• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

aannemer regio kortrijk voor huisbezoek

Lid geworden
15 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik wil graag een bod doen op een woning in regio kortrijk. Het huis is gebouwd in 1975, maar is in goeie staat en op het eerste zicht instapklaar. Op vlak van EPC (D) kan het wel beter, maar spouwmuurisolatie, enkele nieuwe ramen en zonnepanelen, heb ik al ingecalculeerd. Het enige wat ik nog schrik van heb, is de elektriciteit. Ik wacht nog op het keuringsattest, maar er moeten sowieso al aanpassingen gebeuren. Als de elektriciteit volledig opnieuw moet gebeuren, dan is het huis allesbehalve instapklaar. Ik ga er vanuit dat er gegarandeerd gekapt moet worden en de vloer uitgebroken worden. Ik wil hier dan ook mee rekening houden in mijn bod.

Ik zoek dus een aannemer die mee kan bij een volgende bezichtiging om hier een schatting te maken, eventueel ook andere zaken te bekijken zoals de buizen, etc. Als de elektriciteit of sanitair opnieuw moet gebeuren, dan ook een schatting maken van een grondigere renovatie zoals nieuwe vloer, bepleistering, verven, etc.

Voorzie je een budget om die aannemer te betalen voor dat huisbezoek en die offertes?
Hetgeen je graag wil (elektriciteit, sanitair, vloeren, pleisteren, schilderen,...) is heel veel rekenwerk voor totaal uiteenlopende werken.
En dit met weinig uitzicht om dat werk binnen te halen. Als je bod niet geaccepteerd wordt bvb? Of indien je het huis wel hebt kunnen kopen, ga je dan nog andere offertes opvragen bij andere aannemers?

En indien die aannemer dat werk wel mag doen van jou, ga ik ervan uit dat er nog een hele boel zal veranderen eens het effectief zo ver is.
En dat de finale berekening dan helemaal opnieuw te doen is.

Er zullen imo weinig aannemers staan springen om hierin mee te gaan.

Laatst bewerkt:
Voorzie je een budget om die aannemer te betalen voor dat huisbezoek en die offertes?
Hetgeen je graag wil (elektriciteit, sanitair, vloeren, pleisteren, schilderen,...) is heel veel rekenwerk voor totaal uiteenlopende werken.
En dit met weinig uitzicht om dat werk binnen te halen. Als je bod niet geaccepteerd wordt bvb? Of indien je het huis wel hebt kunnen kopen, ga je dan nog andere offertes opvragen bij andere aannemers?

En indien die aannemer dat werk wel mag doen van jou, ga ik ervan uit dat er nog een hele boel zal veranderen eens het effectief zo ver is.
En dat de finale berekening dan helemaal opnieuw te doen is.

Er zullen imo weinig aannemers staan springen om hierin mee te gaan.
Ik gebruik bewust het woord schatting en niet offerte. Natuurlijk is dit tegen betaling. Ik heb gewoon nood aan expertise zodat ik een goed beeld kan heb van waar ik rekening mee moet houden. Deze persoon zijn taak is dus beperkt tot informeren en een ruwe schatting van welke werken er nodig zullen zijn. Uitgewerkte offertes voor het echte werk is hier nog niet van toepassing.

Als een aannemer hier niet voor geschikt is, hoor ik het graag bij welke profiel ik voor zoiets moet aankloppen.

Elektriciteit van 1975? Zou ik toch vervangen.

Afvoeren en dergelijke?

Het huis van mijn ouders is ook van rond die tijd... Zou ik daar in kunnen wonen? Ja hoor, dus dat is instapklaar... Zou ik dat doen? Nooit van mijn leven. dat is een huis van 50 jaar oud??? Dat is quasi strippen & opnieuw beginnen...

Ik lees v
Het huis van mijn ouders is ook van rond die tijd... Zou ik daar in kunnen wonen? Ja hoor, dus dat is instapklaar... Zou ik dat doen? Nooit van mijn leven. dat is een huis van 50 jaar oud??? Dat is quasi strippen & opnieuw beginnen...
Ik lees veel assumpties. Behalve enkele ramen steekt er overal hoogrendementsglas. Er steekt een gloednieuwe en gerenoveerde keuken. Badkamer en toilet zijn ook recent gerenoveerd. In de woonkamer steekt er (denk ik) nog de originele vloer, maar rest van het huis ligt er overal een recente vloer en laminaat. Woonkamer + benedenverdieping is ook recent gerenoveerd. De verwarming heeft een hoogrendementsketel. Dak is geisoleerd en in uitstekende staat.
Het punt van mijn post is dat al dit redelijk nutteloze renovaties zijn, als ik toch alles opnieuw moet uitbreken om de elektriciteit opnieuw aan te leggen. Dat gaat een serieus verschil maken in het bod dat ik wil maken

Mijn eerlijke mening... Dat is een huis dat je veel te veel gaat betalen voor wat het waard is... Ja, de keuken is mooi, ja de badkamer is mooi, ja er liggen nieuwe vloeren... Maar technisch is het gewoon een oud huis. Hoogrendementsglas van 50 jaar geleden is wel iets helemaal anders dan hoogrendementsglas van 2 jaar geleden... Ik bekijk het nu ff héél zakelijk, en jij waarschijnlijk iets emotioneler omdat je nu eenmaal in die zoektocht zit, maar een huis van 50 jaar oud is gewoon toe aan een totaalrenovatie. Het is een beetje opgeknapt om het "leuker te maken" om er in te wonen, het zal misschien iets meer comfort geven, maar het is en blijft een oud huis... voor mij toch :).

Ik vrees dat dit een verbouwing wordt, waar je net dat tikkeltje meer tijd in gaat steken dan dat je zelf zou wensen...

MAAR: je idee om iemand met kennis van zaken mee te nemen is zeker niet slecht, integendeel zelfs... Verrassingen zullen er altijd zijn, maar nu misschien iets minder. Misschien moet je niet op zoek naar een aannemer, maar moet je een paar architecten in de buurt raadplegen die mee willen gaan.

Mijn eerlijke mening... Dat is een huis dat je veel te veel gaat betalen voor wat het waard is... Ja, de keuken is mooi, ja de badkamer is mooi, ja er liggen nieuwe vloeren... Maar technisch is het gewoon een oud huis. Hoogrendementsglas van 50 jaar geleden is wel iets helemaal anders dan hoogrendementsglas van 2 jaar geleden... Ik bekijk het nu ff héél zakelijk, en jij waarschijnlijk iets emotioneler omdat je nu eenmaal in die zoektocht zit, maar een huis van 50 jaar oud is gewoon toe aan een totaalrenovatie. Het is een beetje opgeknapt om het "leuker te maken" om er in te wonen, het zal misschien iets meer comfort geven, maar het is en blijft een oud huis... voor mij toch :).
Het is HR++ glas. Het is ook niet mijn verwachting om er een state-of-the-art BEN woning van te maken. Ik woon nu in een rijhuis van 1958 dat ik 12 jaar geleden ook grotendeels gerenoveerd heb, dus ik weet wel een beetje wat zo'n oud huis inhoudt.

Ik vrees dat dit een verbouwing wordt, waar je net dat tikkeltje meer tijd in gaat steken dan dat je zelf zou wensen...

MAAR: je idee om iemand met kennis van zaken mee te nemen is zeker niet slecht, integendeel zelfs... Verrassingen zullen er altijd zijn, maar nu misschien iets minder. Misschien moet je niet op zoek naar een aannemer, maar moet je een paar architecten in de buurt raadplegen die mee willen gaan.

Ik heb geen schrik van verbouwingen, zolang dit maar binnen mijn budget past en ik een correcte prijs voor het huis betaal. En ook welke renovaties dat ik moet doen voordat ik er in trek en welke dat later kunnen gebeuren. Da's wat ik uiteindelijk wil bereiken.

Ik zal es polsen bij architechten, bedankt

Ik lees v
Ik lees veel assumpties. Behalve enkele ramen steekt er overal hoogrendementsglas. Er steekt een gloednieuwe en gerenoveerde keuken. Badkamer en toilet zijn ook recent gerenoveerd. In de woonkamer steekt er (denk ik) nog de originele vloer, maar rest van het huis ligt er overal een recente vloer en laminaat. Woonkamer + benedenverdieping is ook recent gerenoveerd. De verwarming heeft een hoogrendementsketel. Dak is geisoleerd en in uitstekende staat.
Het punt van mijn post is dat al dit redelijk nutteloze renovaties zijn, als ik toch alles opnieuw moet uitbreken om de elektriciteit opnieuw aan te leggen. Dat gaat een serieus verschil maken in het bod dat ik wil maken
En hebben ze de leidingen achter de badkamer en keuken ook vervangen? Meestal is dat ne visuele pleister.

Goed dat je er zo over doordenkt. Maar bvb bij mijn schoonouders sinds badkamer volledig vernieuwd maar niets van de afvoeren…

mijn schoonouders toevallig ook 🙈 prachtige nieuwe keuken, nieuwe badkamer, overal nieuwe parket, opnieuw laten schilderen, dus da ziet er echt mooi & hedendaags uit... Alleen is alles wat in de muren zit (excuse my language) ouwe rommel, en is het huis energetisch een ramp... Maar voor de rest... Prachtige woning :).

Hier ook badkamer en de wasplaats (werd voor zaak gebruikt) vernieuwd van ons gekochte huis. Electriciteit helaas zo onveilig als wat (alles kwam los als je eraan kwam, lampen werkten niet-> ze waren losgekomen want niet vast gedraaid etc (waterleidingen en afvoeren gelukkig wel vernieuwd)
Kabels niet zwaar genoeg, stopcontacten en kabels gesmolten want niet voorzien op zwaar materiaal. Zat mooi weg in een valse muur, mooi gerenoveerd.

Dus altijd opletten met wat er "gerenoveerd" is. Vraag desnoods foto's oid van tijdens de renovatie.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan