Voor de restauratie van mijn dak (50 m2; nieuwe pannen, onderdak en isolatie) had men mij voorgesteld om powerroof te gebruiken in combinatie met menuserite onderdak.
Nu heb ik reeds begrepen dat er met powerroof een grotere warmtedoorslag is in de zomer dan met meer traditionele isolatie. Daarom vroeg ik me af met welke binnenisolatie powerroof goed te combineren valt?
Zelf had ik al gedacht om de powerroof te combineren met celite 4D onderdak (omdat het de warmte-inslag lichtjes zou tegen gaan, maar heeft dit zin in combinatie met powerroof?) en dan ook nog eens 6 cm isolatie tussen de kepers. Ik heb gelezen dat deze binnenisolatie dan niet meer dampdicht mag zijn dan de celite en/of powerroof al is. Ik denk (maar klopt dit) dat ik dus best geen wol of isover plaats.
De powerroof spreekt me aan omdat ik dan met een aanzienlijk gemakkelijkere contstuctie zit om de binnenisolatie te plaatsen. Anders moet ik die 6 cm van de kepers nog verlengen (door spanten van - 3 op 18cm- op te zetten, zo zegt mijn dakwerker) en is het gemakkelijker om gyprocplaten te plaatsen. Of moeten je kepers sowieso uitgelijnd worden voor het plaatsen van de gyproc?? Kennen jullie nog andere mogelijkheden die wel zeer goed te combineren zijn met powerroof??
Ik zou het erg apprecieren hierover wat feedback te krijgen. Alvast erg bedankt!!
Mvg, Jeroen
do 28 jan 2010, 12:35
BKSKD
Re: powerroof combinaties
Beste,
Het powerroof systeem, met een traditioneel onder kan je niks verkeerd mee doen, maar zou het ni combineren met andere isolatie,men kan ook langs binnen op het keperwerk ikotherm comfort 70mm R 3,00m²/kw ,dan combineer je twee isolatie van het zelfde materiaal, en samen met eengoede waarde, en ikotherm comfort isolatie aan de zolder is zeer simpel om aan te brengen,onlangs nog toegepast dit systeem.
gr
zo 31 jan 2010, 17:42
jegil
Hallo BKSD,
Bedankt voor je reactie. Ik kan op internet niets vinden over ikotherm comfort; of bedoel je isover confort? Ik dacht dat isover glaswol was en powerroof een schuim was (PUR-schuim?)
Is er niemand die powerroof al heeft gecombineerd met binnenisolatie voor akoestische demping???
Groeten, Jeroen
ma 08 feb 2010, 21:31
janvanlandeghem
Je moet van binnenuit gezien steeds meer 'dampopener werken' naar de buitenkant toe. Maar gezien je met de powerroof alles dampdicht afsluit langs de buitenkant, lijken me er weinig opties geschikt. Eventueel houtwol en intelligente damprem?
_________________ Wat je zelf doet, doe je meestal beter. meestal.
ma 08 feb 2010, 22:52
jegil
Waarom zou houtwol wel nog een mogelijke optie zijn?
di 09 feb 2010, 09:15
janvanlandeghem
omdat houtwol (en andere ecologische materialen zoals bv vlaswol, cellulose ed) een vochtbufferende werking heeft: maw kan een relatief kleine hoeveelheid vocht bevatten, zonder dat het je houtwerk aantast. In combinatie met een intelligente damprem (die deze beperkte damp terug naar binnen kan afgeven). Hoe dan ook ben ik niet vaan PUR op m'n dak wegens 1. minst ecologische isolatie 2. slechte geluidsisolatie 3. isoleert 'maar' 30% beter dan glaswol 4. komt duurder uit.
_________________ Wat je zelf doet, doe je meestal beter. meestal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen