Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Aanschaf isolatiemeter

Fondan

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 okt 2020
Waarderingsscore
133
Punten
43
Hallo,
Ik zou me graag een isolatiemeter aanschaffen voor mij privé.
Nu heb ik er een multmeters gevonden die meerdere functies hebben "multimeter met isolatiemeter"
En kwa prijs zijn ze goedkoper als sommige merken van meggers

Brymen BM 877 (274€)
Brymen BM 887 (274€)
Brymen BM 878 ( 304€)

Uni-T UT505A (151€)
Uni-T UT533 (187,5€)
Uni-T UT505B (234€)

Bij Brymen zit er maar 40€ verschil tussen de BM 877 en de BM 878
Bij Uni-T zit er bijna 85€ verschil tussen UT505A en UT505B

Ik heb 2 jaar geleden als eens een topic gestart over aanschaf van een nieuwe multimeter.

Ik moet een andere aanschaffen mijn oude heeft de geest gegeven....
Ik dacht eerst de Brymen BM829 S (148€) of de Uni-T 195M (promo 120€ ipv 203€)

Maar ben ik dan ni beter om ne multimeter te kopen met functie "isolatiemeter"

Wat denken jullie ervan

Alvast bedankt

Je gaat voor Brymen. Uni-T is goed, maar zo goed nu ook niet. Kijk maar eens naar verschillende videos van EEvblog op youtube, en dat is een ingenieur die weet waarover hij praat.
Verschillende testen tonen dat aan dat er soms problemen zijn met Uni-T.

Ja ik denk dat het merk Bryhem beter is dan Uni-T
Sommige zeggen dat je het kan vergelijken met Fluke,maar veel goedkoper.
Nu de multimers met isolatiemeting hebben toch minder functie dan de gewone multimeters van Brymen....
Tis ni makkelijk om een keuze te maken

Ja ik denk dat het merk Bryhem beter is dan Uni-T
Sommige zeggen dat je het kan vergelijken met Fluke,maar veel goedkoper.
Nu de multimers met isolatiemeting hebben toch minder functie dan de gewone multimeters van Brymen....
Tis ni makkelijk om een keuze te maken
Brymen kan je gerust vergelijken met Fluke hoor. Ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe multimeter, gewoon om er nog eentje te hebben :-) De huidige is Brymen, build as a rock, jaren oud en doet het nog uitstekend. Dacht ook aan een isolatiemeter 'build in' maar ga het eigenlijk nooit nodig hebben, en als ik het ooit wil kopen, dan koop ik een specifiek model die gebouwd is voor dat soort toepassingen. Mijn multimeters moeten vooral dienen voor mijn hobby electronica en dat moeten de metingen juist zijn met een merk die je kan vertrouwen. Brymen is daarom een uitstekend merk. Er zijn nog meerdere goede merken, maar daar betaal je je blauw aan.

En welk model zou je dan aanschaffen van Brymen?

Je gaat voor Brymen. Uni-T is goed, maar zo goed nu ook niet. Kijk maar eens naar verschillende videos van EEvblog op youtube, en dat is een ingenieur die weet waarover hij praat.
Jones wordt waarschijnlijk wel goed gesponsord door Brymen, heeft zelfs een Brymen-multimeter uitgebracht met EEvblog als logo erop . Voor wat hoort wat zullen we maar zeggen .

Fnirsi is een nieuw opkomend merk, nu nog vrij goedkoop en geen merkkleverken maar eigen materiaal .

Jones wordt waarschijnlijk wel goed gesponsord door Brymen, heeft zelfs een Brymen-multimeter uitgebracht met EEvblog als logo erop . Voor wat hoort wat zullen we maar zeggen .

Fnirsi is een nieuw opkomend merk, nu nog vrij goedkoop en geen merkkleverken maar eigen materiaal .
t was te denken dat dit soort commentaren gingen komen. Als je iets van electronica kent dan weet je dat Brymen een meer dan goed merk is, er zijn trouwens -tig anderen die Brymen verkiezen. Doe eens eentje open en vergelijk dat met andere merken,...
Ik blijf bij Brymen voor mijn eigen veiligheid.

