Ik heb hier van een collega horen vertellen, die op zijn beurt door zowel zijn architect als door zijn buitenschrijnwerker heeft laten vertellen, dat wanneer je een schuifraam neemt met daarin drievoudig glas en je beide vleugels slechts half voor elkaar schuift (dus niet helemaal open of helemaal dicht), dat je dan een reële kans hebt op glasbreuk, omwille van het temperatuursverschil in het glas waar de vleugel niet en net wel is opengeschoven.
(Ik hoop dat dat wat duidelijk was)
Dit probleem zou vooral bij 3v-glas voorkomen.
Aangezien wij ook 3v-glas (U-waarde 0,8 à 0,9) overwegen voor onze schuiframen aan de zuidkant, wil ik eerst uitvissen of dit waarheid of mythe is.
Ik heb al wat gezocht op diverse fora, maar heb hier nog helemaal niets over gevonden, dus mijn gevoel zegt me dat het een urban legend is.
Iemand ervaring mee?
Indien het zo is, is daar dan iets aan te doen? (bv. gelaagd glas gebruiken? Dat is volgens mij sowieso verplicht voor een schuifraam tot op de grond)
Alvast bedankt!
(Ik hoop dat dat wat duidelijk was)
Dit probleem zou vooral bij 3v-glas voorkomen.
Aangezien wij ook 3v-glas (U-waarde 0,8 à 0,9) overwegen voor onze schuiframen aan de zuidkant, wil ik eerst uitvissen of dit waarheid of mythe is.
Ik heb al wat gezocht op diverse fora, maar heb hier nog helemaal niets over gevonden, dus mijn gevoel zegt me dat het een urban legend is.
Iemand ervaring mee?
Indien het zo is, is daar dan iets aan te doen? (bv. gelaagd glas gebruiken? Dat is volgens mij sowieso verplicht voor een schuifraam tot op de grond)
Alvast bedankt!