aangifte kadaster : wat invullen bij 'kostprijs woning'

Lid geworden
12 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb zopas een bericht gekregen dat ik nog steeds geen aangifte heb gedaan bij het kadaster. ik moet dit nu doen binnen de 15 dagen. Weet er iemand wat ik moet invullen op de vraag 'wat de kostprijs van de woning (excl. btw en excl prijs bouwgrond) is'. Is dit een raming dat ik mag invullen of moet ik alle facturen hier effectief gaan optellen. Ik vertrek nl. maandag met vakantie en heb wal andere dingen te doen dan mijn facturen bijeentellen. Please, help me.

Lid geworden
30 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb ook een vraag gesteld in die richting paar uur geleden .

Wat ik wel weet , wat er niet moet bij staan : kostprijs bouwgrond + registratierechten , ook niet de btw van de facturen .

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
9
Punten
38
liesje wrote:
Ik heb zopas een bericht gekregen dat ik nog steeds geen aangifte heb gedaan bij het kadaster. ik moet dit nu doen binnen de 15 dagen. Weet er iemand wat ik moet invullen op de vraag 'wat de kostprijs van de woning (excl. btw en excl prijs bouwgrond) is'. Is dit een raming dat ik mag invullen of moet ik alle facturen hier effectief gaan optellen. Ik vertrek nl. maandag met vakantie en heb wal andere dingen te doen dan mijn facturen bijeentellen. Please, help me.

Tja, het had natuurlijk makkelijk geweest indien je een eenvoudig Excel-bestandje had bijgehouden waar je telken bij een nieuwe factuur kon ingeven over hoeveel het ging. :p

Ons dossier (zelfbouwers) is ook een serieuze dikke kaft (tientallen facturen, honderden "bonnekes" van allerlei winkels, en vele honderden foto's als bewijs moesten bepaalde ambtenaren twijfels hebben) maar dankzij de Excel-sheet kan ik direct vertellen wat de bouw ex-btw gekost heeft...

Indien je SOD werkt heb je denkelijk niet zoveel facturen gekregen waardoor het bijhouden vlotter gaat.

Goe verlof hé :D

jansenius

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
Och, ik heb er een slag in geslagen... een heel ruwe schatting.... afgerond naar beneden 8) ... Of je huis nu 250K€ of 300K€ gekost heeft, zal nauwelijks verschil uitmaken hoor... zie maar dat uw valiezen gemaakt geraken 8) ...

Lid geworden
12 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
En moet je je hier puur beperken tot de kostprijs van je woning, of moet je ook de prijs voor je inrit, je tuin etc... mee in rekening brengen? Moet je die facturen ingeven bij je BTW aangifte? Met andere woorden, waar stopt het 'officiële' voor KI en btw?

Bart

Lid geworden
18 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
voor de zelfbouwers: vermelden jullie op het papier voor het KI dat je veel/alles zelf gedaan hebt.

wij zijn pas in ons huis getrokken, wij hebben alles zelf gedaan en de bovenverdieping is nog niet afgewerkt.

het bedrag dat we tot nu toe uitgegeven hebben lijkt dus betrekkelijk laag, als je gaat kijken naar de grootte van ons huis op het plan.

gaan ze hier dan vragen bij stellen of maakt dat niet uit? want zij hebben natuurlijk geen gedetaileerd overzicht van de uitgaven (zoals wanneer je aangifte doet voor de BTW)

Bovenaan