We hebben 2 offertes voor dakwerken, er zit ongeveer 25% verschil op, op basis van hetzelfde lastenboek. Iemand ervaring? Architect heeft met beide firma's samengewerkt, en is van beiden tevreden. Ik zou voor de goedkoopste gaan, maar vraag me dan altijd af van waar dat prijsverschil komt. Is dat vooral beschikbaarheid/opportuniteit?
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
25% verschil op 2 offertes dakwerken
- dakwerken
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Waarderingsscore
- 1.732
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 12 aug 2009
- Waarderingsscore
- 584
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 23 dec 2012
- Waarderingsscore
- 2.967
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 23 dec 2012
- Waarderingsscore
- 2.967
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Waarderingsscore
- 1.732
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 23 dec 2012
- Waarderingsscore
- 2.967
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 13 okt 2023
- Waarderingsscore
- 1.637
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 6 mrt 2008
- Waarderingsscore
- 2.343
- Punten
- 113
Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
Je zal dat nooit zomaar weten.
Ik ken een bouwvakker die zijn prijzen systematisch verhoogt als hij ziet dat zijn orderboek oploopt.
Of die hogere prijzen vraagt als het net iets verder is, of hij het werk minder graag doet.
Zelfstandig betekent dat een vakman mag vragen wat hij wil, zeker in de offertefase.
Ik ken een bouwvakker die zijn prijzen systematisch verhoogt als hij ziet dat zijn orderboek oploopt.
Of die hogere prijzen vraagt als het net iets verder is, of hij het werk minder graag doet.
Zelfstandig betekent dat een vakman mag vragen wat hij wil, zeker in de offertefase.
koen24
Zeer gewaardeerd lid
een groot deel haal je er toch zelf ook al uit :
1)
een verschil zit natuurlijk in de eenheidsprijs m2 geplaatst van de dakdichting zelf
Daar waar de goedkoopste 55€ vraagt , vraagt de duurdere 67€ eenheidsprijs.
(ik hoop dat lijm / primer mee er in zit bij de goedkoopste
Dat geeft al een verschil van één om en beide 3k excl. btw
2)
De doorvoeren van de verluchting (70mm, 110mm, 250mm) lijken mij heel goedkoop bij de goedkoopste.
Dat is geleverd en geplaatst ? Wie doet de boringen ?
3)
Dat het aanwerken van de hoeken en koepels apart gerekend wordt is zeker niet abnormaal , maar de goedkoopste heeft daar geen prijs voor geleverd ?
Zit dat al mee in de dakdichting zelf vervat ? Of komt dat als meerprijs nadien ?
1)
een verschil zit natuurlijk in de eenheidsprijs m2 geplaatst van de dakdichting zelf
2)
De doorvoeren van de verluchting (70mm, 110mm, 250mm) lijken mij heel goedkoop bij de goedkoopste.
3)
Dat het aanwerken van de hoeken en koepels apart gerekend wordt is zeker niet abnormaal , maar de goedkoopste heeft daar geen prijs voor geleverd ?
Zit dat al mee in de dakdichting zelf vervat ? Of komt dat als meerprijs nadien ?
minoeske
Zeer gewaardeerd lid
Normaliter is het voor beide offerte's hetzelfdeeen groot deel haal je er toch zelf ook al uit :
1)
2)
3)
want TS heeft aan dat de offerte is gemaakt OP BASIS VAN HETZELFDE LASTENBOEK (dus ook met dezelfde meetstaat)
minoeske
Zeer gewaardeerd lid
Dat kan twee kanten uit : Zo kan je rap het etiket opgeplakt krijgen van DURE AANNEMER , wat negatieve gevolgen kan hebben in periodes van minder werk.Je zal dat nooit zomaar weten.
Persoonlijk zou ik mijn prijs aanhouden en gewoon een mogelijke startdatum vermelden
Dat kanOf die hogere prijzen vraagt als het net iets verder is, of hij het werk minder graag doet.
Die luxe hebben ze ,alleen moet iemand ze nog willen betalenZelfstandig betekent dat een vakman mag vragen wat hij wil, zeker in de offertefase.

Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
Dat kan twee kanten uit : Zo kan je rap het etiket opgeplakt krijgen van DURE AANNEMER , wat negatieve gevolgen kan hebben in periodes van minder werk.Je zal dat nooit zomaar weten.
Persoonlijk zou ik mijn prijs aanhouden en gewoon een mogelijke startdatum vermelden
Dat kanOf die hogere prijzen vraagt als het net iets verder is, of hij het werk minder graag doet.
Die luxe hebben ze ,alleen moet iemand ze nog willen betalenZelfstandig betekent dat een vakman mag vragen wat hij wil, zeker in de offertefase.![]()
In dit topic gaat het over 25%, maar ik heb ook al gehoord dat de duurste gewoon 3 keer zo veel vraagt als de goedkoopste….
En ja, soms weet en zie je dat de goedkoopsten zijn broek gaat scheuren, en je ziet ook dat de duurste een BMW X5 wil kopen…..
Bij grote werken kan een architect ook al een schatting maken, en dan zou ik dat toch ook als leiddead gebruiken.
minoeske
Zeer gewaardeerd lid
Die X5 da's voor de goedkoopste, de duurste gaat voor een X6 MDat kan twee kanten uit : Zo kan je rap het etiket opgeplakt krijgen van DURE AANNEMER , wat negatieve gevolgen kan hebben in periodes van minder werk.Je zal dat nooit zomaar weten.
Die luxe hebben ze ,alleen moet iemand ze nog willen betalenZelfstandig betekent dat een vakman mag vragen wat hij wil, zeker in de offertefase.![]()
In dit topic gaat het over 25%, maar ik heb ook al gehoord dat de duurste gewoon 3 keer zo veel vraagt als de goedkoopste….
En ja, soms weet en zie je dat de goedkoopsten zijn broek gaat scheuren, en je ziet ook dat de duurste een BMW X5 wil kopen…..
Bij grote werken kan een architect ook al een schatting maken, en dan zou ik dat toch ook als leiddead gebruiken.

Goed punt, moet ik navragen.De doorvoeren van de verluchting (70mm, 110mm, 250mm) lijken mij heel goedkoop bij de goedkoopste.
Vraag ik na.Dat het aanwerken van de hoeken en koepels apart gerekend wordt is zeker niet abnormaal , maar de goedkoopste heeft daar geen prijs voor geleverd ?
Bij budgettering in 2022 (even geleden) was er voor dakwerken 35.000 voorzien, de goedkoopste offerte is 33.000, dus onder budget maar wel in de buurt.Bij grote werken kan een architect ook al een schatting maken, en dan zou ik dat toch ook als leiddead gebruiken.
De goedkoopste is vader en zoon. De andere heeft enkele personeelsleden (denk ik). Uitvoeringstermijn moet ik navragen.Wat voor 2 bedrijven zijn het ? Hoe zit het voor de uitvoeringstermijnen van beide ?
Want de goedkoopste komt wel met scherpe prijzen af vind ik.
Werkt hij met personeel ?
Merci voor de info, weer iets bijgeleerd

Een verdere verklaring kan dan al snel zijn dat de "overhead" bij vader en zoon gewoon een pak lager ligt dan bij het bedrijf:Goed punt, moet ik navragen.De doorvoeren van de verluchting (70mm, 110mm, 250mm) lijken mij heel goedkoop bij de goedkoopste.
Vraag ik na.Dat het aanwerken van de hoeken en koepels apart gerekend wordt is zeker niet abnormaal , maar de goedkoopste heeft daar geen prijs voor geleverd ?
Bij budgettering in 2022 (even geleden) was er voor dakwerken 35.000 voorzien, de goedkoopste offerte is 33.000, dus onder budget maar wel in de buurt.Bij grote werken kan een architect ook al een schatting maken, en dan zou ik dat toch ook als leiddead gebruiken.
De goedkoopste is vader en zoon. De andere heeft enkele personeelsleden (denk ik). Uitvoeringstermijn moet ik navragen.Wat voor 2 bedrijven zijn het ? Hoe zit het voor de uitvoeringstermijnen van beide ?
Want de goedkoopste komt wel met scherpe prijzen af vind ik.
Werkt hij met personeel ?
Merci voor de info, weer iets bijgeleerd![]()
- Geen kantoor/bedrijfsruimte nodig, waarschijnlijk gewoon bij vader thuis
- Zelf de facturatie + loondienst doen + diensten van 1 boekhouder ipv een medewerker die dit fulltime doet
- Kleiner magazijn + gerelateerde kosten
- 1 Bestelwagen + gerelateerde kosten ipv meerdere
- Geen onderaannemers en dus geen extra marge die je betaalt hiervoor
- ...
Niet nodig, lijkt me zonder plannen ook niet evidentWil je dat ik eens een offerte voor je maak puur op basis van de inhoud van je foto?

BnB2
Zeer gewaardeerd lid
Ik kan me niet meer inhouden een x5 is al niet ok maar een x6 of ook gle coupe (wat het helemaal niet is) is al helemaal bahDie X5 da's voor de goedkoopste, de duurste gaat voor een X6 MDat kan twee kanten uit : Zo kan je rap het etiket opgeplakt krijgen van DURE AANNEMER , wat negatieve gevolgen kan hebben in periodes van minder werk.Je zal dat nooit zomaar weten.
Bij grote werken kan een architect ook al een schatting maken, en dan zou ik dat toch ook als leiddead gebruiken.![]()
albarius
Zeer gewaardeerd lid
Veel hangt ook af hoe het gaat aangewerkt worden allemaal. bvb:
Als ik langs binnen een plafond met koepel moet gaan afwerken is er een groot verschil met een dakwerker die z'n koepels helemaal horizontaal recht uittimmert of een dakwerker die de koepels met de dakhelling mee zet.
In tweede geval krijg je dat nooit meer goed afgewerkt langs binnen. In eerste geval heeft die dakwerker daar veel meer werk mee en is het ook een stuk duurder.
Als ik langs binnen een plafond met koepel moet gaan afwerken is er een groot verschil met een dakwerker die z'n koepels helemaal horizontaal recht uittimmert of een dakwerker die de koepels met de dakhelling mee zet.
In tweede geval krijg je dat nooit meer goed afgewerkt langs binnen. In eerste geval heeft die dakwerker daar veel meer werk mee en is het ook een stuk duurder.
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments