| Auteur |
Bericht |
|
Bientje
|
 Iemand ervaring met kurkvloeren??
Hey! Wij starten nu zo ongeveer met bouwen (Durabrik-Merelbeke) en hebben al onze materialen ondertussen gekozen... Enkel de vloerbekleding van de bovenverdieping twijfelen we enorm... Laminaat hebben we geen zin in...beneden leggen we deels parket en voor boven zoeken we iets warms...
Denken enerzijds aan linoleum van Forbo (plezante kleurkes vooral voor de kinderkamers) ofwel kurk...omdat dat zo zacht lijkt...
Iemand ervaring hiermee? En zo ja...welk merk?
|
| vr 05 maart 2010, 18:38 |
|
 |
|
barbara_vd
|
 Re: Iemand ervaring met kurkvloeren??
Bij ons kurk op de bovenverdieping. Heel tevreden over, kost alleen een bom geld. Gelegd door Santana.
|
| vr 05 maart 2010, 18:58 |
|
 |
|
BartDG
|
Kurk is de max, helaas is de prijs dat ook (en niet in de goeie zin). Maar als je het in je budget kan verantwoorden denk ik niet dat je het je zal beklagen.
|
| vr 05 maart 2010, 19:39 |
|
 |
|
janvanlandeghem
|
Wel opletten, spiegelglad wanneer nbat (badkamer). Verder tevreden over. Wel prijzig. En ondergrond moet PERFECT glad zijn.
_________________ Wat je zelf doet, doe je meestal beter. meestal.
|
| vr 05 maart 2010, 19:44 |
|
 |
|
2k
|
Wij hebben onze kurk bij van avermaet gehaald. Het type is click-kurk, ongeveer te plaatsen als quick step. Wij zijn er tevreden van. Prijs viel mee, we betaalden ongeveer 20 euro per m², je kan het gemakkelijk zelf leggen, en het is lekker warm.
|
| vr 05 maart 2010, 20:20 |
|
 |
|
2k
|
Plaatsing is met een geluidsdempende onderfolie, en de kurk bestaat zelf uit een onderlaag van kurk, dan een soort hout, en dan de kurken bovenlaag. Akoustisch is dit hierdoor ook interessant.
|
| vr 05 maart 2010, 20:23 |
|
 |
|
Bientje
|
Op batibouw gisteren idd eens rond gekeken, prijzen zijn niet laag dat klopt! Zullen (want gezien de drukte op BB is het niet evident om daar iemand aan te spreken die tijd kan maken in alle rust) eens een winkel bezoeken.
|
| ma 08 maart 2010, 08:16 |
|
 |
|
diedjedoe
|
Bij van Avermaet zijn er het ganse jaar door promoties in hun winkel. Dacht zelf dat ze volgende weekend opendeurdag hebben.
|
| ma 08 maart 2010, 10:11 |
|
 |
|
Emilie01
|
2k schreef: Wij hebben onze kurk bij van avermaet gehaald. Het type is click-kurk, ongeveer te plaatsen als quick step. Wij zijn er tevreden van. Prijs viel mee, we betaalden ongeveer 20 euro per m², je kan het gemakkelijk zelf leggen, en het is lekker warm. Hoe lang heb je deze vloer al? Blijft zo'n vloer mooi na jaren? Ook, moet de ondergrond hier ook echt perfect glad zijn zoals janvanlandeghem zegt, gezien je hier een ondergrond van kurk hebt? Bedankt 
|
| ma 08 maart 2010, 12:47 |
|
 |
|
2k
|
Vloer ligt er nu iets meer dan een jaar. Bij ons ligt ze in de slaapkamers, wordt dus niet zo zwaar belast als in een living bijvoorbeeld. De vloer moet liggen zoals bij een klassieke laminaat. Niet vlak vlak als bij een gekleefde kurk.
|
| wo 10 maart 2010, 21:27 |
|
 |
|
stef & frie
|
Een handige doe-het-zelver kan zelf pure kurkvloer leggen en afwerken, maar er is wel wat werk aan (minder bij kliktoestanden). Bij kleven is een egale ondergrond inderdaad van belang.
_________________ SOD en houtskeletbouw : te doen, behalve 100 wanprestaties en een proces : www.everyoneweb.com/houtskeletbouwavontuur De nood lenigen van anderen kan ook deugd doen.
|
| wo 10 maart 2010, 22:12 |
|
 |
|
Joro
|
Emilie01 schreef: Hoe lang heb je deze vloer al? Blijft zo'n vloer mooi na jaren? Ik heb al iets meer dan 5 jaar kurk liggen op de verdiepingen, zelf geplaatst met clicksysteem (Wicanders). Zelfplaatsing ging heel vlot. Ik vind wel dat vooral de naturelkurk fel verkleurd is ter plaatse van de ramen. Verwacht niet te veel van de akoestische eigenschappen. Naar mijn gevoel (ik ken hier wel geen cijfers van) zal een lino akoestisch even goed zijn als kurk. Je loopt eigenlijk op de vernislagen. Kuis nooit iets af met aceton of je hebt terug blote kurk. Ik spreek uit ervaring 
|
| wo 10 maart 2010, 22:42 |
|
 |
|
TonyWony
|
Bij ons gelijmde kurk van Van Avermaet, zelf gelegd, is goed te doen, maar je moet er je tijd voor uittrekken en elk putje ed in de ondervloer zie je naderhand nog. Als de kurk net vernist is, is ie spiegelglad, ik had vilt onder de pootjes van het bed gedaan om de kurk niet te beschadigen en toen ik de eerste keer in het bed sprong, ben ik met bed en al ne meter verder geschoven... Nu na 2j blijft het bed wel staan  ahja, en het is altijd lekker warm aan de voetjes, ondanks dat de vloer niet geïsoleerd is (gelijkvloers)
|
| do 11 maart 2010, 10:30 |
|
 |
|
Crupa
|
wij hebben click systeem en lijmsysteem liggen en over beide tevreden.
als ik beide vergelijk, dan vind ik gelijmde tegels beter: ze voelen warmer aan en dempen het geluid beter. Nadeel is wel dat je ondergrond perfect moet zijn geegaliseerd (voor kleine ruimtes is dat perfect zelf te doen). Je kunt ook al je tegels vooraf laten inlijmen bij Santana als je het beslist zelf te doen.
|
| do 11 maart 2010, 16:33 |
|
 |
|
W1
|
kan je kurktegels goed op een osb vloer lijmen? Want een osb is toch ook niet 100 % vlak.
_________________ http://picasaweb.google.com/Walter.Veer ... uggenberg#
|
| zo 14 maart 2010, 09:20 |
|
 |
|