Aansluiting mengkraan

Lid geworden
19 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een paar weken geleden mijn nieuw appartement in ontvangst mogen nemen. In de badkamer had ik de de douche van het plan laten schrappen omdat ik dezelfde mengkraan/douche combinatie voor de helft van de prijs online kon kopen. Ik ben geen grote doe het zelver, maar een mengkraan aansluiten, moest toch lukken.

Yeah right.

Het eerste wat me opviel aan de aansluitingen was dat ze horizontaal niet waterpas stonden en dat er eentje een halve centimeter verder uit de muur stak dan de andere. Maar ik vermoedde dat dat opgelost kon worden met die S aansluitingen.

Maarr toen ik die aansluitingen erin gedraaid had, bleek ook nog dat een aansluiting 'scheef' uit de muur kwam, wat duidelijk werd na het aansluiten van dat aansluitingsstuk.

Ik heb dan toch geprobeerd om de mengkraan erop te draaien en dat is ook deels gelukt. Maar het staat nogal schots en scheef: horizontaal, de afstand van de muur is ook niet egaal. En bovendien geeft het geheel een verwrongen indruk en lekt het een beetje (een paar druppels per 24uur).

Is er ergens een manier waarop ik die aansluitingen in de pas kan laten lopen? 'Intelligente' tussenstukken of zo :D

Groetjes, Jeroen

2k

Lid geworden
19 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
iemand een oplossing? Ik heb aan mijn bad hetzelfde probleem.

TomEnNatalie

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
36
waterkraan dicht gaan draaien, druk van de leiding aflaten (kraan open zetten), tegel waar aansluitingen staan weghalen, muur voorzichtig open kappen tot je ongeveer 10 cm buis ziet lopen bij beide leidingen (warm en koud), beide aansluitingen nu mooi pas zetten met de waterpas. Je kan de aansluitingen nu wat manipuleren.Monteer je mengkraan er nu al even op hoe je hem wil hebben. Ga wat knauf goldband kopen (koop ineens een spuit witte TEC7) en smeer de leidingen terug dicht, mooi gelijk met de muur en laat zo drogen. Pas op dat het geheel niet meer gaat bewegen nadat je het hebt dichtgesmeerd. Haal je kraan er terug af en lijm de tegel die je eraf hebt gehaald er terug op met de TEC7 die je hebt gekocht. Lijm in dotjes of lijnen aanbrengen en tegel er terug mooi tegen zetten. Even aandrukken en schuiven tot je de juiste voegbreedte hebt en klaar is kees.

Als je dit niet ziet zitten... Loodgieter bellen :D

Lid geworden
2 jan 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor horizontale verschillen : gebruik de s-bochtjes.

Voor de verticale verschillen kan je speciale chroom stukjes kopen die je op maat kan afzagen (ze zijn in de binnenkant volledig bedraad) zodat je je beide kranen even ver kan laten vooruit komen.

p_2371582_1.jpg

Lid geworden
21 mei 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
EvelynM wrote:
Voor horizontale verschillen : gebruik de s-bochtjes.

Voor de verticale verschillen kan je speciale chroom stukjes kopen die je op maat kan afzagen (ze zijn in de binnenkant volledig bedraad) zodat je je beide kranen even ver kan laten vooruit komen.

p_2371582_1.jpg

Dat gaat dan toch roesten als je dat gaat inkorten. :shock:

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
1.538
Punten
113
Waarschijnlijk messing, kan niet roesten

maar ook met S-bocht kan je diepteverschil wegnemen (max een paar mm)

door aan de ene veel meer teflon te doen als aan de andere (2e moet wel voldoende teflon hebben om af te dichten

Bovenaan