Net een weekje de Fnirsi MRT-1050 via aliexpress gekocht voor €59.63 met alle accesoires/meetkabels erbij. Ik denk dat de amazon versie nu slechts paar € duurder is en exact hetzelfde.

Enige dat die voor mij moet doen is isolatieweerstand meten en dat doet ie; weinig extra functionaliteit die ik toch niet nodig heb. Enig punt is dat je in principe spanningsvrij moet testen, ik denk dat er een andere zijn die wél onder spanning kunnen testen (moet je materiaal er zelf ook tegen kunnen natuurlijk).

Je mist natuurlijk de jaren betrouwbaarheid van een gevestigd merk.

Nee dan geef ik liever 125€ voor een betrouwbaar merk.
Heel goedkoop is vaak miskoop.
Die Fnirsi zou ik ni durven gebruiken voor 220.

220 V bedoelde ik ;)

• Voor elektrische installaties, NEN-keuringen of industriële onderhoudswerkzaamheden: BM877 (vooral als PI/DAR belangrijk is).
  • Voor allround gebruik met isolatesten én temperatuurmeting: BM878.
  • Voor elektronica, algemene elektrotechniek en incidentele isolatiemetingen: BM887.
Ik zou voor de BM877 gaan, dan heb je een all round multimeter/isolatietester. Alles hangt af van je wensen en hoeveel je dit gaat gebruiken. Zoals geschreven gebruik ik een multimeter vaak voor hobby electronica en is dat deel dan echt belangrijk om veilig en nauwkeurig iets te meten.
Als ik me een isolatiemeter aanschaf dan zal het specifiek een meter zijn, gebouwd voor dat doel.

Ja kan ook voor Uni-T gaan, maar volgens verschillende reviews en testen zouden er soms veiligheidsproblemen mee zijn en zijn ze niet robuust gebouwd.

Wil je zekerheid, ga dan voor Fluke, maar daar betaal je 'wat' meer.

Laat je ons je keuze weten ?

Ik gebruik zelfs dit om netspanning te meten. Ook nog een analoge van 10€. Hou van die goedkope mini-meters, heel handig en gaan niet stuk als ze van de trapladder vallen, daarvoor veel te licht. Hebben ook een tamelijk lage ingangsimpedantie, en dus geen last van spookspanning.

Voor zover ik weet ben ik nog steeds in leven maar beloof iets te laten weten als ik hen niet overleefd heb 😜

Laatst bewerkt:
Hij gaat nochtans tot 1000V (kan ik nameten met mijn Fluke 177). Dat is al 4x zoveel als 240V, dus lekstroom die je zou meten is al 4x zo groot als de lekstroom die je op 240V zou krijgen. Pak dat alles onder 5mA nog relatief veilig is, als die Fnirsi al niet 20mA kan meten, zou die wel héél slecht zijn.

Bij mij is het meer (heel) occasioneel gebruik. Ik neem de meting sowieso met een korrel zout. Ik vind het goed genoeg voor een pass/fail test.

Ik gebruik zelfs dit om netspanning te meten. Ook nog een analoge van 10€. Hou van die goedkope mini-meters, heel handig en gaan niet stuk als ze van de trapladder vallen, daarvoor veel te licht. Hebben ook een tamelijk lage ingangsimpedantie, en dus geen last van spookspanning.

Voor zover ik weet ben ik nog steeds in leven maar beloof iets te laten weten als ik hen niet overleefd heb 😜
Ik had van jou toch maximaal dit verwacht : https://www.toolstation.be/laagspan...KpUoY6vc8OffnX9gbQfSsgDYg5XyE5zRoCZgUQAvD_BwE :)

Ik had van jou toch maximaal dit verwacht : https://www.toolstation.be/laagspan...KpUoY6vc8OffnX9gbQfSsgDYg5XyE5zRoCZgUQAvD_BwE :)
Probleem is dat je de spanning niet kan aflezen adh van de lichtsterkte, anders had ik dat zeker overwogen 😁

Ja ben nog aant twijfelen lat zeker weten wat het geworden is

Terug
Bovenaan