• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

aansluiten 300mA diff van schneider

Lid geworden
13 apr 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het lijkt dat de neuter bij de 300 mA diff's van schneider links zitten? Dien je dit dan ook zo aan te sluiten of maakt dat niet uit? In welke volgorde van kleur moet dit eigenlijk?

Automaten is sowieso de neuter toch links?

bedankt!

Lid geworden
13 feb 2013
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ik heb de neuter steeds rechts aangesloten zowel bij diff als automaat zo staat het ook op de diff, automaat gedrukt.

Lid geworden
5 mrt 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
bij schneider zit deze idd links, dus links aansluiten

Lid geworden
18 jul 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
is het niet zo dat automaten voor 3 fasige netten + N altijd de neulleider ietsiepietsie later onderbreken dan de fasen?

stel dat (de kans er is dat) de nulleider eerder onderbroken wordt, zou je kortstondig spanningsverschuivingen kunnen hebben omwille van een eventuele onbalans (ongelijke belasting van de fasen). de zogename sterpuntsverschuiving. En die verhoogde/verlaagde spanningen zou voor sommige toestellen nefast kunnen zijn.

zo hebben ze het mij toch geleerd indertijd...

Lid geworden
22 nov 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
@ davidje_87 ; heb het ook zo geleerd , en bij inschakelen "iets" vroeger

Lid geworden
3 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
davidje_87;1830500 wrote:
is het niet zo dat automaten voor 3 fasige netten + N altijd de neulleider ietsiepietsie later onderbreken dan de fasen?

stel dat (de kans er is dat) de nulleider eerder onderbroken wordt, zou je kortstondig spanningsverschuivingen kunnen hebben omwille van een eventuele onbalans (ongelijke belasting van de fasen). de zogename sterpuntsverschuiving. En die verhoogde/verlaagde spanningen zou voor sommige toestellen nefast kunnen zijn.

zo hebben ze het mij toch geleerd indertijd...

klopt als een bus

!

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.962
Punten
113

KoekenVergeten

Nieuw Lid
Lid geworden
16 sep 2023
Waarderingsscore
2
Punten
8
Schneider is duur en moeilijk leverbaar. Bv type R9XFH412 heb je nergens ..
Maar die van FTG hebben de Neuter rechts zitten ipv links (ik weet dat het niet uitmaakt, maar het werkt verwarrend dus af te raden)

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.962
Punten
113
Schneider is duur en moeilijk leverbaar. Bv type R9XFH412 heb je nergens ..
Maar die van FTG hebben de Neuter rechts zitten ipv links (ik weet dat het niet uitmaakt, maar het werkt verwarrend dus af te raden)
niet uitmaken ??? met die kam van FTG sluit je een fase met andere fases en N aan ipv N met een fase

KoekenVergeten

Nieuw Lid
Lid geworden
16 sep 2023
Waarderingsscore
2
Punten
8
Bij die van FTG die ik heb gelinkt heb niet hé, alles heeft gewoon een ander labeltje

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
1.868
Punten
113
Ik heb gewoon de Schneider kammen gebruikt.

Er zijn er ook die niet gelabeld zijn met LL/2/3/N maar met een driehoekje, een vierkante, een bolletje etc. Die kan je dan aansluiten zoals je wil.

En anders pak je een langere van FTG die je op maat kan afzagen, en je zaagt eerst vooraan de eerste paar modules er vanaf. Dan begint het ook met N-L1-L2-L3-...

Of je plakt er gewoon nieuwe labeltjes over.

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Waarderingsscore
1.495
Punten
113
Ik gebruik ook die van Schneider, die schelen bij mijn groothandel niet veel qua prijs, en de eindkappen zitten er bij. Je kan kiezen of je met N of L1 begint.

DeWerf

Lid
Lid geworden
8 jul 2021
Waarderingsscore
18
Punten
18
Ik gebruik de 4 polige van FTG.
Wat labeltjes printen/plakken en klaar. Begrijp dat een prof dit zo niet gaat doen, maar voor zelf bouw vindt ik dit helemaal goed zo.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan