hoe levert men stabilisé?

afbeelding van bert2d2

Geregistreerd 05-07-2007

14 berichten

hoe levert men stabilisé?

Wij willen graag een terras aanleggen in onze tuin.

We hebben een ingesloten rijhuis op een grond van 5 are (5 meter breed en 100 m lang).

Vooraan aan het huis is een drukke steenweg, met een relatief kort voetpad en fietspad.

Achteraan is een bosje van 3 m en dan een parking van de Delhaize, met (indien nodig) normaal gezien wel plaats.

We willen graag klinkers leggen en daarvoor heb je dus stabilisé nodig.

Het zou in totaal rond de 150 vierkante meter moeten worden, en daarvoor hebben we ongeveer 10 kuub stabilisé nodig (dacht ik).

Gezien de hoeveelheid zou 'k dat liefst laten leveren (zelf maken is allicht niet te doen).

Maar hoe wordt dat eigenlijk geleverd?

Kapt men dat gewoon uit op de grond op een zeil? Of in een soort bak?

Indien op de grond, is die dan niet beschadigd? En hoeveel plaats heb je nodig voor 10 kuub?

Kan dat bv via een buis een aantal meter (zo'n 17 m door het huis bv) gepompt worden tot in de tuin?

Hopelijk weten jullie hier iets meer over...

Alvast bedankt.

BerT

10Reacties

afbeelding van MB

Geregistreerd 09-08-2007

623 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#01

normaal kappen ze dat gewoon op de grond.

Ik denk wel dat ze dat kunnen pompen maar ben hier niet zeker van. In elk geval zullen ze dat niet voor niks doen Wink

afbeelding van bert2d2

Geregistreerd 05-07-2007

14 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#02

Kennen jullie leveranciers van stabilisé rond het Leuvense?

André Celis ken ik, verder niet direct iemand anders...

Alvast bedankt

afbeelding van Politriks

Geregistreerd 20-03-2008

164 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#03

Een betoncentrale misschien... die hebben dat nogal eens nekeer e ;)

Een mixer draaien ze leeg voor uw deur op een zeil. 10m³ is een grote hoop, dus voorzie genoeg plaats.

afbeelding van Bizzy

Geregistreerd 10-03-2006

1408 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#04

Wij hebben containers stabilisé laten komen.

Een plaatselijke containerfrits heeft die gewoon gezet waar we wilden, en telkens als hij leeg was heeft hij een nieuwe gebracht.

Heel gemakkelijk !!

Prijs geleverd in container: 50 euro/m³

afbeelding van Tomerino

Geregistreerd 16-05-2006

686 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#05

bert2d2 wrote:
Kennen jullie leveranciers van stabilisé rond het Leuvense?

André Celis ken ik, verder niet direct iemand anders...

Alvast bedankt

Scheys Beton in Lubbeek. Die brengen dat met een kipper. Daarna kunt ge beginnen scheppen Wink

afbeelding van bert2d2

Geregistreerd 05-07-2007

14 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#06

@Bizzy:

Welke lokale containerfrits was dat?

En zou die dat ook naar Kessel-Lo doen?

afbeelding van thieu'ke

Geregistreerd 15-03-2006

2430 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#07

Politriks wrote:

Een mixer draaien ze leeg voor uw deur op een zeil. 10m³ is een grote hoop, dus voorzie genoeg plaats.

Bij mijn weten brengen ze stabilisatie met de vrachtwagen (kipper) en beton met een mixer. Doen ze dat bij jullie echt met een mixer?

En 10m³ zie ik nog niet lukken met een mixer, maar is idd. een hele hoop.

Maar met een man of twee ook snel verdeeld natuurlijk.

afbeelding van redbaron

Geregistreerd 24-03-2008

760 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#08

Dan nog, het verdelen is 1, maar dan moet je het nog allemaal kunnen verwerken hé ...

Zou je het voor de plaats die je hebt, en het grote stuk niet in 2 of 3 keer laten komen ??

Ik weet wel dat er blow vrachtwagens bestaan. Heb dit al gezien voor boomschors en zwarte aarde etc. 200m ver en 40 kuub/uur

Betwijfel echter of die mannen staan te springen om daar stabilisé door te jagen ..

Nu zag ik hier van de week echter wel bij werken in het dorp een vrachtwagen van wegenwerken met een compleet systeem op (kantelbakken etc) en die mannen waren gewoon afval van de opgraafwerken aan het opzuigen ipv met grijper/schep. Misschien kunnen ze ook het omgekeerde ?

Was een firma van de kanten van meerhout etc ..

afbeelding van redbaron

Geregistreerd 24-03-2008

760 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#09

Zie hier nu net dat ze met die garden blower ook zand en grind tot 2cm blazen ... Best mss eens bellen of er cement van de partij mag zijn ...

Meeussen 03/313.84.31

afbeelding van ALFIrE

Geregistreerd 08-06-2006

1142 berichten

Re: hoe levert men stabilisé?#0a

vrachtwagen stabilisé is 6-7 kubiek

een kipper (aanhangwagen) kan meer aan, maar is moeilijker te manouvreren.

bij ons 15 kubiek laten storten (op dik plastiek zeil) en met kruiwagen naar achter.

best in 2* laten leveren, moet namelijk snel verwerkt worden (2-3 uur tijd) - kan er ook vertragingsmiddel aan laten toeveogen.

best veel prijzen vragen (gouden gids = uw vriend - betoncentrales, zandhandel en grotere bouwhandel). prijsverchuk was tot 45% bij mij, telkens voor rijnzand geleverd 150 cement

Pagina's