Aansluitingen voorzien tbv telefoon

Lid geworden
10 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoe pakken jullie dit aan?

Slechts 1 hoofdaansluiting voorzien en hierop een telefoon met meerdere handsets hierop aansluiten, zodat niet meer tel-aansluitingen in de woning nodig zijn, of meerdere aansluitingen voorzien?

Hoe pak ik dit aan, aangezien mijn bad (ja, mijn BAD) een telefoonaansluiting heeft om vanuit bad de telefoon op te kunnen nemen? Heb ik dan een huiscentrale-tje nodig of zo??

thanx!

G

Guest

Guest
je mag telefoons parallel op mekaar aansluiten.

dus in principe mag je van de ene aansluitdoos naar de andere gaan en alles parallel aansluiten.

Hou er wel rekening mee dat je dan alleen deze aansluitingen voor telefoon mag gebruiken en niet voor PC !

Of je kan zoals je zegt 1 basisstation gebruiken en verschillende handsets.

Een huiscentraletje heb je helemaal niet nodig, das overkill, tenzij je thuis een kleine KMO gaat beginnen ;)

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
falcon10 wrote:
je mag telefoons parallel op mekaar aansluiten.

dus in principe mag je van de ene aansluitdoos naar de andere gaan en alles parallel aansluiten.

Of je kan zoals je zegt 1 basisstation gebruiken en verschillende handsets.

Hoe ik het doe is de aansluitdoos van Belgacom in de berging laten zetten.

Daar de splitter. De DSL modem staat daar ook en de uitgangen gaan mijn lan-patch in. Voor de telefoon 't zelfde. Maar ik heb een kabeltje gemaakt dat doorlust.

Draadloos toestel is interessant, maar bv naast mijn bed en in de living of ook naast de computer heb ik nog graag een analoge aansluiting (want je wil graag eens bellen als je batterij plat is of als er geen stroom is ook en soms is het eens interessant met de PC een fax-ke te kunnen versturen. En dat gaat niet draadloos.

falcon10 wrote:
Hou er wel rekening mee dat je dan alleen deze aansluitingen voor telefoon mag gebruiken en niet voor PC !

hihi, als de telefoonbel gaat, zou je Lan-kaart wel eens raar kunnen doen. 75V wisselspanning is niet niks voor zoiets.

falcon10 wrote:
Een huiscentraletje heb je helemaal niet nodig, das overkill, tenzij je thuis een kleine KMO gaat beginnen ;)

Of om een parlefoon te laten doorschakelen op je G.

G

Guest

Guest
hallo wrote:
falcon10 wrote:

Of om een parlefoon te laten doorschakelen op je G.

Nop, daar is een module in de zekeringkast al voldoende voor van de parlefoonfirma. Daar heb je dezer dagen geen telefooncentrale meer voor nodig.

Mbman

Lid
Lid geworden
27 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
een simpele analoge centrale van tiptel bvb is ook niet meer dé kost.

Zo'n 200 euro denk ik, en je kan doorverbinden, fax-select, ...

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Meest eenvoudige is van iedere kamer waar je telefoon, PC, fax,... denkt nodig te hebben een (of meerdere) UTP kabel(s) te leggen naar een berging, garage of andere centraal gelegen ruimte waar je technische installatie komt.

Dan kan je nog allle kanten uit: telefooncentrale, alles eenvoudig verbinden, internet, digitale tv...

TomEnNatalie

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
36
kan je eigenlijk nie zelf iets in elkaar knutselen om in je patch panel je telefoonverbindingen door te verbinden mbv mini wago's?

1 kabel van je modem met 2 draadjes voor telefoon. wago op beide draadjes en dan van daaruit verder.

TomEnNatalie

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
36
iemand een idee van het schoon vlaams van 'Kronenblokken'? Ik vermoed dat dit ook een soort van Wago is.

Donat

Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Waarderingsscore
9
Punten
18
Vreemd dat die link niet werkt...

Hebt ge-upload...

Tschijnt da ze bij den belgacom da ook in hun kasten gebruiken..

Mvg,

Bovenaan