2 oktober 2024 - Nieuwe versie van het forum

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Waarderingsscore
14
Punten
18
Dag iedereen,

Het heeft iets langer geduurd dan gehoopt, maar de nieuwe versie van het forum staat live. In principe zou er voor de meeste gebruikers niks mogen veranderen...
Waarom heeft het bouwinfo-team jullie dan toch een dag afkickverschijnselen bezorgd?

Wel, we hebben vanaf vandaag ook een Franstalig forum. Alle berichten worden nu automatisch vertaald naar de andere taal. We moesten hiervoor natuurlijk eerst wel een deel van de topics reeds vertalen, waardoor het toch iets langer heeft geduurd.

Jaja, het is niet 100% correct een vertaling die automatisch gemaakt wordt. Daar zijn we ons ook wel van bewust, dus daar hoeft niemand dan ook iets over te zeggen. Bij ieder automatisch vertaald bericht zal een tekstje staan dat het automatisch vertaald is, op die manier weet je al dat het misschien niet 100% correct Nederlands/Frans kan zijn.

Mochten jullie in de normale werking van het forum toch problemen ondervinden, reageer dan in dit topic, dan nemen we dit zo snel mogelijk op.

grtjs,
Het Bouwinfo-Team

Nou dan is het hoog tijd om de doos te testen.
Ik doe het in het Frans, dus laten we eens kijken hoe het in het Nederlands gaat.

De tekst hierboven is automatisch vertaald.

Wel een leuk idee.
Hopelijk kunnen jullie veel nieuwe forumleden afsnoepen van Bricozone uit la Belgique francophone.
Met toch wel een andere aanpak van bouwen daar, is dat voor ons waarschijnlijk wel inspirerend om de dingen soms anders te bekijken.
Ik kijk er alvast naar uit, naar een boel nieuwe leden op Bouwinfo.

Wel een leuk idee.
Hopelijk kunnen jullie veel nieuwe forumleden afsnoepen van Bricozone uit la Belgique francophone.
Met toch wel een andere aanpak van bouwen daar, is dat voor ons waarschijnlijk wel inspirerend om de dingen soms anders te bekijken.
Ik kijk er alvast naar uit, naar een boel nieuwe leden op Bouwinfo.
dat was ook de insteek, niet zo zeer leden van bricozone afsnoepen, maar het forum laten groeien en andere ideetjes krijgen. Hopelijk slaat het aan :)

Ah tof, en ferm gedaan mannekes!

De automatische vertaling zal ongetwijfeld beter zijn dan mijn eigen Nederfrans, dus helemaal geen commentaar van mijn kant.

Net eens even in het Frans gekeken en het viel me op dat het navigeer-menu links boven dan alsnog gewoon in het NL blijft staan terwijl de rest wel in het Frans is, als ik dat als verbeterpunt naar voor mag schuiven.

moeten we dan vanaf nu an klappen?

Vingt de Diousse zeg :) Dan moeten we niet meer gaan opzoeken wat het Franse woord nu weeral is voor een poutrel, een prise, of een chauffage die niet marcheert :p

Vorige week sprak ik met een Nederlandse vertegenwoordiger die op zijn producten een belachelijk, maar echt belachelijk lage winstmarge geeft, en suggereerde dat ik mijn winst dan maar ergens op andere zaken in een project moet proberen halen of het ergens bij moet lappen in de plaatsing. Ik zei: "Wilt ge zeggen, omdat gulder gaat braderen moet ekik beginnen foefelen?" - Ik denk niet dat die mens mij volledig begrepen heeft. Om maar te zeggen dat een vertaling van Vlaams naar Nederlands soms ook goed zou zijn.
Bij Miele steken ze bij bepaalde toestellen 2 Nederlandstalige handleidingen: een Belgische en een Nederlandse. Ah ja, zij zeggen laarzen, wij zeggen botten, zij zeggen magnetron en wij zeggen microgolf...

Net eens even in het Frans gekeken en het viel me op dat het navigeer-menu links boven dan alsnog gewoon in het NL blijft staan terwijl de rest wel in het Frans is, als ik dat als verbeterpunt naar voor mag schuiven.
kun je even een printscreen doorsturen, want bij mij is alles vertaald :)

Screenshot_20241003_083710_Chrome.jpg

Gisteren was die Navigeer-menu nog volledig NL als ik me goed herinner. Vandaag gedeeltelijk. Kan dat?

1727938687933.png

Ik had al een deel gezien maar niet alles. Navigeer wordt ook nog vertaald, maar dat zit blijkbaar niet in een vertaalbare string... Komt er nog aan.

Titels van gebruikers zijn ook niet vertaald, maar ook dat is blijkbaar niet te vertalen :s. Moet ik nog eens uitzoeken hoe ik dat kan oplossen :-p

correctie
het is niet lukaiaans ,
het is lukiaans

Bekijk bijlage 105290

Gisteren was die Navigeer-menu nog volledig NL als ik me goed herinner. Vandaag gedeeltelijk. Kan dat?
Heb je al eens de cookies van de browser / cache van de app geledigd ? Mogelijk dat het hierna opgelost is?
Ik zou het zelf testen, maar Frans wordt bij mij automatisch vertaald naar het Engels (smartphone) en daarna om een of andere reden terug naar het NL, dus heel de site raakt dan in de war :cautious:

Bij mij (laptop) springt de vertaling wel steeds terug 'uit' naar NL als ik doorklik op een onderwerp. (komende vanuit "ongelezen berichten/onderwerpen")
De korte inhoud (hoveren over titel) is ook niet vertaald, maar mogelijk is dat nog uit te zoeken ? :)

Edit: als ik "nieuwe berichten" in het Frans zet > en ik klik dan op "Vind Onderwerp" springt het forum weer naar NL.

Laatst bewerkt:
Als ik daar dan in de header op het logo van Bati-info klik, kom ik niet op franstalige Bati-info, maar op het nederlandstalige Bouwinfo.
ha ja, da had ik nog nie opgemerkt :p kijken of ik da kan aanpassen.
Op de homepage van Bati-info staat er bovenaan in de navigatie momenteel ook geen knop "forum".
Misschien toch wel handig voor de franstalige bricoleurs om deel te nemen hier. ;)

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan