• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

aansluiten oranje afvoerbuizen

kim77

Lid
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
187
Waarderingsscore
12
Punten
18
Ik moet een Y-stuk op een oranje afvoerbuis zetten. Deze afvoerbuizen hebben een rubberen afsluitring maar heb echt veel problemen om die buizen op elkaar geschoven te krijgen. Heb zelfs geprobeerd ze met dreft in te smeren om het glijden makkelijker te maken maar helpt noet veel...

Iemand tips om dit makkelijker te doen?
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
1) rubberen ringen en PVC buizen invetten met het juiste vet hiervoor!



2) wanneer je een stuk buis afzaagt en er moet een mof over (met rubber ring dus) dan de kant van de buis afschuinen (zoals het uiteinde van de buizen die je koopt)



Dan heb je normaal niet direct problemen.

Dreft, boter, vaseline,... zijn niet echt geschikt.
 

knessel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 jul 2006
Berichten
1.661
Waarderingsscore
371
Punten
83
dat is typisch aan buizen etc van de Gamma of de Hubo. Als je de duurdere stukken koopt in de speciaalzaak, zal je zien dat deze veel gemakkelijker in elkaar zijn te steken. Ik spreek van ondervinding :oops: .
 

kim77

Lid
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
187
Waarderingsscore
12
Punten
18
Dat is het nu net Knessel...deze buizen komen van een speciaalzaak dus je logica gaat niet echt op.

Heb wel al vernomen dat de rubbers van de grijze buizen veel soepeler zijn....
 
Lid geworden
8 jan 2009
Berichten
160
Waarderingsscore
2
Punten
0
De voordelen van de oranje hulpstukken zijn vooral de kostprijs en dat deze meestal korter zijn, wat soms zijn voordelen heeft waar het allemaal wat dicht op elkaar zit.

Het ineenschuiven is inderdaad moeilijker.

Buiten het gebruik van glijmiddel en het noodzakelijk aanschuinen zijn volgende punten belangrijk:

-absoluut voorkomen dat er zand of ander vuil op de buis en de rubber komt.

-bij elke verbinding controleren dat de rubber op zijn plaats blijven zitten is. Bij deze hulpstukken kan de rubber tijdens het ineenduwen er dwars tussenkomen, wat later tot verstoppingen leidt. Dit kan je ook aanvoelen tijdens het monteren (De laatste centimeters van elke verbinding moet vlot gaan).
 
Lid geworden
1 jan 2009
Berichten
455
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dreft is voor den afwas, vet vind ik veel makkelijker, dat blijft zitten, dreft loopt weg.
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Ik ga es 100.000 bussen dreft kopen en dan ne sticker ontwerpen: "voor al uw bouwklussen: bouwdreft!"

'k denk dat ik rijk ga worden.



Wat heeft iedereen toch met dreft? Dreft in de mortel, dreft aan de afvoerbuizen,... (mortelolie en vet voor dichtingen zijn beide trouwens goedkoper dan dreft, beter dan dreft en handiger dan dreft)

Een huis zetten van enkele honderdduizenden euro's en dan enkele euro's uitsparen op de juiste hulpproducten.... :roll: :lol:



OK natuurlijk als je eens 1 emmer mortel moet maken voor een herstelling of 2 buizen aan elkaar moet zetten. Maar anders?

Of proberen jullie zo onder de afwas uit te komen? "tja, den dreft is op!"
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
OK, je hebt gelijk. Dreft alleen bij kleine renovaties.

RenoDreft: mischien een goeie produktnaam, Nevermore? :D
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan