• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aansluiten HDMI, flikkerend beeld

Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
65
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij het aansluiten van onze LCD TV aan de PC met een 20m HDMI kabel, lijkt het bij het afspelen van een DVD alsof er wat frames missen. Vooral bij snelle beweging lijkt het beeld out-of-sync.

Zal dit te maken hebben met de lengte van de kabel (zoals gezegd 20m), of moet ik de oorzaak meer in de software zoeken?

Zal een signaal-versterker hier helpen???
 

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
1.931
Waarderingsscore
45
Punten
48
gofferje2 wrote:
Bij het aansluiten van onze LCD TV aan de PC met een 20m HDMI kabel, lijkt het bij het afspelen van een DVD alsof er wat frames missen. Vooral bij snelle beweging lijkt het beeld out-of-sync.

Zal dit te maken hebben met de lengte van de kabel (zoals gezegd 20m), of moet ik de oorzaak meer in de software zoeken?

Zal een signaal-versterker hier helpen???



Kan best zijn. HDMI heeft geen "error correctie" of iets dergelijks dus als het signaal aan de LCD-TV aankomt met enige "schade" zal je dit visueel / audiomatig wel kunnen zien.

De manier waarop de "1" en "0" op de kabel gezet worden (codering & interleaving) laat wel redelijke marge toe, maar soms is teveel storing teveel hé ... 20m is niet niets !



ik denk niet dat het aan de software van de TV zal liggen en ook niet aan de software van de achterliggende PC/mediaspeler ? Dat moet je dan maar snel testen met een HDMI snoertje van 1m ofzo....

Welke software gebruik je om af te spelen ?



HDMI repeaters zijn DUUR (reken 500 euro) !

Een GOEDE kabel is ook wel duur hoor ... voor zo'n lengte mag je ook enkele honderden euro's afdokken!



Jan
 
Lid geworden
30 aug 2006
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier vind je ook uitleg over HDMI kabels :



http://www.hdmi.org/learningcenter/kb.aspx?c=7#113



Samengevat :



Tot 10 m is mogelijk met goede kabels

Boven de 10m :

Q. How do I run HDMI cables longer than 10 meters?



There are many HDMI Adopters working on HDMI solutions that extend a cable’s effective distance from the typical 10 meter range to much longer lengths. These companies manufacture a variety of solutions that include active cables (active electronics built into cables that boost and extend the cable’s signal), repeaters, amplifiers as well as CAT5/6 and fiber solutions.
 
G

Guest

Guest
je 20 meter HDMI zal wel het probleemke zijn in de zin : afstand te lang !



voor zon afstande is enkel VGA kabel doenbaar of iets me ne converter over UTP kabel.



als ge't helemaal in HDMI kabel wilt, dan gade 2 keer ne 10 meter moeten nemen en ne HDMI versterker ertussen.
 
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
65
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ok, een versterker plaatsen dus.

Mijn "kabels"-leverancier, en ook de HDMI-versterker leverancier melden dat ik de versterker het best plaats vlak achter de bron ipv halverwege de lange kabel. Laatst las ik echter dat halverwege beter zou zijn.

Wat is nu waar???
 
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
Voor analoge signalen geld: zo dicht mogelijk bij de bron, voor digitale signalen niet gezien die met 0 en 1 werken en zolang de signaal versterker de 0 en 1 herkent zal die ook een correcte 0 en 1 doorsturen.

Moet dus niet dicht bij de bron te staan.
 
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
Die spreekt voor zijn eigen winkel.

Of de kabel naar de sersterker nu 1 meter of 5 meter is maakt niet veel uit. Natuurlijk, het lot niet uitdagen .
 
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
65
Waarderingsscore
0
Punten
0
Maar ok, eerste stuk kort of langer, zou mijn 20m kabel NA versterking wel overbrugd worden/kunnen worden?
 
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
De lengte na de versterker is groter dan de lengte voor de versterker, 20 meter is goed haalpbaar.
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
gofferje2 wrote:
Bij het aansluiten van onze LCD TV aan de PC met een 20m HDMI kabel, lijkt het bij het afspelen van een DVD alsof er wat frames missen. Vooral bij snelle beweging lijkt het beeld out-of-sync.

??



Als je al problemen hebt met DVD-resolutie (of worden de dvd's geupscalled naar HD?) dan vraag ik me af wat het zal geven met een film in HD-formaat!!!



Nu ik zat met hetzelfde probleem en heb het kunnen oplossen met HDMI-versterkers van ca. 80 EUR:



- 1 octova ( http://www.livingcinema.nl/catalog/octa ... p-201.html)

- 1 altona ( http://www.atlona.com/product.php?produ ... 344&page=1)



Ik kocht er dus 2 verschillende (1 voor mijn LCD en één voor mijn beamer) en beiden geven hetzelfde resultaat!
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan