Verwijderen van wild gras uit gazon

afbeelding van Jonathan

Geregistreerd 25-02-2007

46 berichten

Verwijderen van wild gras uit gazon

Weet er iemand hoe je op een doeltreffende wijze "wild gras" uit een gazon kan verwijderen? Ik heb al met een selectieve onkruidverdelger al mijn onkruid weg gekregen. Maar het wild gras blijft bestaan.

Mijn gazon opnieuw aanleggen is geen optie. Hij ligt er nog maar 1 jaar Lol

10Reacties

afbeelding van moi

Geregistreerd 10-02-2007

14 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#01

als je niet opnieuw wilt beginnen door bijv eerst alles dood te spuiten, dan kan je misschien proberen van dat wilde gras te temmen

afbeelding van Jonathan

Geregistreerd 25-02-2007

46 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#02

De buren zullen lachen als ik met een lasso over mijn gazon loop Biggrin

Enig ander voorstel?

afbeelding van hoow

Geregistreerd 23-01-2007

15968 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#03

regelmatig maaien

wij hebben een stukje grond dat vol onkruid stond gewoon ieder week meegemaaid, en k moet zeggen het ziet er in tussen tijd echt wel goed uit.

afbeelding van Jonathan

Geregistreerd 25-02-2007

46 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#04

Maar heeft wild gras ook niet dezelfde "overlevingskwaliteiten" als gewoon sportgras? Onkruid heeft het inderdaad moeilijker om telkens terug te genereren, maar ik vrees dat wild gras er wel tegen kan...

afbeelding van YoDo

Geregistreerd 24-03-2006

571 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#05

Volgens mij gaat dat wild gras zelfs beter blijven staan dan sportgras.

Als ge er echt vanaf wilt: uitsteken en wachten tot't ander die plek inneemt.

Ik ga het doen zoals hoow: maaien en blijven maaien, gras is gras Smile

afbeelding van Béné

Geregistreerd 30-04-2006

572 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#06

YoDo wrote:
Volgens mij gaat dat wild gras zelfs beter blijven staan dan sportgras.

Als ge er echt vanaf wilt: uitsteken en wachten tot't ander die plek inneemt.

Ik ga het doen zoals hoow: maaien en blijven maaien, gras is gras Smile

Is idd het enigste dat helpt tegen straatgras (of wild gras zoals sommigen het noemen). Wink

afbeelding van P@ka

Geregistreerd 01-04-2006

17 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#07

hallo,

Als particulier is dat inderdaad de enige oplossing. Er bestaan wel bestrijdingsmiddelen voor straatgras, etc. in gazons, maar die zijn niet in kleine verpakkingen te verkrijgen.

Trouwens hoe denk je anders dat ze graszoden kweken en in de graszaadteelt, ....

Als het gazon niet te groot is, met een mesje uitsteken en nieuw gras op deze plaats inzaaien lijkt de goedkoopste oplossing.

Veel plezier

afbeelding van Lugosi

Geregistreerd 09-06-2006

279 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#08

Quote:
Er bestaan wel bestrijdingsmiddelen voor straatgras, etc. in gazons, maar die zijn niet in kleine verpakkingen te verkrijgen.

Ben je daar zeker van, dan zou ik graag willen weten over welke produkten het gaat. Ik heb al contact opgenomen met firma's die onderhoud van voetbalvelden doen en die hebben wel een beleid tegen straatgras (een aantal maatregelen die ervoor moeten zorgen dat het gewone gras het wint van straatgras) maar volgens hen bestonden er geen selectieve middelen tegen.

Zelf gebruik ik een contactherbicide op de plaatsen waar wild gras staat (in februari-maart) en zaai nieuw gras in (rond mei), elk jaar heb ik op die manier minder wild gras en lijk zo de strijd te winnen.

Door veel te maaien kan je mijn inziens wel onkruid bestrijden maar straatgras niet, het groeit immers sneller dan gewoon gras. Het is wel gevoeliger voor droogte.

afbeelding van hoow

Geregistreerd 23-01-2007

15968 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#09

Dat vergif komt toch nog altijd rap boven eh.

afbeelding van stefan

Geregistreerd 10-03-2006

22869 berichten

Re: Verwijderen van wild gras uit gazon#0a

Lugosi wrote:
Quote:
Er bestaan wel bestrijdingsmiddelen voor straatgras, etc. in gazons, maar die zijn niet in kleine verpakkingen te verkrijgen.

Ben je daar zeker van, dan zou ik graag willen weten over welke produkten het gaat. Ik heb al contact opgenomen met firma's die onderhoud van voetbalvelden doen en die hebben wel een beleid tegen straatgras (een aantal maatregelen die ervoor moeten zorgen dat het gewone gras het wint van straatgras) maar volgens hen bestonden er geen selectieve middelen tegen.

Zelf gebruik ik een contactherbicide op de plaatsen waar wild gras staat (in februari-maart) en zaai nieuw gras in (rond mei), elk jaar heb ik op die manier minder wild gras en lijk zo de strijd te winnen.

Door veel te maaien kan je mijn inziens wel onkruid bestrijden maar straatgras niet, het groeit immers sneller dan gewoon gras. Het is wel gevoeliger voor droogte.

lijkt mij ook raar te zijn, product dat selectief is op verschillende grassoorten

maar ik luister.

Pagina's