• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aansluiten kookplaat monofasig

Lid geworden
28 aug 2020
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
1
Even voor de zekerheid: ik wil een kookplaat installeren voor occasioneel gebruik, dus klein vermogen is voldoende. Ik zou dus gaan voor monofasige aansluiting. Ik zag tot nu toe alleen maar driefasige aansluitingen vandaar dat ik advies zoek. Voor monofasige aansluiting is een kring afgezekerd op 32A 2p automaat met 3G6 XGB en een monofasige fornuiscontactdoos 2P+A van 32A toch OK hé? Mag die contactdoos in een gewoon inbouwpotje voor holle wanden? Mag ik de 3G6 XGB (cca) in een geribde buis in de holle wand steken (technische spouw tussen twee lagen osb)? Welke diameter geribde buis (warmt dat veel op?). Ik ga trouwens niet teveel andere zaken op die fase aansluiten. Bedankt!
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Is allemaal goed.
Behalve het inbouwpotje. Zo’n contactdoos heeft meestal een iets groter maatje, dus neem je de bijhorende inbouwdoos.
Het moet overigens niet met een contactdoos 32A, het mag ook met een aansluitneus.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan