Aannemer weigert premie attest te bezorgen

Lid geworden
4 mei 2018
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
Goedemorgen,

Zoals zovelen heb ik tijdens mijn verbouwingen heel veel informatie opgestoken van dit forum -waarvoor dank-, maar nu is er een probleem opgedoken waarvoor ik met de handen in het haar zit.
Het zit zo, onze verbouwingen liepen via één aannemer, die zijn onderannemers inplande en hun kosten aan ons doorfactureert.
So far so good.
Een van de werken was het isoleren van de vloer bovenop de nieuwe betonplaat.
Nu zijn we intussen maanden verder, maar de aannemer weigert pertinent het attest voor de isolatiepremie te tekenen en door te mailen.
Ik heb het attest zelfs alvast ingevuld, zodat hij het enkel maar hoeft te tekenen.
Ik heb het bedrag van de premie (< 0,5% van de factuur) voorlopig nog niet betaald en duidelijk gemaakt dat dit direct wordt betaald als we het attest krijgen, maar nu krijgen we een "herinnering" om te betalen binnen de 7 dagen.
Ik vrees dat we hetpremie attest nooit zullen zien eens het bedrag betaald is.
Heeft iemand raad?
confused_smile.png
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.471
Waarderingsscore
409
Punten
83
"Duidelijk gemaakt" als in binnen 8 dagen na factuurdatum een aangetekend schrijven gestuurd of ...

 
 
Lid geworden
4 mei 2018
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de snelle reactie!

Dat was niet binnen de 8 dagen na factuurdatum, maar is wel opgenomen in de contestering van de factuur die we hebben opgestuurd samen met een aantal andere andere zaken niet klopten.

Is het normale praktijk om dergelijke attesten pas af te leveren na volledige betaling? In andere gevallen zou ik dit niet zo aux sérieux nemen, maar gezien de verzuurde relatie door die andere zaken, vrezen we dat we dit attest anders nooit te zien zullen krijgen.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
17.241
Waarderingsscore
4.202
Punten
113
Ik heb premie aangevraagd zonder attest. Gebeld met Eandis, factuur doorgestuurd en situatie uitgelegd. Was geen probleem.
Op factuur stond wel de juiste omschrijving van de gebruikte isolatie.
 
Lid geworden
4 mei 2018
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt, Mario.

Ik heb de premie ook alvast aangevraagd, zonder attest maar met een begeleidend schrijven met foto's van tijdens de plaatsing, waarmee ik ook aantoon dat er twee lagen zijn gelegd, want 1 laag zou niet voldoende zijn voor een premie.
Helaas voor ons staat op de offerte PUR en heeft hij zonder onze goedkeuring te vragen XPS geplaatst en staat er desondanks nog steeds "PUR" op de factuur ondanks onze vraag om dit aan te passen.
Heb wel verduidelijkt met een foto over welke isolatie het gaat, type en isolatiewaarde en in een creditnota op die factuur staat wel "XPS" vermeld, die heb ik ook als bijlage opgeladen.

Eandis vertelde me deze morgen dat het nog lang kan duren eer ze de aanvraag behandelen, ze hebben nog ander halve maand achterstand.
Sta ik recht in mijn schoenen door het bedrag voorlopig niet te betalen tot ik het attest heb gekregen?
Zal dit heus wel betalen, maar dit is mijn enige garantie.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
27.892
Waarderingsscore
1.363
Punten
113
Het invullen aan aanleveren van dit attest staat dit met zoveel woorden in contract, bestelbon?

 
 
Lid geworden
4 mei 2018
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het is geen man van veel woorden.
Op de offerte en factuur staat deze regel:
"pur isolatie 2 x 40 mm"                     x euro/m²                   x m²                       € xxxx

Is het afleveren van het attest geen "standaarddienst" gezien het zo weinig inspanning vereist?
Is enkel maar handtekenen, stempel erbij en klaar ...
 

m1chaelm

Gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.263
Waarderingsscore
175
Punten
63
Er zal toch wel een reden zijn dat hij dit niet wil doen?
 
Lid geworden
4 mei 2018
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
De werken zijn niet gebeurd zoals onderling afgesproken, bv. goedkoper en slechter isolerend materiaal geplaatst zonder vooraf te bespreken, extra kosten die plots uit het niets werden aangerekend, zo van die zaken.
Dit conflict zal waarschijnlijk aan de basis liggen ...
 
Lid geworden
4 mei 2018
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor de volledigheid geef ik even mee hoe het is afgelopen:

Ik heb een premieaanvraag ingediend met foto's van de isolatie (de specificaties en tijdens de plaatsing) met een beschrijving van de werken, maar zonder het attest van de aannemer, omdat ik toen al het gevoel had dat het nog even zou aanslepen.

Vervolgens getelefoneerd naar Eandis, waar ze het dossier hebben bekeken en het hebben goedgekeurd. Premie is vandaag gestort.
 

Qacino

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
716
Waarderingsscore
222
Punten
43
Even een oude topic terug opstarten.
Heb vandaag hetzelfde probleem aan de hand.

Contact genomen met Fluvius maar ze kunnen onmogelijk mijn premie doorstorten zonder deze attest ..
Hoera ... 

Ik zou klacht moeten leggen bij de ombudsdienst aangezien dit een wettelijke verplichting is van de aannemer.. Maar bij welke ombudsdienst zou ik dan moeten zijn ? 
 

jan 007

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 nov 2018
Berichten
3.025
Waarderingsscore
11
Punten
38
advocaat brief laten schrijven of vrede rechter of mms mogelijk via bouwconfedareatie afdeling geschillen

of bouwverzoening.be of  ....

alle wegen zijn goed als je je probleem kan oplossen :)

 
 

Qacino

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
716
Waarderingsscore
222
Punten
43
Heb het enkel voor de zekerheid hier eens gevraagd.

Als je mijn vorige topics hebt gelezen zag je dat ik wel wa prul heb gehad.
Hem daarnet gebeld en zou geen probleem zijn. Moet gewoon even naar zijn thuis gaan of ik zou moeten wachten tot hij langs Genk passeert. 

In theorie dus opgelost :) 
 
Bovenaan