aan te raden isolatie in nieuwbouw woning

kdebergh

Nieuw Lid
Lid geworden
12 nov 2013
Waarderingsscore
0
Punten
6
Zou bij ons om 2x6 cm of 2x8 cm gaan. Denk je echt dat Resol zou zakken?

Degene die ik erover aangesproken had, raadde Resol aan ipv XPS wegens betere isolatiewaarde (maar is wel eerder aan de 'groene' kant, misschien dat dit ook meespeelde...).

Isolatiewaarde met XPS wel ok/voldoende? We zitten met vloerverwarming...

kdebergh

Nieuw Lid
Lid geworden
12 nov 2013
Waarderingsscore
0
Punten
6

Degene die ik erover aangesproken had, raadde Resol aan ipv XPS wegens betere isolatiewaarde (maar is wel eerder aan de 'groene' kant, misschien dat dit ook meespeelde...).

kdebergh

Nieuw Lid
Lid geworden
12 nov 2013
Waarderingsscore
0
Punten
6

kdebergh

Nieuw Lid
Lid geworden
12 nov 2013
Waarderingsscore
0
Punten
6

Emu

Lid geworden
22 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vraag eens een staaltje van die Resol, en ga er eens op staan of druk er eens met je vinger op. Je gaat dat dan niet meer in je vloer durven steken denk ik :)

deftone82

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2010
Waarderingsscore
0
Punten
36
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Emu

Vraag eens een staaltje van die Resol, en ga er eens op staan of druk er eens met je vinger op. Je gaat dat dan niet meer in je vloer durven steken denk ik

Dat is argument dat weinig steek houdt. Druk op eender welke van die isolatieplaten en je krijg het wel kapot....

Resol vloerplaat van Kinspan bv heeft een druksterkte van 100 kPa oftwel 1kg/cm2 oftwel 10.000 kg/m2. Daarbovenop komt er normaalgezien op deze platen een chapelaag van 6 à 9 cm die moet zorgen voor een verdeling van de puntlasten.

Ik zou me er niet te druk over maken. Veel zal er niet gebeuren!

Hou er wel rekening mee, dat je niet rechtstreeks kan 'tackeren' (vloerverwarmingsbuizen vastschieten) in resolplaten. Door de luchtigheid houden de clipsen niet vast. Dus ofwel galva netten om de buizen op vast te binden ofwel tackermatten voorzien!

Bovenaan