-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Berichten
- 20.140
- Waarderingsscore
- 6.695
- Punten
- 113
Eigenlijk een serieuze opportuniteit voor de chinese merken om zich te profileren.
Naar aankoop zal het stroever gaan om die wagens hier op de markt te krijgen dan via leasing.
Bv Lynk & Co van Geely, GM, Aiways... etc
Naar aankoop zal het stroever gaan om die wagens hier op de markt te krijgen dan via leasing.
Bv Lynk & Co van Geely, GM, Aiways... etc
leiepisser
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 20 feb 2016
- Berichten
- 1.561
- Waarderingsscore
- 705
- Punten
- 113
Helaas 13 SUV's/crossovers in een dozijn. En af en toe eens een sedan, vooral dan in de duurdere regionen.Modellen komen er gelukkig meer en meer.
Zoek maar eens een elektrische break. Veel verder dan de MG 5 kom je momenteel nog niet.
Skoda Octavia Combi iV? Helaas ondertussen ook aan Volkswagen-prijzen, maar toch nog voordeliger dan een Passat GTE, voor niet veel minder ruimte.Volledig elek is nog niet aan de orde, tegelijk is plug in al de middenweg.Eens!Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
Maar bedrijf (lease) of budget (privé) moeten kunnen volgen. Modellen komen er gelukkig meer en meer.
Doch welk merk steekt hier dan bovenuit in middensegment break/suv?
Kaffe
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 jun 2013
- Berichten
- 1.489
- Waarderingsscore
- 971
- Punten
- 113
Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.
- Lid geworden
- 21 jan 2019
- Berichten
- 1.678
- Waarderingsscore
- 1.181
- Punten
- 113
Kan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.
Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
Kaffe
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 jun 2013
- Berichten
- 1.489
- Waarderingsscore
- 971
- Punten
- 113
Goh, geen harde cijfers, maar hierbij wat quotes uit online artikels:Kan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.
Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
Van de ondervraagden gaf 25,8% aan voor een hybridemodel te kiezen bij de volgende aankoop. Één op zes gaf aan om zelfs voor een volledig elektrische wagen te kiezen. “Mogelijk speelt de uitrol van lage emissiezones in Vlaanderen daarin een rol”, vertelt Roel. “Opvallend is evenwel dat het beschikbare budget – gemiddeld 25.000 à 26.0000 euro – zeer vaak niet zal volstaan om een nieuwe hybride of elektrische wagen aan te kopen. Zeker als je weet dat de Vlaamse premie voor hybrides vanaf 1 januari vervalt.”
Benzine is wel steeds de meest populaire aandrijving, maar een kwart van de Vlamingen wil ook wel een hybride. Diesel krijgt rake klappen te verduren en weet nog maar 7,9% van de bevraagden te charmeren. Zelfs elektrisch doet het beter met 15,5%, al valt dat voorlopig nog moeilijk te rijmen met een budget van zo’n 25.000 euro.
Lijkt wel uit dezelfde bevraging te komen.
Ik kan bvb enkel maar naar mijn eigen omgeving kijken en ken daar al niemand die 35k excl korting en btw voor een wagen wil/kan geven.
Maar dit is moeilijk om te vergelijken want je zit dan nog ook eens met salariswagens vs privé en ook gewoon het probleem van rijhuizen en geen parking voor de deur.
Volgens Statbel was er in 2020 nog geen kwart van de ingeschreven voertuigen elektrisch en/of hybride. Ik zie dat nog niet snel veranderen zolang het financieel niet makkelijker wordt.
Als ik dan nog eens in onze gemeente kijk zijn er welgeteld vier publieke laadpalen, allemaal meer dan 2.5 km van ons huis. In de buurt ken ik één iemand met een elektrische auto en die legt gewoon een laadkabel over het voetpad, maar officiëel mag dat eigenlijk ook niet hé...
Maar goed, dan ben ik teveel aan het vergelijken met de omgeving en ook al niet meer bezig over de gemiddelde vlaming.
- Lid geworden
- 21 jan 2019
- Berichten
- 1.678
- Waarderingsscore
- 1.181
- Punten
- 113
Je vergelijkt vooral ook met de huidige situatie en niet met de toekomstige situatie. Over enkele jaren gaan de tankstation sluiten, want de meerderheid rijdt dan elektrisch. Je gaat 3-4€ per liter betalen voor brandstof en onderdelen zullen niet meer nieuw te verkrijgen zijn.Goh, geen harde cijfers, maar hierbij wat quotes uit online artikels:Kan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.
Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
Van de ondervraagden gaf 25,8% aan voor een hybridemodel te kiezen bij de volgende aankoop. Één op zes gaf aan om zelfs voor een volledig elektrische wagen te kiezen. “Mogelijk speelt de uitrol van lage emissiezones in Vlaanderen daarin een rol”, vertelt Roel. “Opvallend is evenwel dat het beschikbare budget – gemiddeld 25.000 à 26.0000 euro – zeer vaak niet zal volstaan om een nieuwe hybride of elektrische wagen aan te kopen. Zeker als je weet dat de Vlaamse premie voor hybrides vanaf 1 januari vervalt.”
Benzine is wel steeds de meest populaire aandrijving, maar een kwart van de Vlamingen wil ook wel een hybride. Diesel krijgt rake klappen te verduren en weet nog maar 7,9% van de bevraagden te charmeren. Zelfs elektrisch doet het beter met 15,5%, al valt dat voorlopig nog moeilijk te rijmen met een budget van zo’n 25.000 euro.
Lijkt wel uit dezelfde bevraging te komen.
Ik kan bvb enkel maar naar mijn eigen omgeving kijken en ken daar al niemand die 35k excl korting en btw voor een wagen wil/kan geven.
Maar dit is moeilijk om te vergelijken want je zit dan nog ook eens met salariswagens vs privé en ook gewoon het probleem van rijhuizen en geen parking voor de deur.
Volgens Statbel was er in 2020 nog geen kwart van de ingeschreven voertuigen elektrisch en/of hybride. Ik zie dat nog niet snel veranderen zolang het financieel niet makkelijker wordt.
Als ik dan nog eens in onze gemeente kijk zijn er welgeteld vier publieke laadpalen, allemaal meer dan 2.5 km van ons huis. In de buurt ken ik één iemand met een elektrische auto en die legt gewoon een laadkabel over het voetpad, maar officiëel mag dat eigenlijk ook niet hé...
Maar goed, dan ben ik teveel aan het vergelijken met de omgeving en ook al niet meer bezig over de gemiddelde vlaming.
De prijzen van elektrische wagens moeten wel dalen. Maar bijvoorbeeld Dacia verkoopt al een elektrische wagen voor 16k (akkoord, klein en niet de mooiste).
Kijk vooruit en je zal zien dat de toekomst met elektrische wagens mooi is! Minder geluidsoverlast, minder vervuiling, gebruik als thuisbatterij, opladen via PV, ...
leiepisser
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 20 feb 2016
- Berichten
- 1.561
- Waarderingsscore
- 705
- Punten
- 113
Misschien deze soepkar ?Wij rijden nu met een VW Touran. Dat formaat heb je volgens mij elektrisch niet aan een betaalbare prijs. (ok, het is een lease, een eigen wagen zou minder duur zijn geweest ?)
Joske_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 16 jan 2012
- Berichten
- 1.492
- Waarderingsscore
- 439
- Punten
- 83
Maar waar en hoe gaan al die mensen in stedelijke gebieden en/of kleine woonwijken en/of appartementsgebouwen hun auto dan opladen?
Die kunnen hem wss ook niet als thuisbatterij gebruiken.
Aan een snellader aan 0,79€/kWh? Want "goedkoop" thuis laden is al moeilijker.
Voor de meer gegoede Vlaming met een huis en zonnepanelen en een oprit zal dat allemaal nog wel overkomelijk worden. Maar er is nog veel werk om er te geraken.
Die kunnen hem wss ook niet als thuisbatterij gebruiken.
Aan een snellader aan 0,79€/kWh? Want "goedkoop" thuis laden is al moeilijker.
Voor de meer gegoede Vlaming met een huis en zonnepanelen en een oprit zal dat allemaal nog wel overkomelijk worden. Maar er is nog veel werk om er te geraken.
- Lid geworden
- 21 jan 2019
- Berichten
- 1.678
- Waarderingsscore
- 1.181
- Punten
- 113
op dezelfde plaats als waar ze nu tanken? Met snelladers van de toekomst die op 5 minuten jouw auto laden? Of met waterstoftanks? Opnieuw, een vraagstelling over vandaag ipv over morgen De overstap van de steenkool-auto naar de brandstofauto is ook niet op 1 nacht gebeurd hoorMaar waar en hoe gaan al die mensen in stedelijke gebieden en/of kleine woonwijken en/of appartementsgebouwen hun auto dan opladen?
Kaffe
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 jun 2013
- Berichten
- 1.489
- Waarderingsscore
- 971
- Punten
- 113
Euh, daar ben ik het volledig akkoord mee = mooi op papierJe vergelijkt vooral ook met de huidige situatie en niet met de toekomstige situatie. Over enkele jaren gaan de tankstation sluiten, want de meerderheid rijdt dan elektrisch. Je gaat 3-4€ per liter betalen voor brandstof en onderdelen zullen niet meer nieuw te verkrijgen zijn.Goh, geen harde cijfers, maar hierbij wat quotes uit online artikels:Kan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.
Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
Van de ondervraagden gaf 25,8% aan voor een hybridemodel te kiezen bij de volgende aankoop. Één op zes gaf aan om zelfs voor een volledig elektrische wagen te kiezen. “Mogelijk speelt de uitrol van lage emissiezones in Vlaanderen daarin een rol”, vertelt Roel. “Opvallend is evenwel dat het beschikbare budget – gemiddeld 25.000 à 26.0000 euro – zeer vaak niet zal volstaan om een nieuwe hybride of elektrische wagen aan te kopen. Zeker als je weet dat de Vlaamse premie voor hybrides vanaf 1 januari vervalt.”
Benzine is wel steeds de meest populaire aandrijving, maar een kwart van de Vlamingen wil ook wel een hybride. Diesel krijgt rake klappen te verduren en weet nog maar 7,9% van de bevraagden te charmeren. Zelfs elektrisch doet het beter met 15,5%, al valt dat voorlopig nog moeilijk te rijmen met een budget van zo’n 25.000 euro.
Lijkt wel uit dezelfde bevraging te komen.
Ik kan bvb enkel maar naar mijn eigen omgeving kijken en ken daar al niemand die 35k excl korting en btw voor een wagen wil/kan geven.
Maar dit is moeilijk om te vergelijken want je zit dan nog ook eens met salariswagens vs privé en ook gewoon het probleem van rijhuizen en geen parking voor de deur.
Volgens Statbel was er in 2020 nog geen kwart van de ingeschreven voertuigen elektrisch en/of hybride. Ik zie dat nog niet snel veranderen zolang het financieel niet makkelijker wordt.
Als ik dan nog eens in onze gemeente kijk zijn er welgeteld vier publieke laadpalen, allemaal meer dan 2.5 km van ons huis. In de buurt ken ik één iemand met een elektrische auto en die legt gewoon een laadkabel over het voetpad, maar officiëel mag dat eigenlijk ook niet hé...
Maar goed, dan ben ik teveel aan het vergelijken met de omgeving en ook al niet meer bezig over de gemiddelde vlaming.
De prijzen van elektrische wagens moeten wel dalen. Maar bijvoorbeeld Dacia verkoopt al een elektrische wagen voor 16k (akkoord, klein en niet de mooiste).
Kijk vooruit en je zal zien dat de toekomst met elektrische wagens mooi is! Minder geluidsoverlast, minder vervuiling, gebruik als thuisbatterij, opladen via PV, ...
maar voorlopig niet haalbaar voor de gemiddelde vlaming = met het huidige gemiddelde nettoloon van een vlaming (dat afaik rond de 1900 euro per maand ligt) gaat niet iedereen (laat staan de helft) zich een elektrische auto kunnen/willen veroorloven.
Laat staan dat die allemaal zonnepanelen hebben en plek voor de deur.
Ik denk dat je de gemiddelde vlaming wat overschat.
Bijkomend (en 't is redelijk offtopic en niet tegen jou gericht, maar ik wou het toch even zeggen): 't is mij eigenlijk beu dat milieu naar boven komt als argument terwijl grote firma's nog steeds de grootste vervuilers zijn.
JeroenDf
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 21 jan 2020
- Berichten
- 979
- Waarderingsscore
- 843
- Punten
- 93
Ik dacht ooit eens een artikel gelezen te hebben (maar ik vind het niet terug) dat de gemiddelde prijs van een nieuwe particuliere wagen rond de €33.000 incl. BTW lag, dus ik denk niet dat we er al zijn. Jij bent dus gewoon bovengemiddeld @getmixedupKan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.
Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
Veel hangt er ook vanaf waarvoor je die auto nodig hebt. Die dacia Spring bijvoorbeeld is inderdaad een goedkoop alternatief als je enkel korte afstanden in de stad doet, maar als je ook autostrade wilt doen kan je het wel vergeten. Ik ben wel benieuwd wanneer we eindelijk dat punt gaan bereiken dat elektrisch tegenover verbrandingsmotor even duur wordt in aankoop. Ze zeggen al 10 jaar: "Over 5 jaar is EV even duur als verbrandingsmotor" maar we zijn er toch nog altijd niet
Neemt niet weg dat mijn volgende ook sowieso elektrisch wordt, wanneer er een EV is die 2u aan snelwegsnelheid kan rijden en dat binnen het half uur weer kan opladen die binnen budget valt (momenteel €30.000 and rising) maak ik ook de overstap.
- Lid geworden
- 21 jan 2019
- Berichten
- 1.678
- Waarderingsscore
- 1.181
- Punten
- 113
BedanktJij bent dus gewoon bovengemiddeld @getmixedup
- Lid geworden
- 21 jan 2019
- Berichten
- 1.678
- Waarderingsscore
- 1.181
- Punten
- 113
Even rap gekeken: je vindt een tweedehandse Renault Zoë als vanaf 7k, een Nissan Leaf vanaf 11k en de Tesla model S vanaf ong. 30k. Nog even en de prijzen zullen dalen.
(als denk ik wel dat een elektrische auto duurder zal zijn dan de goedkoopste brandstofwagens van vandaag, al eens gekeken hoeveel technische snufjes ze daarin steken :O )
(als denk ik wel dat een elektrische auto duurder zal zijn dan de goedkoopste brandstofwagens van vandaag, al eens gekeken hoeveel technische snufjes ze daarin steken :O )
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Berichten
- 20.140
- Waarderingsscore
- 6.695
- Punten
- 113
Niet vergeten dat voor heel veel mensen sommige dingen gewoon niet mogelijk zijn. opladen via PV, Gebruik als thuisbatterij.Je vergelijkt vooral ook met de huidige situatie en niet met de toekomstige situatie. Over enkele jaren gaan de tankstation sluiten, want de meerderheid rijdt dan elektrisch. Je gaat 3-4€ per liter betalen voor brandstof en onderdelen zullen niet meer nieuw te verkrijgen zijn.
De prijzen van elektrische wagens moeten wel dalen. Maar bijvoorbeeld Dacia verkoopt al een elektrische wagen voor 16k (akkoord, klein en niet de mooiste).
Kijk vooruit en je zal zien dat de toekomst met elektrische wagens mooi is! Minder geluidsoverlast, minder vervuiling, gebruik als thuisbatterij, opladen via PV, ...
En "over enkele jaren"...
Globaal zijn er nog plaatsen waar ze de eerste 20+jaar nog niet aan electrisch rijden toe zijn
Kwakkel
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 13 okt 2011
- Berichten
- 1.323
- Waarderingsscore
- 379
- Punten
- 83
Wou mijn vrouw nu al. Maar er zijn grenzen! ?Misschien deze soepkar ?Wij rijden nu met een VW Touran. Dat formaat heb je volgens mij elektrisch niet aan een betaalbare prijs. (ok, het is een lease, een eigen wagen zou minder duur zijn geweest ?)
leiepisser
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 20 feb 2016
- Berichten
- 1.561
- Waarderingsscore
- 705
- Punten
- 113
Edit: uit de context van een ander topic getrokken.
Laatst bewerkt:
- Lid geworden
- 21 jan 2019
- Berichten
- 1.678
- Waarderingsscore
- 1.181
- Punten
- 113
Tja kijk, daar heb ik nu echt weinig controle over, laat staan kennis ter zake om me uit te spreken over de eventuele gevolgenVoor zover die auto in de 3de wereld effectief een andere vervangt... Vaak komt die er gewoon bij.ik hoor nochtans het omgekeerde... de redenering die mij werd gegeven (zonder bronnen of data, dus puur van horen vertellen):
"onze auto's worden geëxporteerd naar het buitenland (3e wereld) waar dan nog vervuilendere auto's worden vervangen door onze iets minder vervuilende modellen. Die impact meegenomen is het (voor zij die het kunnen betalen) beter om sneller te vernieuwen"
Kaffe
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 jun 2013
- Berichten
- 1.489
- Waarderingsscore
- 971
- Punten
- 113
Net ook even zitten opzoeken:Even rap gekeken: je vindt een tweedehandse Renault Zoë als vanaf 7k, een Nissan Leaf vanaf 11k en de Tesla model S vanaf ong. 30k. Nog even en de prijzen zullen dalen.
(als denk ik wel dat een elektrische auto duurder zal zijn dan de goedkoopste brandstofwagens van vandaag, al eens gekeken hoeveel technische snufjes ze daarin steken :O )
Die Zoë is dan een auto van 2013, daar blijft nog 90km bereik van over als je geluk hebt. Die moet je dan nog eens in luxemburg gaan ophalen. Dan mag je onderweg nog ergens een lange pauze inlassen om hem op te laden?
Bijkomende info over de Zoë: Ik heb zelf een tweedehands 22kWh Zoe. De goedkoopste aanbiedingen op tweedehandssites (van minder dan 7-8k) zijn helaas vaak oplichterij, of zoals Stephan terecht opmerkt, met een lease-contract voor de batterij.
Rechtstreekse quote uit dat artikel van de goedkoopste ev's.
fido
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 15 jun 2006
- Berichten
- 3.625
- Waarderingsscore
- 899
- Punten
- 113
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties