bent schat, ga ik op mijn gemak een uurtje sporten, om daarna naar de koers te kijken." ?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan