• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aankoop grasmaaier

Lid geworden
14 feb 2009
Berichten
213
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Ben op zoek naar een grasmaaier, opp van het gazon een dikke 400 m², verdeeld over voor- en achtertuin.

Ik wil een benzinemaaier, dan heb ik geen gedoe met een kabel. Mijn ouders hebben een degelijke maaier, maar geen zelftrekker, en op sommige stukken is het voortduwen toch redelijk zwaar.

Daarom dat ik een zelftrekker zou willen nemen. Graag had ik ook de mogelijkheid gehad om te mulchen. De bedoeling is dat ik er nu wat geld aan spendeer, maar dat ik er dan ook de komende 15 - 20 jaar weinig tot geen kosten aan heb.

Ben al verschillende winkels gaan doen en moet voorlopig een keuze maken tussen 5 merken.



Als middenklas gamma de Snapper ESPS19875, de Husqvarna LC48V en de Weibang WB486SB. Deze zitten rond de 750 euro, maar daar gaat vermoedelijk wel wat korting af.

De Snapper zou niet zo geschikt zijn voor het mulchen, de Husqvarna zou er dan weer zeer goed in zin (maar minder in het gewoon maaien met opvangbak). Voor de Weibang is de mulching kit een opte.



Voor de topmerken zit ik dan bij de John Deere R47S (dat blijkbaar Sabo heeft overgenomen) en de Honda HRX476VK.

De John Deere zou zeer goed zijn om in alle omstandigheden te maaien (door zijn turbine wordt zelfs nat gras zonder te blijven plakken opgevangen in de bak), om te mulchen is dan weer een kit nodig.

De honda werkt met dubbele messen en zou wat een manusje van al zijn (bv bladeren hakselen in de herfst)



Allen hebben een maaibreedte van 47-48 cm. Buiten de Honda zijn alle motoren Briggs & Stratton, weliswaar andere types.

Allen hebben een alu onderstel, behalve de husqvarna, die is verzinkt.



Voorlopig gaat de voorkeur uit naar de Honda, maar graag jullie mening. Misschien vergeet ik nog een degelijk merk?



Bedankt!
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Wat zijn de meningen over de gardena grasmachine die momenteel in reklame staat in gamma ?
 
Lid geworden
13 aug 2010
Berichten
314
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor een Honda zit je al snel op 1400 Euro maar is wel de Rolls-Royce onder de maaiers



Ik heb een Toro gekocht 700€. Waarom:

- 55cm maaibreedte (groter kon ik niet vnden)

- zelftrekker, hoe harder je tegen het handvat drukt hoe sneller dat'ie gaat (Je kunt er zelfs achter joggen.

- Ontkoppeling van het mes. Bij het loslaten van de handgreep (om de opvangbak te legen bijv.) blijft de motor draaien maar het mes staat stil.

- Mulching.



We gaan nu het 4de jaar in en ik zou weer hetzelfde kiezen. Helaas een maaidek in staal.



Succes met je keuze,

Jabo
 

Joost79

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
1.237
Waarderingsscore
1
Punten
36
ipv van de gardena optie zou ik de stiga in de makro verkiezen, aan 249 heb je zelftrekker met 48cm maaibreedte en een metalen (geloof wel geen alu) maaidek, met een bijgeleverde mulchoptie en een redelijke opvangbak. enkel merk van de motor is me niet zeker, maar stiga is op zich ook geen mega prullen merk.



Ik denk erover deze aan te schaffen, voor een jaar of zes zeven, en dan wss een maairobotje ofzo. Zien wel.
 
Lid geworden
14 feb 2009
Berichten
213
Waarderingsscore
0
Punten
0
Naar het merk Toro kan ik inderdaad ook nog eens gaan kijken. De Honda die ik op het oog heb kost 900 euro. Wel maar 1 snelheid dacht ik en geen mesontkoppeling. Maar laat zich makkelijk in gang trekken, dus daar ga ik geen extra geld aan geven.
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Ik heb waarschijnlijk dezelfde honda gezien. :)

900 euro, zelftrekkend, 47cm maar idd geen mesontkoppeling. Wel met variable snelheid. Wil je mesontkoppeling, dan betaal je direct wel een 250 euro extra.
 
Lid geworden
14 feb 2009
Berichten
213
Waarderingsscore
0
Punten
0
we spreken inderdaad over hetzelfde model :)
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Ik dacht eigenlijk dat ik met een 500 euro gesteld ging zijn voor hetgeen ik wil, maar niets is minder waar.

Nu eens gaan kijken naar een Toro. Heb vandaag al Honda, Stiga, Viking & John Deere gezien. Die John Deere's met hun turbine, allemaal leuk & wel, maar ik ben niet van plan om meer dan 1.000 euro uit te geven.

'k Heb iets van een 600m2 gras af te rijden; tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de Honda.
 

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
1.089
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ik heb de Husqvarna LC48V. Best tevreden over, en doe er een 9 are mee. Prijs is bij bij wel 100 EUR goedkoper geweest (+/- 640 EUR).
 
Lid geworden
13 aug 2010
Berichten
314
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die mesontkoppeling is toch wel z'n geld waard! Verder die maaibreedte van 55Cm, toppie gewoon!

Voorheen had ik een Stiga, 46 of 47cm. En een bandje rond de handgreep om de motor te laten lopen. Gevaarlijk voor mijn vingers! Groot probleem was; meer vermogen, machine harder lopen, ik harder stappen.

De Toro blijft dezelfde snelheid draaien (goed voor het benzine verbruik) en de zelftreksnelheid hangt af van hoe hard jij drukt tegen de handgreep.

Succes, Jabo
 
Lid geworden
14 feb 2009
Berichten
213
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aan de prijs van de Husqvarna en de snapper kon volgens de verkoper nog iets aan gedaan worden.

Ben er nog steeds niet uit :)
 
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
196
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn Honda grasmaaier is ondertussen 28 jaar oud (geërfd van mijn vader).

Is om de 2jaar op onderhoud geweest, maar bolt nog als nieuw.



Nouja voor kwaliteit betaal je dus...

Kijk ook uit naar het chasis! Sommige (goedkopere) modellen zijn van staal en dat gaat problemen geven na 2-3 jaar...
 
Lid geworden
14 feb 2009
Berichten
213
Waarderingsscore
0
Punten
0
Daar hou ik rekening mee, elk van de modellen dat ik op het oog heb, is met een alu chassis. (behalve de Husqvarna, das verzinkt).

Bedankt voor je bericht!
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
En die honda. Die is van kunststof.
 
Lid geworden
13 aug 2010
Berichten
314
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nog geen last van roest. 2 a 3 jaar is wel erg snel (Chinese brol?).

Jabo
 
Lid geworden
26 aug 2009
Berichten
231
Waarderingsscore
0
Punten
16
F-B;1813913 wrote:
Wat zijn de meningen over de gardena grasmachine die momenteel in reklame staat in gamma ?





Zelde zien staan...

Wat is er mis met de Gardena ?

Toch een goed merk dacht ik .. ok wel stalen chassis maar zo snel kan dat nu toch ook niet gaan rusten of toch ? Is uiteraard ook maar 300 €....



Alternatief is de carrefour .. Daar verkopen ze een maaier met Honda motor en Alu chassis.



Beide rommel en toch voor iets anders gaan of is dit meer dan genoeg voor een gemiddelde tuin.

Mijn grond is 12 are dus ik denk dat de tuin zelf +/- 6 a 7 are zal zijn ....
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Hunterofevil;1814616 wrote:
F-B;1813913 wrote:
Wat zijn de meningen over de gardena grasmachine die momenteel in reklame staat in gamma ?





Zelde zien staan...

Wat is er mis met de Gardena ?

Toch een goed merk dacht ik .. ok wel stalen chassis maar zo snel kan dat nu toch ook niet gaan rusten of toch ? Is uiteraard ook maar 300 €....



Alternatief is de carrefour .. Daar verkopen ze een maaier met Honda motor en Alu chassis.



Beide rommel en toch voor iets anders gaan of is dit meer dan genoeg voor een gemiddelde tuin.

Mijn grond is 12 are dus ik denk dat de tuin zelf +/- 6 a 7 are zal zijn ....

Zaterdag waren alle gardena grasmachientjes in onze gamma reeds uitverkocht.

Voorlopig neig ik toch naar een Honda; al zou ik wel eens een Toro ook willen zien. De ene Toro verdeler in mijn buurt, verkoopt enkel de Toro zitmaaiers.
 
Lid geworden
26 aug 2009
Berichten
231
Waarderingsscore
0
Punten
16
Alle Gardena maaiiers (ze hadden er 400 in Belgie) zijn reeds uitverkocht ...
 
Lid geworden
14 feb 2009
Berichten
213
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik morgen eens gaan kijken voor TORO.

Andere optie is een tweedehandse maaier te kopen, maar mijn voorkeur gaat toch meer uit naar een nieuwe.
 
Lid geworden
15 okt 2011
Berichten
44
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier een honda hr536 pro, maar nat gras afdoen en opvangen in de zak zonder aan te koeken onder aan het machien gaat niet. Verder super tevreden.





Dus wachten tot mijn gras volledig droog is....
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan