We hebben gisternamiddag Limburg doorkruist met onze referentielijsten van Paesen en Creyns.
Elk van ons beide had zijn/haar favoriete steen: Mijn voorkeur ging uit naar "Retro Pastorie" van Desimpel Mijn vriendin vond "Oud Brabant" van Vandersanden het mooist
Na het zien van enkele huizen konden we elkaar niet overtuigen van de stenen. Retro Pastorie is erg licht van kleur. De steen heeft wel een mooie vorm. Oud Brabant vind ik qua vorm en kleur niet mooi.
Ergens in Paal-Beringen passeerden we een huis met de perfecte steen. Aangebeld en bleek Oud-Beerse te zijn. De mensen stuurde ons ook nog naar een tweede huis in de buurt waarvan ze dachten de het huis met dezelfde steen was gemetst. Daar ook aangebeld en het bleek opnieuw Oud-Beerse te zijn.
Dus onze keuze zal hoogst waarschijnlijk Oud-Beerse worden. We hebben echter nog enkele vragen.
Heb je verschillende kleurschakkeringen in oud Beerse? (of hangt dit alleen af van de voegkleur?) Heeft iemand een idee van een richtprijs per steen? Hoe zit het met de kwaliteit van een recup steen tegenover een nieuwe steen? Heb je enige vorm van garantie op je stenen?
Oude Beerse vind je voor €0.23 per steen. Wat heel goed meevalt vind ik. Jammergenoeg gaat onze voorkeur uit naar klampsteen, en die gaat tegenwoordig al naar € 0.37 per steen . Voor paepesteen betaal je nog meer geloof ik ...
Er zijn handelaars die garanties geven op de geleverde recuperatiestenen (oa. Jef Stone uit Geel). Over de kwaliteit moet je je geen zorgen maken volgens mij, als je bij een goede handelaar gaat.
ma 08 feb 2010, 19:24
elbachon
Re: Gevelsteen Pastoriestijl
Die 0,230 EUR/steen valt héél goed mee.
De nieuwe oude paepsteen komt op 0,402 EUR/steen Oud Brabant VDS 0,331 EUR /steen
Ik denk dat we zo'n 16000 stenen nodig hebben. Dus dat is toch al een serieus verschil.
Binnenkort toch eens een afspraak maken bij Jef Stone.
Wij zien ook door de bomen het bos niet echt meer, & hebben een afspraak gemaakt met Stany Roefs. Hopelijk brengt die raad!
ma 08 feb 2010, 22:42
betonmolen
Die namen van die stenen zijn echt lachewekkend. De marketingjongens hebben weer goed hun best gedaan om een industriel product, traditioneel en ambachtelijk te laten klinken.
Het is ook weer zo een mooi voorbeeld van waar als je er mee bezig bent, elk detail telt, maar voor elke buitenstaander er geen verschil is. Voor de meeste buitenstaanders zijn dat allemaal gewone rode bakstenen,
di 09 feb 2010, 19:40
evaponet
elbachon schreef:
We hebben gisternamiddag Limburg doorkruist met onze referentielijsten van Paesen en Creyns.
Elk van ons beide had zijn/haar favoriete steen: Mijn voorkeur ging uit naar "Retro Pastorie" van Desimpel Mijn vriendin vond "Oud Brabant" van Vandersanden het mooist
Na het zien van enkele huizen konden we elkaar niet overtuigen van de stenen. Retro Pastorie is erg licht van kleur. De steen heeft wel een mooie vorm. Oud Brabant vind ik qua vorm en kleur niet mooi.
Ergens in Paal-Beringen passeerden we een huis met de perfecte steen. Aangebeld en bleek Oud-Beerse te zijn. De mensen stuurde ons ook nog naar een tweede huis in de buurt waarvan ze dachten de het huis met dezelfde steen was gemetst. Daar ook aangebeld en het bleek opnieuw Oud-Beerse te zijn.
Dus onze keuze zal hoogst waarschijnlijk Oud-Beerse worden. We hebben echter nog enkele vragen.
Heb je verschillende kleurschakkeringen in oud Beerse? (of hangt dit alleen af van de voegkleur?) Heeft iemand een idee van een richtprijs per steen? Hoe zit het met de kwaliteit van een recup steen tegenover een nieuwe steen? Heb je enige vorm van garantie op je stenen?
Wij zijn ook naar heel veel huizen gaan kijken Ik kan u aanraden zeker bij stanny roefs en bij jeff stone eens een afspraak te maken zij rijden dan met u rond wat toch zeer leerrijk is Zij geven ook de uitleg op al je vragen Wij hebben juist bij jeff stone stenen besteld: paepsteen aan 0.4e het stuk
za 20 feb 2010, 11:47
Pumi
Wij hebben ook beslist: het wordt een mengeling van Oude Beerse (80%) met Klampsteen (20%). Deze mengeling kost 0,31 euro per stuk. Voor Oude Paepe mag je daar 1/3 bijtellen.
za 20 feb 2010, 12:18
Ann en Tom
Wij hebben ook beslist Het zal de Albion van Floren worden zeer goede porositeit en prijs ligt ook niet slecht
zo 28 feb 2010, 14:51
Kevinbaec
Wij bouwen ook pastorie stijl, wij gaan kiezen voor Belle Epoque de Mons van de Desimpel.
zo 28 feb 2010, 20:19
izzy
Mooie steen, mag ik vragen naar de prijs? En is dit recuperatie of niet?
ma 01 maart 2010, 09:21
pivo1914
Wij zijn momenteel ook de gelesteen aan het metselen ,
Het gaat om oud beerse (van bij Jef stone) in halfsteenverband ...
Wat mij opvalt is dat het verdomd moeilijk is om een dat verband te kunnen aanhouden... Soms zie je de stenen wat 'inspringen/verspringen' en dat ergert me wel... Iemand met hetzelfde 'probleem'?? Vanop een grote afstand zie je dat natuurlijk niet, maar kortbij....
Het is natuurlijk nog niet ingevoegd, misschien dat het daardoor meer 'lijkt' dat deze verspringen...
je kan toch niet van elke steen die wat langer is een stuk afdoen??
Misschien iemand een close up van een gemetste recup steen in halfsteenverband?
gr
ma 01 maart 2010, 20:48
Pumi
Al een geluk dat wij wildverband gaan doen! Maar ik begrijp je frustratie wel! Het moet juist zijn, hè!
ma 01 maart 2010, 22:26
Kevinbaec
izzy schreef:
Nee, dit is een fabriekssteen. De prijs voor deze steen is hetzelfde als de retro stenen. Bij deze steen bootst de recuperatie steen na, we hebben bewust niet gekozen voor een recuperatie steen omdat we met de tijd nog een stenen tuinberging willen bouwen en zo kunnen de stenen altijd worden nabesteld. Normaal voorzien wij een arduinen plint van 60cm maar op Batibouw heb ik gezien dat ze als alternatief een donkergrijze steen met grijze voeg gebruiken. Ik vond het effect mooier dan arduinen plint en daarbij is het nog goedkoper ook. Ik ben wel de naam van deze steen vergeten.
di 02 maart 2010, 11:46
HOB23
Kevinbaec schreef:
izzy schreef:
Nee, dit is een fabriekssteen. De prijs voor deze steen is hetzelfde als de retro stenen. Bij deze steen bootst de recuperatie steen na, we hebben bewust niet gekozen voor een recuperatie steen omdat we met de tijd nog een stenen tuinberging willen bouwen en zo kunnen de stenen altijd worden nabesteld. Normaal voorzien wij een arduinen plint van 60cm maar op Batibouw heb ik gezien dat ze als alternatief een donkergrijze steen met grijze voeg gebruiken. Ik vond het effect mooier dan arduinen plint en daarbij is het nog goedkoper ook. Ik ben wel de naam van deze steen vergeten.
Die kan ik je wel bezorgen! Wij vonden het ook wel wat hebben en hebben er foto's van genomen. Incl. naam. Ik probeer het straks nog te posten.
di 02 maart 2010, 20:10
HOB23
De donkere boord werd gevormd door het Deyns Klompje
62,04 EUR / m2
De gewone gevelsteen was het Duffels Klompje (32,38 EUR / m2)
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen