• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aankleden betonnen trap in steen

Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zouden onze betonnen trap willen bekleden in natuursteen. Het gaat over een trap met 16 treden , 11 rechte en 5 in een draai.



Mijn eerste prijsofferte komt op 7500 euro voor het bekleden + materiaal, btw inclusief. Nu weet ik niet wat de gangbare prijzen zijn maar dit lijkt me heel duur! Hout is geen alternatief omdat ik 3 klein mannen en 2 honden heb en de houten trap in ons huidig huis laat toch wel een beetje sporen na. Wie heeft ervaring met het bekleden van een trap in natuursteen? Suggesties? Wie kent er een groothandelaar in natuursteen? Wij zijn zelfstandig en kunnen per factuur aankopen. Is het voordeliger om zelf de stenen te kopen en dan een vloerder per uur betalen voor de plaatsing? Graag jullie advies.
 

andy666

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.730
Waarderingsscore
4
Punten
38
grypdonck wrote:
Wij zouden onze betonnen trap willen bekleden in natuursteen. Het gaat over een trap met 16 treden , 11 rechte en 5 in een draai.



Mijn eerste prijsofferte komt op 7500 euro voor het bekleden + materiaal, btw inclusief. Nu weet ik niet wat de gangbare prijzen zijn maar dit lijkt me heel duur! Hout is geen alternatief omdat ik 3 klein mannen en 2 honden heb en de houten trap in ons huidig huis laat toch wel een beetje sporen na. Wie heeft ervaring met het bekleden van een trap in natuursteen? Suggesties? Wie kent er een groothandelaar in natuursteen? Wij zijn zelfstandig en kunnen per factuur aankopen. Is het voordeliger om zelf de stenen te kopen en dan een vloerder per uur betalen voor de plaatsing? Graag jullie advies.





7500€ lijkt mij wel heel veel.

welke steen is het?

vraag anders eens info bij Ivan de natuursteenman hier op forum...
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Gaat hier over een #Smoke Brown, geborsteld# vertelt de omschrijving van de offerte, is een mooie bruine natuursteen. prijs 605 euro de vierkante meter btw exl. Voor de treden heb ik een 15 vierkante meter nodig en voor de plinten 16.16 meter. In de prijs van 7500 euro zit inbegrepen, stenen, plaatsing en btw. En 20 procent korting. Indien ik de stenen alleen neem kom ik op 3760 euro btw in zonder plaatsing met 40 procent korting en zonder 10 jaar garantie omdat we hem zelf zouden plaatsen. Ik viel daar letterlijk van de ene verbazing in de andere! Nu zouden wij opteren voor een mooie blauwe hardsteen, alhoewel de rijst van de hall in een beige natuursteen zit. Ik hoop alsnog dat we een alternatief vinden want hout is bij ons eigenlijk geen optie.
 
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
Steen in de hal heet #bovayon#.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan