3de thermostatische kraan op 2 jaar defect door vuil

Lid geworden
13 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

we hebben voor de 3de maal in amper 2 jaar onze thermostatische douchekraan dienen te (laten) vervangen. Volgens de technieker steeds door vuil in de leidingen. Hij zei ons dat het waarschijnlijk komt door de werken in onze straat die hier idd al 2 jaar bezig zijn. (hij heeft ons ook laten zien dat er vuil zat in de kranen)

Ik heb het al aangekaart bij de aannemer, uiteraard geen gehoor.

Ik heb het nu ook aangekaart bij Pidpa, ik wacht nog op reactie.

Dit is ondertussen een grapje van bijna 1000 euro geworden en nu raadt onze sanitairman doodleuk aan om dan maar geen thermostatische kraan meer te installeren.

- klopt het dat een andere kraan hiervan niet stuk gaat ? (door vuil in de leidingen)

- iemand precedenten over wie ik hiervoor aansprakelijk kan stellen ?

Alle tips welkom !

Het kan toch niet zijn dat ik steeds kranen moet blijven vervangen !!

Alvast bedankt !

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
557
Punten
113
Die sanitairman  heeft aan jullie een goed adres :-(

waarom plaatst hij geen filter achter de watermeter, kosten 50€ en je bent van het vuil verlost.

m1chaelm

Gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
133
Punten
63
Waarom vervangt hij niet gewoon het binnenwerk van de kraan wat zo'n 1/10e van den nieuwe kraan kost

Lid geworden
28 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
waarom vervang je niet zelf de kraan?  Kan je deze eigenlijk niet zelf schoon maken ipv te vervangen?

Is toch niet moeilijk... Ik zou nu gewoon de goedkoopste kiezen. Sommige winkels verkopen er voor 30 euro, toonzaalmodellen met 5 jaar garantie. 

Bovenaan