• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

71 procent van de huwelijken eindigt in echtscheiding

  • getrouwd

    Stemmen: 22 47,8%
  • gescheiden

    Stemmen: 23 50,0%
  • hertrouwd

    Stemmen: 1 2,2%

  • Totaal aantal stemmers
    46

71 procent van de huwelijken eindigt in echtscheiding

Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onlangs op het nieuws dit cijfer gehoord: 71 procent van de huwelijken zou eindigen in een echtscheiding. Ik was daar eerlijk gezegd redelijk geschockeerd van. Ik wist dat het veel was, maar zoveel? Hoe zit dat hier op het forum? (Sorry voor de samenwonenden maar het gaat dus echt om huwelijken.) Klopt die 71 procent hier ook?
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
paso wrote:
monalisa wrote:
paso wrote:
Wat ge niet leest in het nieuwsblad bvb. is dat 30% uit elkaar gaat om een scheve schaats die er gereden is, dat zijn die die uitelkaar gaan daarom, de rest weet er nog niets van, of wil het niet weten.

En wanneer gaat wie vreemd? In het algemeen vrouwen vrij snel, tot de kinderen er zijn, dan stopt dat tot de kinderen groot genoeg zijn, mannen wanneer het gezaag-de sleur genoeg en duidelijk is geworden.

En de misvattingen die er zijn, vrouwen en niet mannen gaan vreemd voor de seks, mannen eerder om een schouder om op te huilen. En ja na 20seconden eens goed vast te pakken komt het knuffelhormoon vrij, daar kunnen wij dan ook weer niet aan doen dat vrouwen dan zin krijgen. :mrgreen:



U bent duidelijk (ervarings-?)deskundige ter zake!

We blijven ons best doen. :mrgreen:





En daar komt miserie van ... en dan heb je een schouder nodig ...

de kringloop der natuur ...



k.b.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
Jawadde,



laat ons zeggen dat de laatste jaren er ook veel uit elkaar gaan omdat er nogal eens financiële druk ontstaat, dat kan moordend zijn voor een relatie.



Natuurlijk ook het feit dat de meesten ook praktisch niet meer thuis zijn, zoveel afleiding, zoveel dingen die men denkt allemaal te moeten doen, enz.
 

macfall

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
5.094
Waarderingsscore
0
Punten
36
kidcool wrote:
Jawadde,



laat ons zeggen dat de laatste jaren er ook veel uit elkaar gaan omdat er nogal eens financiële druk ontstaat, dat kan moordend zijn voor een relatie.



Natuurlijk ook het feit dat de meesten ook praktisch niet meer thuis zijn, zoveel afleiding, zoveel dingen die men denkt allemaal te moeten doen, enz.



En tegenwoordig ziet da gras der aan den overkant er veel groener uit dan vroeger.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
macfall wrote:
kidcool wrote:
Jawadde,



laat ons zeggen dat de laatste jaren er ook veel uit elkaar gaan omdat er nogal eens financiële druk ontstaat, dat kan moordend zijn voor een relatie.



Natuurlijk ook het feit dat de meesten ook praktisch niet meer thuis zijn, zoveel afleiding, zoveel dingen die men denkt allemaal te moeten doen, enz.



En tegenwoordig ziet da gras der aan den overkant er veel groener uit dan vroeger.



tiens,



dacht dat dat tegenwoordig meestal afgeschoren is of in fantasiesnit :mrgreen:
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
kidcool wrote:
macfall wrote:
kidcool wrote:
Jawadde,



laat ons zeggen dat de laatste jaren er ook veel uit elkaar gaan omdat er nogal eens financiële druk ontstaat, dat kan moordend zijn voor een relatie.



Natuurlijk ook het feit dat de meesten ook praktisch niet meer thuis zijn, zoveel afleiding, zoveel dingen die men denkt allemaal te moeten doen, enz.



En tegenwoordig ziet da gras der aan den overkant er veel groener uit dan vroeger.



tiens,



dacht dat dat tegenwoordig meestal afgeschoren is of in fantasiesnit :mrgreen:

Als dat gras groen ziet is er wel meer ..... :mrgreen:
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
macfall wrote:
kidcool wrote:
Jawadde,



laat ons zeggen dat de laatste jaren er ook veel uit elkaar gaan omdat er nogal eens financiële druk ontstaat, dat kan moordend zijn voor een relatie.



Natuurlijk ook het feit dat de meesten ook praktisch niet meer thuis zijn, zoveel afleiding, zoveel dingen die men denkt allemaal te moeten doen, enz.



En tegenwoordig ziet da gras der aan den overkant er veel groener uit dan vroeger.



Da hebt ge met de opkomst van het kunstgras :mrgreen:
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Oei, er heeft weer iemand gestemd op een oude poll. :) Altijd grappig om oude comments terug te lezen.
 
Lid geworden
11 apr 2012
Berichten
3.234
Waarderingsscore
0
Punten
0
Da kunnen we de tread terug wat verlengen.



dieke;1119141 wrote:
Onlangs op het nieuws dit cijfer gehoord: 71 procent van de huwelijken zou eindigen in een echtscheiding. Ik was daar eerlijk gezegd redelijk geschockeerd van...



De andere 29% eindigt in de dood, dus is echtscheiding nog niet zo'n drama.

Mijn lief is niet spectaculair veel rijker dan ik, dus geen reden om te trouwen.
 
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
503
Waarderingsscore
0
Punten
0
Na 5 jaar, 2 kinderen en nen bouw nog altijd getrouwd ;-)
 
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
2.195
Waarderingsscore
1
Punten
0
EvaQ8;1929906 wrote:
Na 5 jaar, 2 kinderen en nen bouw nog altijd getrouwd ;-)



Da's al een prestatie :)

Hier ondertussen 10 jaar getrouwd! bijna 11 al, haha.
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Na 2 kinderen, een huis en 15 jaar nog altijd niet getrouwd. :evil:
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ondertussen bijna 38 jaar getrouwd en ondertussen ook de enigen die nog samen zijn in mijn man zijn familie. We gaan dat proberen zo te houden. ;)
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
Babelutte;1929909 wrote:
EvaQ8;1929906 wrote:
Na 5 jaar, 2 kinderen en nen bouw nog altijd getrouwd ;-)



Da's al een prestatie :)

Hier ondertussen 10 jaar getrouwd! bijna 11 al, haha.



Statistisch gezien zou het ongeveer nu moeten gaan fout lopen! :evil:
 
Lid geworden
17 okt 2010
Berichten
2.195
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dat kan, dat zien we dan wel weer. Man heeft nochtans goede trackrecord, was al eens 21 jaar getrouwd voor mij ( nee , niet gescheiden) Dus, aan zijn kant zit het snor, nu mijn kant nog eh:)
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
stonebiker;1930019 wrote:
Babelutte;1929909 wrote:
EvaQ8;1929906 wrote:
Na 5 jaar, 2 kinderen en nen bouw nog altijd getrouwd ;-)



Da's al een prestatie :)

Hier ondertussen 10 jaar getrouwd! bijna 11 al, haha.



Statistisch gezien zou het ongeveer nu moeten gaan fout lopen! :evil:





Ik denk als je uit de statistieken één ding kan leren dan is het dat scheiden in de mode is ...

trouwen is uit de mode ...

En ... bij mij staat de teller nu op bijna 14 jaar ...



En het zal vast en zeker streekgebonden zijn vermoed ik ... want als ik de andere ouders bekijk van de kids die bij mijn bengels in de klas zitten dan zie ik toch de statistieken hierin niet bevestigd ...

Bij mijn oudste is er bv slechts twee kinderen waarvan de ouders gescheiden zijn ...



Typerend vind ik wel dat de lessen over de "stamboom" gegeven worden aan de hand van de het "vorstenhuis" ... dit omdat er jaren zijn dat er te veel kinderen zijn die niet meer bij mama en pappa verblijven ...



k.b.
 
Lid geworden
19 sep 2013
Berichten
590
Waarderingsscore
0
Punten
0
Evolutie aantal huwelijken

Evolutie aantal scheidingen



Bij scheidingen las ik onlangs dat men tijdens economische moeilijke tijden men minder scheidt omdat dat ook geld kost. Het is maw te duur om te scheiden en men wacht tot men er genoeg voor gespaard heeft, zoiets.



Huwelijken nemen weer iets toe en zijn weer in maar niet zozeer als de samenlevingscontracten. Veel goedkoper en minder gedoe als het toch mis gaat.
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
't Is niet enkel het scheiden zelf dat geld kost, het is ook de angst om alles alleen te moeten bekostigen na de scheiding die mensen tegen zou houden uit elkaar te gaan.



Een samenlevingscontract mag dan gemakkelijker zijn, een huwelijk is jammer genoeg nog altijd het enige stelsel waarin je jezelf echt veilig kan stellen bij overlijden van je partner.
 

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
2.674
Waarderingsscore
566
Punten
113
over minder dan een week halen we 24 jaar getrouwd en de bedoeling is dat dat zo blijft ook na het bouwproject waar we net aan beginnen ;)
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
julien;1930544 wrote:
.... , een huwelijk is jammer genoeg nog altijd het enige stelsel waarin je jezelf echt veilig kan stellen bij overlijden van je partner.



Dat is "overdreven" ....



Doch ik stel toch wel vast dat het stijgend aantal nieuw samengestelde gezinnen tot een stijging leidt in het aantal "moeilijke erfeniskwesties" ...



Ik denk dat met de vergrijzing van de nieuw samengestelde gezinnen hier nog wel wat over te zeggen valt ... en hier hoogst waarschijnlijk nog een pak "geblokkeerde erfenissen zullen opduiken ...



k.b.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan