- Lid geworden
- 22 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 3.463
- Punten
- 113
Owkee... Wij hebben in onze living een vierkante tafel staan waar we met 8 personen aan kunnen zitten van 1m60 op 1m60. Wanneer er bezoek komt, bijvoorbeeld met nieuwjaar dit jaar, leggen we daar een grote vierkante plank op van 2m op 2m zodat we er met 12, of in 't slechtste geval zelfs met 16 aan kunnen zitten. (gesjellig toch
. )
We hebben hiervoor een MDF plaat van die afmetingen, maar die is zo onhandig om te verzetten, en vooral zo zwaar dat ik die in 2 stukken wil doen, om die dan zo op de tafel te leggen. Ik moet dus een systeem vinden, waarmee ik die plaat opnieuw stevig genoeg kan maken zonder dat ik daar een half uur voor nodig heb.
Mijn idee was:
ik zou een CLS kunnen gebruiken om het "boorprobleem" op te lossen, maar dan zit ik nog altijd met het "oneffen" probleem...
thanks,
c00kie

We hebben hiervoor een MDF plaat van die afmetingen, maar die is zo onhandig om te verzetten, en vooral zo zwaar dat ik die in 2 stukken wil doen, om die dan zo op de tafel te leggen. Ik moet dus een systeem vinden, waarmee ik die plaat opnieuw stevig genoeg kan maken zonder dat ik daar een half uur voor nodig heb.
Mijn idee was:
- plaat in 2 stukken
- bestel of haal ergens 2 stalen l-profielen
- boor gaten in de l-profielen
- leg de l-profielen op de planken
- boor de gaten door de planken
- neem een zo plat mogelijke vijs en werk die in, in de platen
- vijs vast
- leg de plaat op de tafel...
- ik heb geen kolomboormachine, en aangezien dat l-profiel toch redelijk stevig moet zijn ga ik daar nooit deftig een gat in kunnen boren
- door de vijzen langs boven weg te werken, ga je daar altijd wat oneffenheden hebben. Daar komt wel een tafelbeschermer op, maar toch...
- het is toch altijd wel wat gedoe om die dingen vast te schroeven enzo.
ik zou een CLS kunnen gebruiken om het "boorprobleem" op te lossen, maar dan zit ik nog altijd met het "oneffen" probleem...
thanks,
c00kie