• Update forum

Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

2 EAN codes op 1 elektrische digitale meter

Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
21
Punten
18
Hallo,

We hebben een digitale meter voor onze elektriciteit.
Om de injectie van onze zonnepanelen zoveel mogelijk te laten opbrengen, wil ik mijn geïnjecteerde elektriciteit verkopen aan Engie (afname is bij Total, maar Engie laat een apart contract voor puur injectie toe, zie bijlage).
Engie zegt dat ik een 2e EAN nummer moet aanvragen om het injectiecontract op te stellen.

Ik heb hiervoor gebeld naar fluvius, maar daar horen ze het donderen als ik vraag om een 2e EAN code aan te maken op mijn elektriciteitsmeter.

Iemand ervaring? Met andere woorden: hoe een contract met andere leverancier aangaan voor injectie dan voor afname?

Bijlagen

• F6ECFD5B-48BD-4411-A0E8-1A71E158772E.png
    F6ECFD5B-48BD-4411-A0E8-1A71E158772E.png
    277,5 KB · Weergaven: 17

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
Dan zal Engie jou toch alle info geven, niet ?

Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
21
Punten
18
Engie zegt dat ik aan Fluvius een 2e EAN code moet vragen maar daar hebben ze geen ervaring mee. Misschien nog eens proberen bellen maandag

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
Engie zegt dat ik aan Fluvius een 2e EAN code moet vragen maar daar hebben ze geen ervaring mee. Misschien nog eens proberen bellen maandag
Dat ze het voor u dan allemaal regelen. Maar persoonlijk, zoek gewoon iemand die overdag thuis is en veel energie verbruikt en verkoop daaraan. Dat in combinatie met de rest van injectie bij de leverancier

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
911
Punten
113
Even voor de duidelijkheid: je hebt toch al een digitale teller he?

Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
21
Punten
18
Ja we hebben al een digitale teller,

We hebben nog een vast contract tot eind 2023 waarbij we elektriciteit aankopen aan 0,05€/kWh (+ nog distributie en transport etc ntrlk) en injecteren aan 0,04€/kWh.
Als ik kan verkopen aan 0,30/kWh ipv 0,04€ is dat natuurlijk wel heel erg meegenomen, vandaar.
Maar nog eens horen bij Engie binnenkort.

Koen022

Lid
Lid geworden
12 mei 2022
Waarderingsscore
31
Punten
18
Ja we hebben al een digitale teller,

We hebben nog een vast contract tot eind 2023 waarbij we elektriciteit aankopen aan 0,05€/kWh (+ nog distributie en transport etc ntrlk) en injecteren aan 0,04€/kWh.
Als ik kan verkopen aan 0,30/kWh ipv 0,04€ is dat natuurlijk wel heel erg meegenomen, vandaar.
Maar nog eens horen bij Engie binnenkort.

Vast contract opzeggen, dan kan je eenvoudig hogere injectie krijgen 😄.
Op zich krijg je bijna hetzelfde voor je injectie als voor je afname. Niet slecht.

Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
21
Punten
18
Momenteel betaal ik ongeveer 0,22€/kWh all ik en krijg ik maar 0,04€/kWh (een fractie dus).

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
3.236
Punten
113
Als jouw teruglevering in hetzelfde (vaste) contract zit als jouw afname, dan is de enige manier om hier aan te ontsnappen het opzeggen van jouw vaste contract. Dat zou echt oliedom zijn op dit moment.

Je wint er niets bij om een injectie van 30ct te krijgen als je 60ct all-in moet betalen voor jouw afname. En die 30ct is variabel op basis van de (heel hoge) kwartaalindex van Q3. Als die index in Q4 stevig zakt (wat voorlopig al is) dan zal je heel wat minder krijgen.

Kijk dus heel goed na of je de injectie afzonderlijk van jouw afname kan opzeggen, want anders gaat het jou veel geld kosten.

Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
21
Punten
18
Ja inderdaad, vandaar dat ik een 2e EAN code wil om een contract bij Engie te beginnen PUUR voor de injectie.
In theorie zou het mogelijk moeten zijn (2 versch contracten, 1 voor afname bij Total en 1 voor injectie bij Engie). De toekomst zal uitwijzen of het ook echt kan in de praktijk.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
Ja inderdaad, vandaar dat ik een 2e EAN code wil om een contract bij Engie te beginnen PUUR voor de injectie.
In theorie zou het mogelijk moeten zijn (2 versch contracten, 1 voor afname bij Total en 1 voor injectie bij Engie). De toekomst zal uitwijzen of het ook echt kan in de praktijk.
Maar waarom 2 nummers.
DM registreert apart, Netwerkbeheerder geeft die cijfers door aan respectievelijke firma's.
Zo simpel zou het moeten zijn.
Let wel dat je bij Engie een extra kost betaalt als je enkel injectie neemt.

Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
21
Punten
18
Maar waarom 2 nummers.
DM registreert apart, Netwerkbeheerder geeft die cijfers door aan respectievelijke firma's.
Zo simpel zou het moeten zijn.
Let wel dat je bij Engie een extra kost betaalt als je enkel injectie neemt.
Dat was wat ze bij Engie zeiden… misschien kan een EAN nummer slechts aan 1 energiebedrijf gekoppeld worden.

Lid geworden
19 feb 2017
Waarderingsscore
1
Punten
1
is dit uiteindelijk gelukt, en op welke manier? Heb nl exact dezelfde situatie, net bericht engie voor die 2de ean...

Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
21
Punten
18
Fluvius en Engie blijven elkaar tegenspreken dus nog geen succes :/ heb er ook niet meer echt achter gezeten want dezer dagen toch amper injectie. Ik doe in februari 2023 nog wat pogingen :)

Bovenaan