Flam ventilatoren reinigen: hoe?

• Tags kachel verwarming
  • Inscrit
    18 Déc 2011
    Réactions
    0
    Hallo,

Wij hebben een huis gekocht met daarin een Flam MT+ 68/57 ingebouwde kachel met ventilatoren.

In de handleiding staat dat die ventilatoren moeten worden gereinigd.

Weet iemand waar die zich bevinden/hoe te bereiken?

Hartelijk dank voor je hulp

Wouter

Hey,

De ventilatoren zitten normaal links en rechts naast de aslade.

Je moet de geperforeerde platen eraf schroeven en dan kom je eraan.

Ik reinig ze elk jaar en smeer de geleidingsbusjes dan lopen ze beter.

Hallo,
    Graag haal ik deze topic nog eens naar boven :).
    Ik heb zonet een poging ondernomen om de ventilators er uit te halen maar de ventilator links bleef wat haperen... zou ik ergens nog een bevestiging over het hoofd hebben gezien?
    Ik heb verwijderd ;
    2 keer 2 schroeven links en rechts aan de ventilatieroosters
    2 schroeven in het middengedeelte (waarop markering ivm opening/luchttoevoer staat)
    Volgende keer met wat meer geduld zal het mogelijks wel lukken :) maar alle tips zijn welkom :)
    Groeten,
    Christ

Hallo,
    Is de reiniging van de Flam ventilatoren inmiddels gelukt ? Ik zit met net hetzelfde probleem. Ook ik vind niet alle schroeven die nodig zijn om bij de ventilatoren te geraken. Kan iemand mij helpen ? Dank reeds.

J'ai démonté les ventilateurs pour les nettoyer cet après-midi dans le cadre de notre rénovation/construction. J'ai enlevé, exactement comme décrit ci-dessus par @Christ :
    2 fois 2 vis à gauche et à droite sur les grilles de ventilation
    2 vis dans la partie centrale
    Cela m'a permis de desserrer les unités de ventilation. Pour enlever les unités de ventilation, je devais encore débrancher une prise, une puce de mise à la terre et une plus petite connexion.

Ce qui m'amène à ma question :
    Les ventilateurs de mon appareil de chauffage sont inactifs depuis des années. Lorsqu'ils doivent se mettre en marche, on entend les moteurs électriques/la tension bourdonner, mais les ventilateurs ne bougent pas. WD40... qui fait tourner manuellement les rouleaux un peu plus doucement, mais pas assez pour les faire bouger électriquement. Y a-t-il une autre solution ? Ou bien ces ventilateurs sont-ils tout simplement trop rigides pour l'éternité ? Toutes les suggestions sont les bienvenues !

Je ne trouverais agréable de chauffer pendant la période de présence que lors des travaux de rénovation. De toute façon, quelque chose viendra s'y substituer plus tard.

Le texte ci-dessus a été traduit automatiquement.

Restez informé. Inscrivez-vous à notre newsletter.
Retour