• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Aanbouw

Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Wij zouden graag een aanbouw zetten van 3 op 4. Niks speciaal, gewoon drie muren, raam en een klein beetje electriciteit. En dan nog een architect voor een plan.

Iemand enig idee wat ik moet rekenen voor de architect en de aanbouw.

Alvast bedankt

P.S.: had mijn vraag al bij administratief gezet maar bleek niet het juiste forum te zijn.

vozzie

Lid
Lid geworden
19 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
16
playmaker;1830857 wrote:
Hallo,

Wij zouden graag een aanbouw zetten van 3 op 4. Niks speciaal, gewoon drie muren, raam en een klein beetje electriciteit. En dan nog een architect voor een plan.

Alvast bedankt

P.S.: had mijn vraag al bij administratief gezet maar bleek niet het juiste forum te zijn.

1500 euro/m2

VVS

Lid geworden
11 jul 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
playmaker;1830857 wrote:
Hallo,

Alvast bedankt

Afhankelijk van gekozen afwerking, tussen 1000 0 1500 /m2

Probeer ook eens de zoekfunctie voor een idee van de kost van verschillende materialen.

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
27
Punten
38
Jep, zoals vozzie zegt: reken ruwe schatting 1500 euro/m2; trap niet in de verleidelijke val van te denken dat je er met alleen ruwbouwwerken bv. maar 800/m2 voor moet betalen, bij een aanbouw/renovatie heb je altijd vervelende extra kostenposten (bv. afbraak bestaande buitenmuur/inwerken in bestaande buitenmuur, architect die plan sowieso hertekent). Ik heb me er ook aan mispakt (wou 25m2 laten bijbouwen maar plannen laten varen toen bleek dat het inclusief keuken +- 60.000 euro zou kosten).

Voor je 12m2 dus pakweg 18000 euro ex BTW. Dan heb je er nog geen keuken/badkamer of iets dergelijks ingezet natuurlijk... Uiteraard, met goedkopere afwerking kan er waarschijnlijk een paar duizend euro af... met dure afwerking ietske bij...

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.428
Punten
113
vozzie;1830866 wrote:
playmaker;1830857 wrote:
Hallo,

Alvast bedankt

1500 euro/m2
x 10% = 150 €/m² ereloon

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan