• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aansluiten van thermostaat

Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
331
Waarderingsscore
0
Punten
0
HELP... ik krijg deze thermostaat maar niet deftig aangesloten.



Heb bij Conrad deze gekocht http://shop.conrad.be/actueel-en-actie/ ... 1272.html#



Een Eberle Instat Plus 3R thermostaat

Deze kan 16A schakelen, ik gebruik hem om een elektrisch stralertje te schakelen van 1800W



Kabels:

Er komt een blauw en bruin van de 220V voeding

en er gaat een blauw en bruin naar de verwarming

dit is het schema:





Uploaded with ImageShack.us

De thermostaat werkt op 220V en op het display is alles normaal. Hij klikt als ik een hogere temperatuur instel als de effectieve, maar bij de kabels die ik bij het vuurtje heb meet ik niets...

Heb al verschillende combinaties geprobeerd...



Hoe moet dit in godsnaam aangesloten worden??



Ben een beetje einde raad..... en mijn vrouw heeft kou
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Hoe heb je het nu aangesloten? Het lijkt me dat je in de plaats van "H" het verwarmingstoestel moet aansluiten & that's it...
 
Lid geworden
1 feb 2011
Berichten
105
Waarderingsscore
0
Punten
0
De thermostaat werkt als potentiaalvrij contact. Dit wil zeggen dat je hier nooit 230V zal meten. Het werkt als het ware als een schakelaar...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan