• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

2 priezen

Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
652
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb een condensatie ketel en warmwaterdeiser naast elkaar geplaatst

ik moet nog stroom naar daar brengen, en heb dus twee priezen nodig,één voor elk toestel

mag dat gebeuren met één voedings kabel en dan gewoon doorlussen van priez één naar twee
 

Brumari

Nieuw Lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Punten
6
priez, zalig :D



Geen idee van het vermogen maar persoonlijk zou ik 2 stopcontacten afzonderlijk nemen, maw elk op aparte zekering, zo kan ik altijd ene of andere uitschakelen... ivm of je mag beiden op 1 zekering plaatsen, moet je kijken naar 't verbruik...
 

semo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.319
Waarderingsscore
148
Punten
63
Je mag doorlussen van de ene naar de andere "priez" :D

Kijk zoals Brumari inderdaad naar het maximaal elektrisch vermogen van beide toestellen.



Dat gezegd zijnde, zou ik als het gemakkelijk kan, 2 aparte zekeringen en leidingen voorzien.
 
Lid geworden
13 feb 2013
Berichten
640
Waarderingsscore
2
Punten
0
20A X 230V = 4600W



Dus als het vermogen van de 2 toestellen laat ons zeggen elk 2000W is zal er geen probleem zijn.

En ja je mag ze doorlussen u "priezen" :p

Let er wel op dat je ze bekabelt met 2.5mm²
 
Lid geworden
21 sep 2009
Berichten
2.749
Waarderingsscore
7
Punten
0
marcelvm;1893970 wrote:
mag dat gebeuren met één voedings kabel en dan gewoon doorlussen van priez één naar twee
Tuurlijk.



2000W voor de sturing van een condensatieketel of warmwatergeiser? :confused:

(ik ga er toch van uit dat ook de warmwatergeiser op gas werkt...)



En als je 1 toestel wil uitschakelen, trek je toch gewoon de priez uit? :(
 

semo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.319
Waarderingsscore
148
Punten
63
Condensatieketel zal inderdaad lang niet aan 2000 W komen, maar ik heb die hier toch ook van aparte zekering voorzien.

Warmwatergeiser is me niet duidelijk wat die verbruikt...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan