• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Duofuse houtcomposiet tand en groef plankensysteem

Lid geworden
13 jul 2010
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb het in een andere topic (over terrasplanken) ook al eens gezegd: houtcomposiet blijkt toch niet zo voordelig te zijn dan dikwijls wordt gezegd... ik zou zeker eens een kijkje gaan nemen op http://www.ecofencing.be. Dat is iets nieuw waar ik nog nooit van gehoord had en het zijn volledig kunststof wanden die redelijk op hout gelijken. Ben bij de verdeler (http://www.ecowell.be) ervan al eens gaan kijken en denk eraan om deze in de toekomst aan te schaffen: ziet er goed uit, geen onderhoud aan en bovenal heel gemakkelijk te installeren (komt voor mij goed uit! ;-)).
 
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
291
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi, ik vroeg mij af of er al meer mensen ervaring hebben met afsluiting van houtcomposiet of volledig kunstof.



Alvast bedankt

Werner
 

pw

Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
201
Waarderingsscore
0
Punten
0
Iemand die zijn ervaring wil delen?



Wij denken ook aan het systeem dat de topicstarter beschreef...
 
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Duofuse zijn er mooie schuttingen.

28mm dik staal versterkt we hebben ze al 5 jaar zijn gewoon de bste betaal iest meer.
 
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jeineke;1506795 wrote:
Ik heb het in een andere topic (over terrasplanken) ook al eens gezegd: houtcomposiet blijkt toch niet zo voordelig te zijn dan dikwijls wordt gezegd... ik zou zeker eens een kijkje gaan nemen op http://www.ecofencing.be. Dat is iets nieuw waar ik nog nooit van gehoord had en het zijn volledig kunststof wanden die redelijk op hout gelijken. Ben bij de verdeler (http://www.ecowell.be) ervan al eens gaan kijken en denk eraan om deze in de toekomst aan te schaffen: ziet er goed uit, geen onderhoud aan en bovenal heel gemakkelijk te installeren (komt voor mij goed uit! ;-)).



Hallo Jeineke,



Weet je soms de prijs hiervan ?

Bedankt



Johanna
 
Lid geworden
5 apr 2012
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij duofuse.nl, online shop, 225 € per deel van 180 cm; ( 1 paal, 12 planken van 15 cm, 3 u profielen en afdekplaatje voor paal)
 
Lid geworden
1 jul 2009
Berichten
200
Waarderingsscore
1
Punten
0
enig idee hoe het zit met de sterkte tegen wind. Ik heb deze ook in een dealer in de streek gezien , heel mooi maar het U profieltje waar de planken inzitten moet toch heel sterk zijn om die planken eruit te waaien. En dat leek me toch maar een heel licht ding te zijn of zie ik het te pessimistisch
 
Lid geworden
29 jan 2015
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo allemaal, ben ook aan het uitkijken naar een kunststoffen tuinscherm om te zetten na de zomer. Heb al veel tegengekomen maar heb vorig jaar op Batibouw schermen van Beaufor gezien. Die vond ik wel knap! Is ook van kunststof maar dan met aluminum palen dacht ik en ge kunt blijkbaar eender welke kleur kiezen. Op hun site www.beaufor.be staat dat ze dit jaar terug op Batibouw staan en dan ga ik er  ne keer een offerte vragen. Eerst gratis tickets zien te scoren ;-) 

Iemand al ervaringen met dit tuinscherm? 
 
Lid geworden
21 apr 2014
Berichten
160
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij gaan de DuoFuse schutting plaatsen bij ons en ik wou even wat toelichten... Er zijn holle palen, maar blijkbaar zijn die enkel om de optionele (zeer dure) deur op te bevestigen. De palen die wij gekozen hebben, daar zit binnenin een RVS "kruis" van boven tot onder. Dat krijg je niet kapot, op voorwaarde dat je ze 1/3 ingraaft (in de grond) of de bijhorende RVS paalsteunen aanschaft.

We hebben deze schutting gekozen omdat we al de terrasplanken ondertussen 5 jaar hebben liggen en die zien er nog als nieuw uit. Trekken niks, maar dan ook niks krom.

In verband met dat pakket begrijp ik niet goed waarom er maar één paal meegeleverd zou worden? Dat klopt toch niet denk ik? Je hebt aan weerskanten minstens één paal en één U-profiel nodig? 3 U-profielen is niet noodzakelijk, als je de bovenkant open wil laten. Dan kom je met 2 (links en rechts) toe.

De roger legt je dan ook nog eens alles haarfijn uit... Wat wil je nog meer?
dirol.gif

 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan