• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.140
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Eigenlijk een serieuze opportuniteit voor de chinese merken om zich te profileren.
Naar aankoop zal het stroever gaan om die wagens hier op de markt te krijgen dan via leasing.
Bv Lynk & Co van Geely, GM, Aiways... etc
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Modellen komen er gelukkig meer en meer.
Helaas 13 SUV's/crossovers in een dozijn. En af en toe eens een sedan, vooral dan in de duurdere regionen.
Zoek maar eens een elektrische break. Veel verder dan de MG 5 kom je momenteel nog niet.


Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
Eens!
Maar bedrijf (lease) of budget (privé) moeten kunnen volgen. Modellen komen er gelukkig meer en meer.
Volledig elek is nog niet aan de orde, tegelijk is plug in al de middenweg.
Doch welk merk steekt hier dan bovenuit in middensegment break/suv?
Skoda Octavia Combi iV? Helaas ondertussen ook aan Volkswagen-prijzen, maar toch nog voordeliger dan een Passat GTE, voor niet veel minder ruimte.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.489
Waarderingsscore
971
Punten
113
Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.


Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.


Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.
Kan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...

Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.489
Waarderingsscore
971
Punten
113
Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.


Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.
Kan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...

Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
Goh, geen harde cijfers, maar hierbij wat quotes uit online artikels:

Van de ondervraagden gaf 25,8% aan voor een hybridemodel te kiezen bij de volgende aankoop. Één op zes gaf aan om zelfs voor een volledig elektrische wagen te kiezen. “Mogelijk speelt de uitrol van lage emissiezones in Vlaanderen daarin een rol”, vertelt Roel. “Opvallend is evenwel dat het beschikbare budget – gemiddeld 25.000 à 26.0000 euro – zeer vaak niet zal volstaan om een nieuwe hybride of elektrische wagen aan te kopen. Zeker als je weet dat de Vlaamse premie voor hybrides vanaf 1 januari vervalt.”

Benzine is wel steeds de meest populaire aandrijving, maar een kwart van de Vlamingen wil ook wel een hybride. Diesel krijgt rake klappen te verduren en weet nog maar 7,9% van de bevraagden te charmeren. Zelfs elektrisch doet het beter met 15,5%, al valt dat voorlopig nog moeilijk te rijmen met een budget van zo’n 25.000 euro.

Lijkt wel uit dezelfde bevraging te komen.

Ik kan bvb enkel maar naar mijn eigen omgeving kijken en ken daar al niemand die 35k excl korting en btw voor een wagen wil/kan geven.

Maar dit is moeilijk om te vergelijken want je zit dan nog ook eens met salariswagens vs privé en ook gewoon het probleem van rijhuizen en geen parking voor de deur.

Volgens Statbel was er in 2020 nog geen kwart van de ingeschreven voertuigen elektrisch en/of hybride. Ik zie dat nog niet snel veranderen zolang het financieel niet makkelijker wordt.

Als ik dan nog eens in onze gemeente kijk zijn er welgeteld vier publieke laadpalen, allemaal meer dan 2.5 km van ons huis. In de buurt ken ik één iemand met een elektrische auto en die legt gewoon een laadkabel over het voetpad, maar officiëel mag dat eigenlijk ook niet hé...

Maar goed, dan ben ik teveel aan het vergelijken met de omgeving en ook al niet meer bezig over de gemiddelde vlaming.
 

Kwakkel

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
1.323
Waarderingsscore
379
Punten
83
Wij rijden nu met een VW Touran. Dat formaat heb je volgens mij elektrisch niet aan een betaalbare prijs. (ok, het is een lease, een eigen wagen zou minder duur zijn geweest ?)
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.


Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.
Kan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...

Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
Goh, geen harde cijfers, maar hierbij wat quotes uit online artikels:

Van de ondervraagden gaf 25,8% aan voor een hybridemodel te kiezen bij de volgende aankoop. Één op zes gaf aan om zelfs voor een volledig elektrische wagen te kiezen. “Mogelijk speelt de uitrol van lage emissiezones in Vlaanderen daarin een rol”, vertelt Roel. “Opvallend is evenwel dat het beschikbare budget – gemiddeld 25.000 à 26.0000 euro – zeer vaak niet zal volstaan om een nieuwe hybride of elektrische wagen aan te kopen. Zeker als je weet dat de Vlaamse premie voor hybrides vanaf 1 januari vervalt.”

Benzine is wel steeds de meest populaire aandrijving, maar een kwart van de Vlamingen wil ook wel een hybride. Diesel krijgt rake klappen te verduren en weet nog maar 7,9% van de bevraagden te charmeren. Zelfs elektrisch doet het beter met 15,5%, al valt dat voorlopig nog moeilijk te rijmen met een budget van zo’n 25.000 euro.

Lijkt wel uit dezelfde bevraging te komen.

Ik kan bvb enkel maar naar mijn eigen omgeving kijken en ken daar al niemand die 35k excl korting en btw voor een wagen wil/kan geven.

Maar dit is moeilijk om te vergelijken want je zit dan nog ook eens met salariswagens vs privé en ook gewoon het probleem van rijhuizen en geen parking voor de deur.

Volgens Statbel was er in 2020 nog geen kwart van de ingeschreven voertuigen elektrisch en/of hybride. Ik zie dat nog niet snel veranderen zolang het financieel niet makkelijker wordt.

Als ik dan nog eens in onze gemeente kijk zijn er welgeteld vier publieke laadpalen, allemaal meer dan 2.5 km van ons huis. In de buurt ken ik één iemand met een elektrische auto en die legt gewoon een laadkabel over het voetpad, maar officiëel mag dat eigenlijk ook niet hé...

Maar goed, dan ben ik teveel aan het vergelijken met de omgeving en ook al niet meer bezig over de gemiddelde vlaming.
Je vergelijkt vooral ook met de huidige situatie en niet met de toekomstige situatie. Over enkele jaren gaan de tankstation sluiten, want de meerderheid rijdt dan elektrisch. Je gaat 3-4€ per liter betalen voor brandstof en onderdelen zullen niet meer nieuw te verkrijgen zijn.

De prijzen van elektrische wagens moeten wel dalen. Maar bijvoorbeeld Dacia verkoopt al een elektrische wagen voor 16k (akkoord, klein en niet de mooiste).

Kijk vooruit en je zal zien dat de toekomst met elektrische wagens mooi is! Minder geluidsoverlast, minder vervuiling, gebruik als thuisbatterij, opladen via PV, ...
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Maar waar en hoe gaan al die mensen in stedelijke gebieden en/of kleine woonwijken en/of appartementsgebouwen hun auto dan opladen?
Die kunnen hem wss ook niet als thuisbatterij gebruiken.
Aan een snellader aan 0,79€/kWh? Want "goedkoop" thuis laden is al moeilijker.

Voor de meer gegoede Vlaming met een huis en zonnepanelen en een oprit zal dat allemaal nog wel overkomelijk worden. Maar er is nog veel werk om er te geraken.
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Maar waar en hoe gaan al die mensen in stedelijke gebieden en/of kleine woonwijken en/of appartementsgebouwen hun auto dan opladen?
op dezelfde plaats als waar ze nu tanken? Met snelladers van de toekomst die op 5 minuten jouw auto laden? Of met waterstoftanks? Opnieuw, een vraagstelling over vandaag ipv over morgen :) De overstap van de steenkool-auto naar de brandstofauto is ook niet op 1 nacht gebeurd hoor :D
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.489
Waarderingsscore
971
Punten
113
Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.


Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.
Kan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...

Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
Goh, geen harde cijfers, maar hierbij wat quotes uit online artikels:

Van de ondervraagden gaf 25,8% aan voor een hybridemodel te kiezen bij de volgende aankoop. Één op zes gaf aan om zelfs voor een volledig elektrische wagen te kiezen. “Mogelijk speelt de uitrol van lage emissiezones in Vlaanderen daarin een rol”, vertelt Roel. “Opvallend is evenwel dat het beschikbare budget – gemiddeld 25.000 à 26.0000 euro – zeer vaak niet zal volstaan om een nieuwe hybride of elektrische wagen aan te kopen. Zeker als je weet dat de Vlaamse premie voor hybrides vanaf 1 januari vervalt.”

Benzine is wel steeds de meest populaire aandrijving, maar een kwart van de Vlamingen wil ook wel een hybride. Diesel krijgt rake klappen te verduren en weet nog maar 7,9% van de bevraagden te charmeren. Zelfs elektrisch doet het beter met 15,5%, al valt dat voorlopig nog moeilijk te rijmen met een budget van zo’n 25.000 euro.

Lijkt wel uit dezelfde bevraging te komen.

Ik kan bvb enkel maar naar mijn eigen omgeving kijken en ken daar al niemand die 35k excl korting en btw voor een wagen wil/kan geven.

Maar dit is moeilijk om te vergelijken want je zit dan nog ook eens met salariswagens vs privé en ook gewoon het probleem van rijhuizen en geen parking voor de deur.

Volgens Statbel was er in 2020 nog geen kwart van de ingeschreven voertuigen elektrisch en/of hybride. Ik zie dat nog niet snel veranderen zolang het financieel niet makkelijker wordt.

Als ik dan nog eens in onze gemeente kijk zijn er welgeteld vier publieke laadpalen, allemaal meer dan 2.5 km van ons huis. In de buurt ken ik één iemand met een elektrische auto en die legt gewoon een laadkabel over het voetpad, maar officiëel mag dat eigenlijk ook niet hé...

Maar goed, dan ben ik teveel aan het vergelijken met de omgeving en ook al niet meer bezig over de gemiddelde vlaming.
Je vergelijkt vooral ook met de huidige situatie en niet met de toekomstige situatie. Over enkele jaren gaan de tankstation sluiten, want de meerderheid rijdt dan elektrisch. Je gaat 3-4€ per liter betalen voor brandstof en onderdelen zullen niet meer nieuw te verkrijgen zijn.

De prijzen van elektrische wagens moeten wel dalen. Maar bijvoorbeeld Dacia verkoopt al een elektrische wagen voor 16k (akkoord, klein en niet de mooiste).

Kijk vooruit en je zal zien dat de toekomst met elektrische wagens mooi is! Minder geluidsoverlast, minder vervuiling, gebruik als thuisbatterij, opladen via PV, ...
Euh, daar ben ik het volledig akkoord mee = mooi op papier

maar voorlopig niet haalbaar voor de gemiddelde vlaming = met het huidige gemiddelde nettoloon van een vlaming (dat afaik rond de 1900 euro per maand ligt) gaat niet iedereen (laat staan de helft) zich een elektrische auto kunnen/willen veroorloven.
Laat staan dat die allemaal zonnepanelen hebben en plek voor de deur.

Ik denk dat je de gemiddelde vlaming wat overschat.

Bijkomend (en 't is redelijk offtopic en niet tegen jou gericht, maar ik wou het toch even zeggen): 't is mij eigenlijk beu dat milieu naar boven komt als argument terwijl grote firma's nog steeds de grootste vervuilers zijn.
 

JeroenDf

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
21 jan 2020
Berichten
979
Waarderingsscore
843
Punten
93
Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.


Tsjah, allemaal heel mooi op papier, maar voor de gemiddelde vlaming is dat voorlopig toch nog niet haalbaar.
Kan je daar dan ook argumenten naast zetten? Want als "gemiddelde" Vlaming ben ik momenteel wel van mening dat de volgende een elektrische zal zijn! Het hierboven al aangehaalde MG 5 model of de aangekondigde Renault Mégane zijn serieuze opties. Hebben ondertussen al wat testritten gedaan met Kia e-Niro, Peugeot e-2008, Opel e-Mokka, VW id.3/4, Skoda Enjaq, ...

Keuze zat! en voor een budget van 35k excl korting en btw, vind je al snel een deftige wagen met een mooi rijbereik. Verbruik kost een derde, onderhoud is praktisch gratis, zo goed als geen belastingen, ...
Ik dacht ooit eens een artikel gelezen te hebben (maar ik vind het niet terug) dat de gemiddelde prijs van een nieuwe particuliere wagen rond de €33.000 incl. BTW lag, dus ik denk niet dat we er al zijn. Jij bent dus gewoon bovengemiddeld @getmixedup :p

Veel hangt er ook vanaf waarvoor je die auto nodig hebt. Die dacia Spring bijvoorbeeld is inderdaad een goedkoop alternatief als je enkel korte afstanden in de stad doet, maar als je ook autostrade wilt doen kan je het wel vergeten. Ik ben wel benieuwd wanneer we eindelijk dat punt gaan bereiken dat elektrisch tegenover verbrandingsmotor even duur wordt in aankoop. Ze zeggen al 10 jaar: "Over 5 jaar is EV even duur als verbrandingsmotor" maar we zijn er toch nog altijd niet :p

Neemt niet weg dat mijn volgende ook sowieso elektrisch wordt, wanneer er een EV is die 2u aan snelwegsnelheid kan rijden en dat binnen het half uur weer kan opladen die binnen budget valt (momenteel €30.000 and rising) maak ik ook de overstap.
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Even rap gekeken: je vindt een tweedehandse Renault Zoë als vanaf 7k, een Nissan Leaf vanaf 11k en de Tesla model S vanaf ong. 30k. Nog even en de prijzen zullen dalen.

(als denk ik wel dat een elektrische auto duurder zal zijn dan de goedkoopste brandstofwagens van vandaag, al eens gekeken hoeveel technische snufjes ze daarin steken :O )
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.140
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Je vergelijkt vooral ook met de huidige situatie en niet met de toekomstige situatie. Over enkele jaren gaan de tankstation sluiten, want de meerderheid rijdt dan elektrisch. Je gaat 3-4€ per liter betalen voor brandstof en onderdelen zullen niet meer nieuw te verkrijgen zijn.

De prijzen van elektrische wagens moeten wel dalen. Maar bijvoorbeeld Dacia verkoopt al een elektrische wagen voor 16k (akkoord, klein en niet de mooiste).

Kijk vooruit en je zal zien dat de toekomst met elektrische wagens mooi is! Minder geluidsoverlast, minder vervuiling, gebruik als thuisbatterij, opladen via PV, ...
Niet vergeten dat voor heel veel mensen sommige dingen gewoon niet mogelijk zijn. opladen via PV, Gebruik als thuisbatterij.
En "over enkele jaren"...
Globaal zijn er nog plaatsen waar ze de eerste 20+jaar nog niet aan electrisch rijden toe zijn
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Edit: uit de context van een ander topic getrokken.
 
Laatst bewerkt:

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
ik hoor nochtans het omgekeerde... de redenering die mij werd gegeven (zonder bronnen of data, dus puur van horen vertellen):
"onze auto's worden geëxporteerd naar het buitenland (3e wereld) waar dan nog vervuilendere auto's worden vervangen door onze iets minder vervuilende modellen. Die impact meegenomen is het (voor zij die het kunnen betalen) beter om sneller te vernieuwen"
Voor zover die auto in de 3de wereld effectief een andere vervangt... Vaak komt die er gewoon bij.
Tja kijk, daar heb ik nu echt weinig controle over, laat staan kennis ter zake om me uit te spreken over de eventuele gevolgen
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.489
Waarderingsscore
971
Punten
113
Even rap gekeken: je vindt een tweedehandse Renault Zoë als vanaf 7k, een Nissan Leaf vanaf 11k en de Tesla model S vanaf ong. 30k. Nog even en de prijzen zullen dalen.

(als denk ik wel dat een elektrische auto duurder zal zijn dan de goedkoopste brandstofwagens van vandaag, al eens gekeken hoeveel technische snufjes ze daarin steken :O )
Net ook even zitten opzoeken:

Die Zoë is dan een auto van 2013, daar blijft nog 90km bereik van over als je geluk hebt. Die moet je dan nog eens in luxemburg gaan ophalen. Dan mag je onderweg nog ergens een lange pauze inlassen om hem op te laden?

Bijkomende info over de Zoë: Ik heb zelf een tweedehands 22kWh Zoe. De goedkoopste aanbiedingen op tweedehandssites (van minder dan 7-8k) zijn helaas vaak oplichterij, of zoals Stephan terecht opmerkt, met een lease-contract voor de batterij.

Rechtstreekse quote uit dat artikel van de goedkoopste ev's.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan