• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

-750 kg aanhanger verlengen met 3de as onder

Lid geworden
27 aug 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo iedereen wij hebben met een zaak begonnen in karwei werken meestal tuinen onderhouden nu onze aanhanger is beetje klein nu willen ze een nieuwe aanhanger kopen zo een goedkope enkel als en die bij onder mijn dubbel asser zetten zodanig dat hij 4 meter lang is geld voor een dure aanhanger is er niet en dit is een goede oplossing gezien het voor gras en snoei afval dus dat weegt niets en er achter op komt de zit maaier nu volgens elke pagina dat ik vindt is er geen wet die het mij verbiet zolang ik geladen niet meer dan 750kg weeg wat denken jullie ervan ? Ik ben prof mecanieker dus ik kan dat wel

1: leestekens zijn een handige uitvinding. :mrgreen:

2: zolang je idd onder MTM 750 kg blijft (dus incl gewicht aanhanger), kan dit volgens mij wel.

Al zie ik niet echt het nut hiervan in. Als je prof mecanieker bent, verleng dan toch gewoon het chassis van die bestaande aanhanger, en verplaats je assen terug naar het midden. Veel goedkoper dan een nieuwe aanhanger kopen om deze kapot te slijpen en aan je oude te lassen.

Sorry maar ik doe dit via de gsm nu een kleine aanhanger kopen kost mij 275 euro alles erop en eraan even hoor cm breedt als mijn huidige ik zet die remork er gewoon bij aan veel sterker en komt beter uit komt 1m50 bij gezien dat het zo een low budget aanhanger is heeft hij geen groot chassis

Ge gaat toch rustig boven de 750kg met uw 3 assen en een zitmaaier op de remorque?

Dus valt uw aanhanger niet meer onder die wetgeving en is keuring ed. verplicht.

sowieso is het verboden om zelf een aanhangwagen ineen te knutselen .

Dat is helemaal niet verboden als je een aanhangwagen hebt zonder dat een gelijkvormigheidsattest nodig is, en zelfs dan kan dat mits wat achternageloop.

Wat ik me afvraag, als je derde as nogal veel naar achter ligt, dan gaat je aanhangwagen toch uitzwaaien?

Hou rekening met het totale gewicht van de sleep (auto + aanhangwagen) om niet boven de normen uit te komen (verschilt per auto wat toegelaten is).

Ik ga er niet boven ze is tenslotte maar een zit maaier 125 kg max remork weegt leeg 380 kg . En ja mis ga ik er wel boven maar normaal niet en aanhanger wel in elkaar zetten waarom zou dat niet mogen zolang ik omgeremd bent en niet boven 750 ga en mijn verlichting is orde is geen probleem volgens mij die aanhangers hebben geen identificatie zelfs geen merk dus waarom zou ik hem niet mogen vermaken ?

Mijn auto is geen pr mag 3.5 ton slepen en ja ik verleng gewoon een bestaande aanhanger en die as komt even ver uit elkaar als de rest dus geen pr voor sterkte en de wetgeving voor verlichting ken ik van buiten dus geen pr volgens mij

keurte wrote:
sowieso is het verboden om zelf een aanhangwagen ineen te knutselen .

Vroeger niet en wie zegt dat die remorque niet van toen is? :lol:

Ik ga er mij ook nog eentje ineen lassen : caravan as 850kg 1.8 m breed, bak is dan 1.45 m X 3 m. :mrgreen:

Goed gezegd mijne wordt 1.30 meter breedt en 4 meter lang wel 3 asser gewoon voor de stabiliteit en sterkte omdat het zo een goedkoop model is heeft dat niet een chassis daarmee 3de er er bij onder

Waarom kosten doen voor:

- aankoop tweede aanhanger om te verbouwen

- tijd om de verbouwing te doen?

Mij lijkt het beter, veiliger en meer toekomstgericht om een goede aanhanger te kopen waar je materiaal veilig opstaat.

En volgens mij hangt de stabiliteit van een aanhanger niet af van het aantal assen, maar ook van de belading, de rijstijl, het zwaartepunt, ... Die derde as doet me eerder denken aan een betere gewichtsverdeling en asbelasting.

wel ik zeg het toch nen en nieuwe aanhanger kopen kost al gauw 5OOO euro

nu kosten 250 euro kosten voor die neiuwe aanhanger die lassen we bij onder mijn andere aanhanger en voila hij is verlengd

mijn tijd die ik er in steek in het weekend kost niets want het is voor mij eigen dat ik werk

nu die 3 as heeft ook te maken met de sterkte gezien de remork 1M50 langer wordt zou hij zonder derde as nogal instabiel worden daarmee 3DE as eronder geen probleem we hoeven hem niet zwaar te laden en zo zijn we voorlopig goed gesteld als het geld er is kopen we meteen een nieuwe aanhanger

het voorste gedeelte van de aanhanger is een draadkooi en achter het nieuwe stuk een plat laaddek voor zitmaaier voorzien van ankerpunten voor het materiaal veiligheid gaat voorop.

nu ik zou ook gewoon wat kunnen aanklote en zelf wat knutselen maar de optie om een aanhanger bij te kopen is beter gezien hij even breedt is zelfde as heeft en hetzelfde onderstel dus kan ik ze naadloos aan elkaar zetten bij wijze van spreken

http://nl.backend.netlog.com/deutzmk3/p ... 558#photos

Hoe meer ik je uitleg lees, hoe minder ik geloof dat je veilig de weg gaat opkunnen.

Als ik het nu goed snap is het gedeelte van je aanhanger dichtst bij het trekkend voertuig een draadkooi en helemaal achteraan wil je dan je zitmaaier zetten? Zo ja, dan ga je hiermee in tegen alle regels van veilig laden. Je gewicht MOET verdeeld worden over je assen, want in jouw geval komt alle gewicht op je geknutselde as met dit aanhangsel. Als je zitmaaier achteraan staat, dan gaat je aanhangwagen zonder enige twijfel direct slingeren.... (veiligheid van het materiaal voorop? No way)

Sorry kerel, maar er is echt wel een reden dat dergelijke aanhangwagen 5000 euro kost (je kan ook eens prijs gaan vergelijken).

En als je tuinaanleg doet, zorg voor een geremde aanhanger. Je mogelijkheden zijn groter en je maakt het veiliger voor iedereen.

En wat je nog vergeet: -750 kg is MTM (dus als je een extra as er bij gaat plaatsen, schiet er alsmaar minder over voor je lading). Wat ga je nog kunnen vervoeren?

Ik vraag me sterk het nut af van dit topic.

Elke reactie wordt tegen gesproken, blijkbaar weet je alles al.

Dat je nieuw geknutslede aanhangwagen leeg al snel 500kg zal wegen zal je dan ook wel weten zeker? 380kg + as + 1,5m verlengen.

tel hier de 125kg van je zitmaaier bij en je mag nog 125kg mee nemen. waaauw!

Wanneer je je assen uit elkaar gaat zetten ga je ook heel eigenaardig rijden. bochten nemen zal eerder schuren zijn.

Kortom, kijk voor een 2de hands van een degelijke grootte of doe iets anders. Hetgeen jij aan het doen bent lijkt me meer prutsen dat iets anders.

ik zeg toch dat ik de assen niet ver uit elkaar ga zetten de voorste en de middeste staat 16cm ui elkaar tussen de wielen die afstand zal ook tussen de middeste en achterste behouden blijven

nu idd je moet je gewicht verdelen maar hoe dan ?

de maaier moet mee kunnen das zeker dus verlengen is geen probleem maar wat met het gewicht dan ? dan licht alles achteraan vandaar die derde as er bij ? wij hebben via het werk een center laser aparaat dus de assen zullen recht lopen en ja een drie asser schuurt nu eenmaal he ,

het leek mij simpeler om die derde as er bij onder te zetten dan de aanhanger verlengen en mijn bestaande assen 1 m naar achter te schuiven ?

Eigenlijk zou het simpeler zijn om tussen de assen door te slijpen en daar te verlengen, buis erin, buis erover en vastlassen.

ja maar dan komen de assen wele rg ver uit elkaar te liggen en dat gaat voor erg vreemd weg gedrag leiden vrees ik dan nog iever 3 assen

@Granit: hoe meer reactie je krijgt, hoe minder ik in je "project" geloof.

1. de gewichtsverdeling gaat compleet fout zijn met een slechte wegligging tot gevolg

2. je gaat NOOIT onder de 750 kg blijven

3. je verspilt je tijd en geld

Maar goed: eigenlijk was je van plan te doen wat je wil doen, en heb je dit forum niet nodig. Maar kom niet klagen als je zitmaaier onder je aanhangwagen ligt omdat het ding aan het slingeren is gegaan...

Gewoon doen!

Maar wel eens wegen! Als ze je pakken met overgewicht gaat je aanhanger de depanneur op, en heb je ineens geen probleem meer met slingeren.

Verkoop uw niet passende remorque en koop tweedehands iets beter.

Steek uw tijd in tuinwerk, ik hoop,dat je dat beter kent dan remorken bouwen. 5000€ is een kleine investering als het gaat om je eigen veiligheid. Tweedehands vind je zeker goedkoper.

Tommie: het gaat niet alleen om de veiligheid van TS, maar vooral om die van de andere weggebruikers.

Dus nogmaals: KOOP een goede aanhangwagen die voldoet aan je wensen en die veilig is.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan