• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aansluiting riolering 6/21% bij sloop en heropbouw

Lid geworden
2 dec 2014
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo

Weet iemand of de aansluiting op het rioleringsnet ook onder de 6% regel valt bij sloop en heropbouw?

Mvg
Jens

Ik zou vermoeden van wel, maar stuur even een mailtje naar je rioolbeheerder dan heb je zekerheid.

Als je aan de voorwaarden voldoet volgens mij wel...
  • die gedurende 5 jaar de enige en eigen woning van de bouwheer/koper zijn
  • en die een bewoonbare oppervlakte hebben van maximum 200 m2.
Maar idd, zoals @Caroto zegt: vraag het effe na, desnoods ook bij je lokale btw-kantoor...

Ik vrees dat dit in elke gemeente/intercommunale/beheerder anders is; inderdaad luisteren bij uw lokale beheerder...

Die lokale beheerder weet het blijkbaar zelf niet... Moet maar kunnen... Ik probeer iemand van het belastingskantoor te bereiken.

Ik zou het belastingskantoor niet lastigvallen, en bij opmaak van de factuur gewoon aandringen dat ze het aan 6% moeten doen. De rest zie je dan wel..

Hier kan je vragen stellen https://financien.belgium.be/nl/particulieren/woning/bouwen/afbraak-wederopbouw/nieuwe-maatregel#q13

Hier vind je de laatste geldige circulaire misschien staat het daar wel letterlijk in. Volgens wat ik al gelezen heb zou dit toch aan 6% kunnen.

Ik heb Fluvius ook aan 6% BTW laten factureren bij m’n sloop&heropbouw. Dus ik zou niet weten waarom aansluiting riolering niet aan 6% zou kunnen …

BTW is federaal, dus lokaal heeft men waar weinig uitspraken over te doen.

Wij hadden een offerte bij de watergroep voor rioolaansluiting aan 6%, uiteindelijk hebben wij de bestaande aansluiting herbruikt. Dus als uw gesloopte woning een aansluiting had zou ik die piste zeker eens bekijken. 2000 euro voor leukere dingen :)

Wij hadden een offerte bij de watergroep voor rioolaansluiting aan 6%, uiteindelijk hebben wij de bestaande aansluiting herbruikt. Dus als uw gesloopte woning een aansluiting had zou ik die piste zeker eens bekijken. 2000 euro voor leukere dingen :)
Mijn grondwerker heeft me dat ook aangeraden. Hoe zit dat dan met die 1000 euro borg dat je aan de gemeente hebt moeten betalen? Normaal krijg je die terug als je een keuring attest kunt voorleggen.

Mijn grondwerker heeft me dat ook aangeraden. Hoe zit dat dan met die 1000 euro borg dat je aan de gemeente hebt moeten betalen? Normaal krijg je die terug als je een keuring attest kunt voorleggen.
Borg? :D

Borg geef je voor eventuele beschadigingen aan het openbaar domein te vergoeden, maar dat heeft toch niets te maken met een rioleringsaansluiting?

Borg geef je voor eventuele beschadigingen aan het openbaar domein te vergoeden, maar dat heeft toch niets te maken met een rioleringsaansluiting?
Krijg je die borg niet enkel terug als je een keuring kunt voorleggen van je rioolaansluiting? Of ben ik hier ergens de mist in gegaan? 🧐

Krijg je die borg niet enkel terug als je een keuring kunt voorleggen van je rioolaansluiting? Of ben ik hier ergens de mist in gegaan? 🧐
Nog nooit van gehoord. Die borg staat in voor gemeentelijke infrastructuur, niet voor nutsvoorzieningen. Dus voor voetpad, fietspad, straat, berm, ... Je mag overigens zelf nooit graven op openbaar domein dus om je riolering aan te leggen kan je theoretisch nooit aan het openbaar domein raken.

Oke, bedankt voor de info. Ik ben dus ergens de mist ingegaan. 😆

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan