• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aansluiten ventilator badkamer

steven86

Lid
Lid geworden
7 jun 2017
Berichten
160
Waarderingsscore
9
Punten
18
Ben aan het kijken om een ventilator te plaatsen in de badkamer. Had die van Soler & Palau tegen gekomen, eentje met enkel een timer. Ben gaan kijken in de handleiding hoe ik deze moet aansluiten maar kom er niet uit.

Heb boven een doosje zitten voor men rolluiken te voeden, gewoon 3G 1,5. Nu wou ik van daar vertrekken naar de ventilator, daar eventueel nog een module tussen voor draadloze schakelaar. Dat ik deze altijd apart kan opzetten.
Maar nu staat erin dat ik 3 draden nodig heb, terwijl ik maar 2 draden heb, L+N. Vanwaar komt die derde?
 

steven86

Lid
Lid geworden
7 jun 2017
Berichten
160
Waarderingsscore
9
Punten
18
Heb het gevonden via dit filmpje:
 

Eendraadsschema

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 jul 2017
Berichten
2.573
Waarderingsscore
1.536
Punten
113
Beste,

Je kunt beter deze nemen, deze gaat automatisch aan als de vochtigheid te hoog en terug uit als de vochtigheid terug gezakt is. Is enkel blauw zn bruin op aansluiten waar constant 230V opstaat.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211006-194858_Cebeo.jpg
    Screenshot_20211006-194858_Cebeo.jpg
    62,9 KB · Weergaven: 10

steven86

Lid
Lid geworden
7 jun 2017
Berichten
160
Waarderingsscore
9
Punten
18
Beste,

Je kunt beter deze nemen, deze gaat automatisch aan als de vochtigheid te hoog en terug uit als de vochtigheid terug gezakt is. Is enkel blauw zn bruin op aansluiten waar constant 230V opstaat.
Gaat zo'n ventilator niet continue blijven draaien als de vochtigheid in het algemeen te hoog is?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Beste,

Je kunt beter deze nemen, deze gaat automatisch aan als de vochtigheid te hoog en terug uit als de vochtigheid terug gezakt is. Is enkel blauw zn bruin op aansluiten waar constant 230V opstaat.
Gaat zo'n ventilator niet continue blijven draaien als de vochtigheid in het algemeen te hoog is?
Nee, dat kan je instellen. Maar over het algemeen werken die niet zo super, de gevoeligheid is moeilijk in te stellen. Springt pas aan als heel de kamer vol damp hangt.
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Beste,

Je kunt beter deze nemen, deze gaat automatisch aan als de vochtigheid te hoog en terug uit als de vochtigheid terug gezakt is. Is enkel blauw zn bruin op aansluiten waar constant 230V opstaat.
Gaat zo'n ventilator niet continue blijven draaien als de vochtigheid in het algemeen te hoog is?
Nee, dat kan je instellen. Maar over het algemeen werken die niet zo super, de gevoeligheid is moeilijk in te stellen. Springt pas aan als heel de kamer vol damp hangt.
Dat gaat inderdaad aan of uit wanneer het zelf wil en is vaak niet alleen wanneer je aan het douchen bent.

Zelf plaats ik altijd een drukschakelaar en een ventilator met timer. Drukken op de drukknop en de ventilator blijft draaien volgens de ingestelde timer. Schakeling samen met het licht heb ik een hekel aan, dat ding gaat dan zelfs aan als je gewoon je tanden gaat poetsen ofzo...
 

steven86

Lid
Lid geworden
7 jun 2017
Berichten
160
Waarderingsscore
9
Punten
18
Beste,

Je kunt beter deze nemen, deze gaat automatisch aan als de vochtigheid te hoog en terug uit als de vochtigheid terug gezakt is. Is enkel blauw zn bruin op aansluiten waar constant 230V opstaat.
Gaat zo'n ventilator niet continue blijven draaien als de vochtigheid in het algemeen te hoog is?
Nee, dat kan je instellen. Maar over het algemeen werken die niet zo super, de gevoeligheid is moeilijk in te stellen. Springt pas aan als heel de kamer vol damp hangt.
Dat gaat inderdaad aan of uit wanneer het zelf wil en is vaak niet alleen wanneer je aan het douchen bent.

Zelf plaats ik altijd een drukschakelaar en een ventilator met timer. Drukken op de drukknop en de ventilator blijft draaien volgens de ingestelde timer. Schakeling samen met het licht heb ik een hekel aan, dat ding gaat dan zelfs aan als je gewoon je tanden gaat poetsen ofzo...
Indd, heb zoiets genomen. En als het dan toch nog wat vochtig is duw je gewoon nogmaals op de drukknop en is hij weer 30 minuten bezig.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan