Aanbouw: tips naar indeling... hoe ruimtes optimaliseren

Lid geworden
6 mei 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
dag, 

ik had graag wat tips/advies gehad van jullie. Wij willen een aanbouw (geen veranda) aan ons huis plaatsen. Ons huis is een HOB, 7,5m breed en 10mlang. We willen ons huis met 4m verlengen over de hele lengte. 

Belangrijk vind ik om de living te verruimen, meer plaats om mensen te ontvangen, zicht vanuit de keuken naar de tuin, en een eventueel hal/sas aande achterdeur zodat je niet met het vuil naar binnen komt. 

Wat zijn jullie adviezen? Als bijlage doe ik ons grondplan erbij. Indien je de eetplaats zou verplaatsen naar de aanbouw, wat dan met de huidige ruimte waar die staat? En opties voor speelhoek kindjes??? 

Just shoot, geen foute antwoorden, enkel adviezen waar we uit kunnen leren. 

Bijlagen

• 4a8284e7-60d9-4af8-9779-7a1760bde9c2.jpeg
    4a8284e7-60d9-4af8-9779-7a1760bde9c2.jpeg
    136,7 KB · Weergaven: 4
Lid geworden
4 mei 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou vooral rekening houden met waar nu de eetplaats is. Het risico bestaat dat dit een soort van "brede gang" wordt, waar achteraf niet veel mee aan te vangen is.

Je kan dit eventueel opvangen door er een loungehoek van te maken, of een leeshoek/naaihoek afhankelijk van eventuele hobby's. Ook zal deze ruimte een stukje donkerder worden dan nu het geval is, als er momenteel geen lichtkoepels in aanwezig zijn.

Had je al een idee of je de eetkamer wil verplaatsen naar de volledige aanbouw, of je de ruimte achter de keuken nog voor iets anders wil gebruiken?

Zal alvast een mooie oppervlakte zijn!

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
355
Punten
83
Heb je zelf al wat schetsen gemaakt?

Wat mag er veranderen? De keuken/binnenmuren/aansluiting TV/verwarming/...

Lid geworden
6 mei 2018
Waarderingsscore
0
Punten
0
MIjn man ziet het verplaatsen van de keuken niet zitten. 

Ik denk eraan ofwel de zetelhoek naar de aanbouw met evt een halletje voor extra berging. En dan in de bestaande eetplaats een enorme tafel te zetten en evt bureau-tje... 

ik heb al vanalles gedacht. 

Of gewoon in de aanbouw een grote tafel maar wat dan met de bestaande eetplaats ed? 

Elektriciteit, verwaeming en tv aansluiting zit allemaal klaar naar aanbouw. 

Bovenaan