Onze warmtebehoefte is 8 kW , de kachel die we op het oog hebben is 7-12 kW.
Dus 4kW te zwaar voor je behoefte.
Los van het feit dat 8kW zeer hoog is voor een nieuwbouw, mijn living is 70m2 en vraagt een warmte van 3,5kw. Tenzij je natuurlijk heel je woning bedoelt maar dan moeten alle deuren openstaan...
De vraag die ik stel gaat louter over een kachel met 3 zijdes glas of 1 zijde, ik spreek hier niet over vermogens, types of merken. Louter dus over 1 zijde glas of 3 zijdes en of er mensen bepaalde ervaringen hebben hiermee. Misschien dat er bepaalde ervaringen zijn ivm het kuisen zoals al eerder vermeld of meer vuiligheid rondom rond.
De reden zijn aangehaald in je eigen vraag en in bovenstaande posts meer glas meer kans op aanslag en ja hier ben ik weer, vooral met smoren.
Ik begrijp dat je me een irritante zage vent vindt maar Ik druk niet voor niets op deze feiten. Ik vecht, kijk alleen maar rond op dit forum, constant tegen de vooroordelen van houtstook. Ik probeer ook elke collega houtstoker de nodige bewustwording te geven. Als hier geen rekening mee wordt gehouden komt er straks een totaal verbod. Ik ben een techneut geen advocaat maar ik verwacht dat je via de gaswetgeving in een gemeente heel eenvoudig een verbod op kachels kan uitvaardigen... Het is dus van belang dat we met verstand stoken.