10 l (propyleen)glycol

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Gratis af te halen, 10 l propyleenglycol voor gebruik in zonneboiler, warmtepompen etc. Merk Borghi, 50/50 (-35°C), geproduceerd in maart 2011 en houdbaar tot maart 2014.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
'k Heb ook nog een overschot liggen, maar 'k wist niet dat daar een vervaldatum op stond... Moet je dan de glycol in de zonneboiler of warmtepomp vervangen voor de vervaldatum?

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
SvenVD wrote:
'k Heb ook nog een overschot liggen, maar 'k wist niet dat daar een vervaldatum op stond... Moet je dan de glycol in de zonneboiler of warmtepomp vervangen voor de vervaldatum?

Het is een soort garantiedatum, dwz dat de eigenschappen van het product in een bidon gewaarborgd blijven tot dan. Of het dan ook al dient te worden vervangen in een zonneboiler weet ik niet.

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Waarderingsscore
2
Punten
38
Beurt,

welke regio af te halen?

Sven,

Hoeveel liter heb jij nog liggen?

ik heb dat nog nodig voor in mijn BWW die rond kelder ligt, dit is 5/4" socarex 160meter lengte. denk dat er ongeveer tussen 100 en 150liter water in moet komen, hoeveel glycol zou ik daarbij moeten doen? (voor zeker -20°C aan te kunnen)

Lid geworden
8 dec 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Kris77 wrote:
Beurt,

welke regio af te halen?

Sven,

ik heb dat nog nodig voor in mijn BWW die rond kelder ligt, dit is 5/4" socarex 160meter lengte. denk dat er ongeveer tussen 100 en 150liter water in moet komen, hoeveel glycol zou ik daarbij moeten doen? (voor zeker -20°C aan te kunnen)

Om - 20 aan te kunnen ga je toch vlot 40% glycol nodig hebben. Hou er rekening mee dat de glycol voor -35 niet puur is maar reeds aangelengd is met water 50/50. Dus je hebt wel aardig wat liters glycol nodig.

Regio = kempen trouwens; dus wel een stukje rijden voor u.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Kris77 wrote:
Sven,

'k Weet niet hoeveel ik nog liggen heb, 'k dacht dat ik dat kon houden om na verloop van tijd wat bij te vullen indien nodig. 'k Zal vanavond eens kijken wat het precies is (zuiver of aangelengd), hoeveel en of er een datum op staat.

kristof82

Lid
Lid geworden
7 mrt 2010
Waarderingsscore
6
Punten
18
wij nemen voor een bodemwisselaar 20-30% als je er teveel in doet heb je kans dat je pomp warm loopt (te hoge dichtheid)

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Waarderingsscore
2
Punten
38
kristof82 wrote:
wij nemen voor een bodemwisselaar 20-30% als je er teveel in doet heb je kans dat je pomp warm loopt (te hoge dichtheid)

merci. En welke pomp types gebruiken jullie voor BWW?

Bovenaan