Bouwinfo-tip:
Vragen over (ver)bouwen? Vraag hier je bouwgids aan

3d print: in lijn 180mm filter

• Tags filter
  • DeWerf

Gewaardeerd lid
    Lid geworden
    8 jul 2021
    Waarderingsscore
    366
    Punten
    63
    Om dat het (hopelijk) niet altijd een vraag moet zijn op dit forum.

Ik heb me de laatste dagen bezig gehouden met het ontwerpen/printen van een in lijn filter met vliegengaas voor in de aanzuig van mijn Zehnder ventilatie toestel.
    Ik had in het verleden nog al last van vliegjes/muggen/pollen in mijn filter. Ik had eerder al een stuk vliegengaas in de leiding gestoken bij de koppeling naar het toestel, maar om dat zuiver te maken moest ik altijd de buis losmaken, dan is deze oplossing iets eleganter.
    Meer foto's en de print file zijn hier te vinden.

1776340376283.jpeg

1776340591961.jpeg

Heb je ook een link naar je webshop waar we dit kunnen bestellen? 😛

Goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht!

Ik heb namelijk hetzelfde probleem: kleine vliegjes in de aanzuigfilter.

Ik kon de bestanden niet downloaden, het is blijkbaar met Bambulab studio gemaakt. Ik heb daar geen account.

Ik zelf eens aan het teken slaan...!

3dPrintgroetjes!!!

Heb nog nooit zo iets verkocht, dus geen idee hoe en wat ik best doe.
    Ik er eens over nagedacht en wat gepraat met Copilot :)

Ik heb nu een prijs van 15euro +verzending in gedachten (Ik ben van noorden van limburg, afhalen is eventueel ook mogelijk)

In alle eerlijkheid: dan heb ik een paar euro 'winst' boven op de stroom,filament en afschrijf kost. Eigenlijk dus voor het ontwerp te maken.

Voor de duidelijkheid is dit enkel voor de print-job, dit is niet gelijmd en zonder vliegengaas.
    Waarom: ik wil liever niet zelf lijmen om dat dit een secuur werkje is wat een knoeiboel kan worden. Voor mezelf vind ik dit niet erg, maar kan me voorstellen als iemand daarvoor betaalt daar dan niet zo blij mee is. Daarom dus: wat je zelf lijmt doe je meestal beter ;)

Laat maar weten wat je vind van de prijs en of je eventueel interesse hebt.

Ik heb eigenlijk nog maar 1 keer gehad dat ik een halve emmer muggen eruit gehaald heb. Verder blijft dat beperkt tot enkele...
    Waarom is dat een probleem voor je filter dat er enkele vliegen of muggen op liggen?

Ik heb er hier soms wel wat meer last van.

De eerste keer zonder veel nadenken trok ik de filter uit het toestel en viel er een handvol muggen verder het toestel in. De muggen lagen gewoon opgestapeld op de filter.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan