3G2,5 vervangen door 3G4

Lid geworden
4 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor m'n Miele stoomoven zal ik een draad in preflex moeten vervangen (ze zijn net PUR komen spuiten, typisch).

3G2,5 zou 3G4 moeten worden.

Ik schat dat de preflex lengte zo'n 15m is. Dus er is nog hoop dat het te doen is.

Maar, stel dat het niet zou lukken met stijve 4mm², mag er dan soepele 4mm² doorgetrokken worden? (ik vermoed dat dit beter zal gaan, niet?)

En een 2e vraag: er zit een 80cm boven dit eerste stopcontact nog een 2e stopcontact. Moet de verbinding tussen deze 2 stopcontacten dan ook 4mm² uitgevoerd worden of mag die 2,5mm² blijven? De stoomoven wordt op het eerste stopcontact aangesloten...

Thanks!

Roel

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
5.412
Punten
113
jandc wrote:
lukanar wrote:
@Jandc

wist ik niet, waarom geeft dit later problemen?

Oke ik geef het toe, het trukje met vette heb ik van een oude man, ongeveer een jaar of 80, amper te verstaan , sigaret voor eeuwig in de linkse hoek gekleeft. je kent dat type wel.

En het heeft mij toen heel wat problemen opgelost.

(trouwens zijn truk om bananeschillen bij rozen in te werken,een aanrader, ze fleuren lijk zot)

dus?

leer mij, ik luister

luk

Omdat vetten degraderen en dan wordt het een hele plakkerige boel na een tijd. Idem voor dreft, dat is een afwasmiddel en geen glijmiddel.

Talk is een fijnkorrelige poeder dat niet vergaat. Ik heb nog talkpoeder van 40 jaar oud gebruikt om draden door een buis te trekken. De talk vult direct de onefenheden op en de draden 'rollen' als het ware over de talk.

gesnapt

thanks

luk

Lid geworden
29 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ok maar ik ben niet van zin om de komende 10 jaar die draden daar nog eens door te trekken. En ALS ik dat dan zou doen dan gaat de vloer er toch uit :)

Lid geworden
4 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
En over hoeveel talkpoeder spreken we dan als je dat doet?:)

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
38
RoelG wrote:
En over hoeveel talkpoeder spreken we dan als je dat doet?:)

Voor flexen weet ik het niet want ik heb harde buizen gebruikt (ik kan enkel begrijpen dat een proffesioneel flexen gebruikt, niet een DHZ-er). De hoeveelheid hangt er wat vanaf wat ge wilt doen. Typisch gebruikte ik papiertape om een mooie punt te maken waar de draden vast zitten aan de trekveer. Dan een goeie geut talkpoeder in je hand en die kop goed bepoederen, de overschot smeer je uit over de draad zelf. Des noods kap je nog wat nog wat extra talkpoeder in de buis zelf.

Ik kwam met 1 buske talkpoeder ruimschoots toe voor 1 huis. 'k denk dat ik nog niet de helft verbruikt heb.

Ik heb zo 9 cat 5e netwerkkabels door een 25mm buis met 3 bochten van 90 graden getrokken. Voor gewoon een 2.5 carre door 16mm buis heb ik niet eens de moeite genomen om talk te gebruiken tenzij die waar 4 en meer (scherpe) bochten in zaten.

Lid geworden
13 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik dacht dat soepele kabel niet mocht gebruiken worden in een vaste installatie?

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.828
Punten
113
trouwens... 4mm² trekken door een 16mm preflex. Success! ik wil je niet ontmoedigen, maar dat gaat niet lukken volgens mij. Indien wel, laat het ons weten hé ;).

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan