• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ecocheques

Lid geworden
13 dec 2009
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo, wij verkopen onze ecocheques omdat we er zelf niks mee kunnen doen.

Waarde 400 euro

Voor de aankoop van milieuvriendelijke materialen (bv zonnepanelen,..)

Bieden mag



groetjes
 

TomEnNatalie

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
1.398
Waarderingsscore
0
Punten
36
Ge kunt er niks mee doen? Euhm in de Media Markt kunt ge daar alles mee betalen behalve GSM's en CD's.
 
Lid geworden
13 dec 2009
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan het niet zijn dat iemand liever x euro cash geld in z'n handen heeft om het huis te verbouwen dan er één of ander prul mee te kopen dat we toch niet gebruiken? :roll:
 
Lid geworden
13 dec 2009
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ Icecoldkillahh we zitten hier nie op ebay hé :lol:
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
in de meeste dhz zaken kun je er ook mee betalen en een boormachine kopen, of laminaat of...
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Ik denk dat je die niet snel zal verkopen wat je hebt geen ecocheques "nodig" om iets te kopen.



Behalve sommige acties. Ik weet dat er bij Grohe een actie loopt/liep waarmee je 25% korting krijgt als je met ecocheques betaald. (enfin, als iets €100 kost dan moet je €50 zo betalen en de overige €50 betaal je met maar €25 aan ecocheques)



Je kan daar ook mee in de Brico betalen. (voor eender welke rommel)
 
Lid geworden
13 dec 2009
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik herinner me in januari dat er zoveel zoekertjes stonden op kapaza en consoorten van mensen die cheques opkochten of ben ik nu zo verkeerd?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
fleecje wrote:
@ Icecoldkillahh we zitten hier nie op ebay hé :lol:



Nee, maar het is wel een markt van vraag en aanbod. Bedenk ook dat een handelaar 5% kosten betaalt op ecocheques (unizo leden 'slechts' 3%). De meeste handelaars die ecocheques aanvaarden, zullen dus minder korting geven. Zeker als je spreekt over een bedrag van 1000 euro of meer dat je 100% met ecocheques wil betalen.



Best geef je ze zelf uit in een DHZ, tuin of electro zaak. Je zou er soms van verschieten wat je er allemaal kan mee kopen.
 
Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mensen,



Fleecje kan dat toch gewoon ruilen. Als Fleecje liever geld heeft is dat toch zijn/haar zaak... Wat zijn jullie toch vaak kristisch in jullie antwoorden.



Heb er nu wel zelf net gekregen en ik denk wel dak de mijne op krijg maar ik denk wel dat er wel iemand is die wil ruilen.



Desnoods aan de ingang van een brico/hubo gaan staan ofzo?



Succes!



Groetjes, Laura
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
fleecje wrote:
Ik herinner me in januari dat er zoveel zoekertjes stonden op kapaza en consoorten van mensen die cheques opkochten of ben ik nu zo verkeerd?



'k Vrees dat die er wel een % zullen op nemen. 'k Vraag me zelfs af of dit is toegelaten.



je kan proberen uiteraard, maar een particulier heeft geen voordeel om met ecocheques te betalen. Dus hou rekening met een minprijs.
 
Lid geworden
23 mei 2009
Berichten
165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons kan men die gewoon in de supermarkt gebruiken voor de wekelijkse boodschappen.
 
Lid geworden
22 jun 2006
Berichten
3.604
Waarderingsscore
0
Punten
0
Die eco cheques waren voor ons ook geen ultiem geschenk hoor. Ben ook alle DHZ zaken afgelopen om ze te gebruiken maar merendeel ziet ze niet graag komen. Ja voor prullen die ik niet nodig had.

Uiteindelijk van Tabasco een tip gekregen dat ze bij blokker wel aanvaard werden. Dus daar waren we er al een pak kwijt.

Vervolgens nog een AA wasmachine bij VDB moeten kopen. Daar werden ze ook aanvaard. Omdat het hier over een redelijk groot bedrag ging heb ik toen mijn collega's aangesproken om hun cheques over te kopen.

Dus misschien eens horen bij mensen die een grote aankoop bij vdb of andere electrozaak willen doen?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Via makro, DHZ, electrozaken,... zijn er nochthans heel wat artikelen te koop met ecocheques.
 

dhaezeken

Nieuw Lid
Lid geworden
16 apr 2010
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
6
Bij " KREFEL " in Aalst kan je gelijk wat elektrisch toestel kopen met de ecocheques.

Friteuse gekocht en eten nu ecologsiche frietjes :mrgreen:
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
863
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier ook voor 750€ ecocheques beschikbaar. Indien intresse, laat maar iets weten :)



Bij Massiv nemen ze ook ecocheques aan voor alle verlichting (dus niet enkel de lampen zelf, maar ook de armaturen) Helaas vind ik m'n goesting niet bij Massiv. En in de winkel waar ik m'n goesting wel vind, nemen ze geen ecocheques aan :(
 
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
tja interesse en niet ligt er natuurlijk aan

ik weet een plaats of verschillende waar ik ze kan ruilen

maar voor 400 euro eco ga ik zelf geen 400 euro betalen of 750 --> 750 voor betalen

dan kan ik het net zo goed gewoon contant betalen

schrijf er dus m.a.w. eens bij wat jullie er voor willen

maar mij hebben ze verteld dat je er zeker al isolatie mee kan kopen dus de bouwers onder ons kunnen mss een mooi zaakje doen
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
En het mooie van het verhaal:



Deze maand terug ecocheques! :lol:



En wat gaan we er mee doen?
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Het ondersteunt toch wel de economie, je begint zaken te kopen die je niet nodig hebt...
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
hehe

Was direct één van de minpunten die ik in eco-cheques zag. Denk zelfs dat ik het hier op het forum nog economie-cheques genoemd heb. Niks te eco, wel goed voor de economie.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan