Condensatieketel - Afvoer

Elektriciteit
13400 discussies 13400 berichten
afbeelding van bouwmode

Geregistreerd 02-01-2013

100 berichten

Condensatieketel - Afvoer

We dachten de condensatieketel (op gas) op zolder te laten zetten maar kan je dan nog met een muurafvoer werken?

We zitten met een piramidedak en willen er liever geen schoorsteen/afvoer op zien staan.

10Reacties

afbeelding van Stef_1991

Geregistreerd 13-02-2013

1130 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#01

een muurafvoer is voor de muur en een dakafvoer voor het dak.

Zolang je geen plan post kan niemand iets zien van hoe je zolder er juist uitziet.

afbeelding van bouwmode

Geregistreerd 02-01-2013

100 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#02

Wel ik heb net begrepen dat de uitlaatgassen enkel omhoog kunnen dus als de condensatieketel op zolder komt te staan (piramidedak) dan kan het idd niet als muurafvoer (want dat zou betekenen dat je eerst naar het verdiep eronder moet om dan door de muur naar buiten te kunnen).

afbeelding van bouwmode

Geregistreerd 02-01-2013

100 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#02

Wel ik heb net begrepen dat de uitlaatgassen enkel omhoog kunnen dus als de condensatieketel op zolder komt te staan (piramidedak) dan kan het idd niet als muurafvoer (want dat zou betekenen dat je eerst naar het verdiep eronder moet om dan door de muur naar buiten te kunnen).

afbeelding van stefdierckx

Geregistreerd 10-01-2012

367 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#03

Dat kan inderdaad niet. Je zal dus met een dakdoorvoer moeten werken.

afbeelding van stefdierckx

Geregistreerd 10-01-2012

367 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#04

Dat kan inderdaad niet. Je zal dus met een dakdoorvoer moeten werken.

afbeelding van Stef_1991

Geregistreerd 13-02-2013

1130 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#05

Het zou wel kunnen als zijn muren van de zolder nog 1,5m ofzo doorloopt voor het dak begint.

Maar zoals ik al zei zonder plannen te posten zal je hier niet veel kunnen zeggen.

afbeelding van Stef_1991

Geregistreerd 13-02-2013

1130 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#06

Het zou wel kunnen als zijn muren van de zolder nog 1,5m ofzo doorloopt voor het dak begint.

Maar zoals ik al zei zonder plannen te posten zal je hier niet veel kunnen zeggen.

afbeelding van Gery

Geregistreerd 12-03-2006

9127 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#07

bouwmode;1887708 wrote:
We dachten de condensatieketel (op gas) op zolder te laten zetten maar kan je dan nog met een muurafvoer werken?

We zitten met een piramidedak en willen er liever geen schoorsteen/afvoer op zien staan.

tja, als je dak vanaf de vloer of zelfs lager begint, dan gaat dat niet natuurlijk.

afbeelding van bouwmode

Geregistreerd 02-01-2013

100 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#08

Bedankt voor de reacties. Als het dan toch door het dak moet wat is de elegantste/subtielste oplossing? Hoe hoog moet de afvoerpijp minstens boven/uit het dak steken? (voor mij liefst zo weinig mogelijke ;-))

afbeelding van bouwmode

Geregistreerd 02-01-2013

100 berichten

Re: Condensatieketel - Afvoer#09

Bedankt voor de reacties. Als het dan toch door het dak moet wat is de elegantste/subtielste oplossing? Hoe hoog moet de afvoerpijp minstens boven/uit het dak steken? (voor mij liefst zo weinig mogelijke ;-))

Pagina's