Dag allen,
Zoals in een andere post aangegeven willen wij ons overdekt terras veranderen in een aanbouw of veranda.
Momenteel zijn we veel aan het twijfelen tussen die aanbouw of veranda:
Qua kost van beide zijn we nog op een offerte aan het wachten voor de veranda. Dus daar kan ik nog niet veel over zeggen, daarom houd ik ze momenteel gelijk. Echter de kost voor een architect lijkt mij ook al gewonnen en niet direct terug te winnen door lagere verbruikskosten.
Qua look heeft het geen groot verschil voor ons.
Zijn er hier positieve/negatieve verhalen over één van beide? En andere dingen waar we zeker rekening mee moeten houden?
Zoals in een andere post aangegeven willen wij ons overdekt terras veranderen in een aanbouw of veranda.
Momenteel zijn we veel aan het twijfelen tussen die aanbouw of veranda:
| Aanbouw | Veranda |
| + betere isolatie + minder gevoelstemperatuur schommelingen + één geheel - kost - verplichting architect - ophogen scheidingsmuur °zwaardere fundering/betonplaat nodig? | + meer licht + geen architect nodig + geen ophoging scheidingsmuur - meer gevoelstemperatuur schommelingen - slechtere isolatie - slechter voor EPC |
Qua kost van beide zijn we nog op een offerte aan het wachten voor de veranda. Dus daar kan ik nog niet veel over zeggen, daarom houd ik ze momenteel gelijk. Echter de kost voor een architect lijkt mij ook al gewonnen en niet direct terug te winnen door lagere verbruikskosten.
Qua look heeft het geen groot verschil voor ons.
Zijn er hier positieve/negatieve verhalen over één van beide? En andere dingen waar we zeker rekening mee moeten houden?