• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aansluiting afvoer regenwater plat dak

Lid geworden
2 aug 2017
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Ik overweeg om mijn plat dak zelf te leggen in EPDM en vroeg me af hoe de tegenwaterafvoer van het plat dak juist wordt aangesloten op de regenpijp?
Ik heb gekozen voor vierkante buizen 100 x100 mm en wil deze graag even hoog laten komen als de dakrand van mijn plat dak.
Voor de afwatering van het plat dak kom ik vooral ronde tapgaten tegen met een stuk buis aan dat door de opkant wordt gestoken.

Hoe moet de buis van het tapgat aangesloten worden op de vierkante regenpijp?
Gewoon een gat erin boren?
Toch met een bocht werken die in de vierkante buis uitkomt?
Nog tips i.v.m tapgat door de opstaande kant?
Alvast bedankt,
 

dark-divx

Actief Lid
Lid geworden
24 okt 2014
Berichten
235
Waarderingsscore
36
Punten
28
hoe ik het ga doen. is gewoon met een klokboor een gat maken in de vierkante buis. En de tapbuis hier in schuiven.
 
Lid geworden
30 sep 2014
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
1
Pe bocht van 90° op de afvoer

Gat slijpen van 15 cm achteraan de buis

Klaar is Kees




 

rptje

Nieuw Lid
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
95
Waarderingsscore
3
Punten
8
Wij hebben hetzelfde probleem, 90mm tapbuis komt uit gevel, hoe sluiten we hierop best een 100mm vierkante regenpijp?
 

Bijlagen

  • aansluiting_tapbuis90_vierkantregenpijp.jpg
    aansluiting_tapbuis90_vierkantregenpijp.jpg
    405,9 KB · Weergaven: 12

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Vierkante buis, aan achterzijde een stuk uitknippen met schaar van bovenaf en deze buis dan vanaf onder over ronde buis schuiven
vierkante buis even hoog als dakrand vind ik mooist
 

rptje

Nieuw Lid
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
95
Waarderingsscore
3
Punten
8
Is de bovenzijde van die vierkante regenbuis eigenlijk altijd open? of is het best om daar nog een soort bladvanger/netje in te stoppen?
 

gvo

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
927
Waarderingsscore
617
Punten
93
Hier bij ons zijn de vierkante regenbuizen idd boven open, en gaat de (ronde) tapbuis daarin via een uitgesneden gat in de achterkant.
Geen bladvanger bovenop die open vierkante buis (als dat je vraag is)

('t is wel een roofing dak, maar dat lijkt me niet relevant hier)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan