• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Buderus mazoutketel GB125/35kW

Pieterjan1

Nieuw Lid
Inscrit
21 Nov 2016
Réactions
1
Beste forumleden,

We verwarmen (CV + warm water) ons huis met een buderus mazoutketel GB125/35kW. Er is een boiler van 200 liter, evenals een buitenvoeler + thermostaat in de living.
Op alle radiatoren zijn er thermostatische kranen.

Het is een condenserende mazoutketel, maar niet modulerend. Er is momenteel een weersafhankelijke instelling, met ruimteinvloed 5K (zie foto's in bijlage).

Ik vroeg me af of de thermostatische kranen volledig opengedraaid moeten worden in de living (waar ook de thermostaat staat)? Het betreft een open keuken / living.
Momenteel doe ik dit niet zo, maar ik vermoed misschien dat op die manier de retourtemperatuur misschien lager zou uitvallen, en dus een hoger rendement zou opleveren. Of doet dit er niet toe, aangezien het geen modulerende ketel is?

Is het beter dat de ketel regelmatig aanslaat? Of is het beter dat hij maar af en toe aanslaat?

Alvast bedankt!

Pièces jointes

• img_2847.jpg
    img_2847.jpg
    72,4 KB · Affichages: 6
  • img_2846.jpg
    img_2846.jpg
    67,1 KB · Affichages: 6
  • img_2845.jpg
    img_2845.jpg
    59,5 KB · Affichages: 4
  • img_2844.jpg
    img_2844.jpg
    63 KB · Affichages: 6
  • img_2175.jpg
    img_2175.jpg
    77 KB · Affichages: 8
  • img_2176.jpg
    img_2176.jpg
    88,5 KB · Affichages: 7
  • img_2178.jpg
    img_2178.jpg
    45,7 KB · Affichages: 7
Topketel met topregeling ... zet nacht en vorst maar op RUIMTE ipv BUITEN .
Verschil tussen dag en nacht temperatuur niet groter dan 4°C verschil .
De rest gewoon regelen op thermostaatkranen.
Ketel is uitgerust met pomplogica ... hij zal de pompen pas starten vanaf keteltemperatuur 45 ° ... Dit ter bescherming ketelblok.

Ok bedankt! Maakt het dus niet uit of de thermostaatkranen volledig open staan?

Cv-pomp op variabele stand instellen dan ... dan mag je met de thermostaatkranen spelen zo veel je wil ...

En waar kan ik de CV-pomp op variabel zetten? Is dat op de RC310? Of is dat manueel op de pomp zelf (zie foto in bijlage)?

Pièces jointes

• img_2852.jpg
    img_2852.jpg
    66,8 KB · Affichages: 7
Op de pomp zelf ... staat op foto correct... misschien nog spelen met snelheid . Zo laag mogelijk beginnen ...

Op de display staat er vermeld dat de rookgastemperatuur 60,2 graden is. Is dat voldoende om condensatie te krijgen?

Pièces jointes

• img_2912.jpg
    img_2912.jpg
    69,3 KB · Affichages: 3
  • img_2913.jpg
    img_2913.jpg
    66,5 KB · Affichages: 2
Bonjour, j'envisage d'installer le même système (Buderus GB125/35 avec chaudière de 200 l en dessous). Pouvez-vous me recommander cette chaudière ? En êtes-vous satisfaits ? Avez-vous eu des problèmes avec elle ? Quelle est la surface chauffée avec cette chaudière ? Je vous remercie de votre attention.

Le texte ci-dessus a été traduit automatiquement.

Produit d'excellence ... avez-vous encore le droit de mettre du mazout dans votre rue ?

Je n'habite pas en Flandre et je peux encore remplacer ma chaudière mazout actuelle par une nouvelle. La version 35 kW sera-t-elle suffisante pour le chauffage et la production d'eau chaude de 370 m2 ?

dépend de l'isolation de ces 370 m2.

Je n'habite pas en Flandre et je peux encore remplacer ma chaudière mazout actuelle par une nouvelle. La version 35 kW sera-t-elle suffisante pour le chauffage et la production d'eau chaude pour 370 m2 ?
La seule bonne réponse est ... faites faire un calcul de déperdition de chaleur et vous saurez immédiatement de quelle puissance vous aurez besoin

Je n'habite pas en Flandre et je peux encore remplacer ma chaudière mazout actuelle par une nouvelle. La version 35 kW sera-t-elle suffisante pour le chauffage et la production d'eau chaude pour 370 m2 ?
Quelle est la capacité actuelle ?

Restez informé. Inscrivez-vous à notre newsletter.