waterleiding

Elektriciteit
13400 discussies 13400 berichten
afbeelding van Jago

Geregistreerd 16-03-2011

22 berichten

waterleiding

Hallo,

Alle waterleidingen in onze bouw lagen en de plakker heeft zijn werk gedaan.

Nu was onze sanitairman nog eens teruggekomen om een paar dingen af te werken en waren er twee buizen met tape afgekleefd.

Als je eraan voelt, merk je dat de buitenste laag is verwijderd en er rond de binnenste buis een ring is geplaatst.

Toen ik ernaar vroeg, zei hij dat dat alleen ter versteviging was, maar je zou toch geen ring plaatsten als er daar geen probleem was?

Zou ik er niet beter opstaan om de leidingen te vervangen?

Bedankt

9Reacties

afbeelding van Maartenn

Geregistreerd 29-12-2011

2294 berichten

Re: waterleiding#01

Heb je de tape er af gehaald? Waarschijnlijk waren de buizen te kort en heeft hij ze met een koppeling verlengd. Zolang die koppeling niet ingewerkt is in de chape of pleisterwerk, en goed bereikbaar is zie ik niet echt een probleem. Dit proberen te verstoppen en er over liegen vind ik er dan wel over.

afbeelding van Maartenn

Geregistreerd 29-12-2011

2294 berichten

Re: waterleiding#02

Heb je de tape er af gehaald? Waarschijnlijk waren de buizen te kort en heeft hij ze met een koppeling verlengd. Zolang die koppeling niet ingewerkt is in de chape of pleisterwerk, en goed bereikbaar is zie ik niet echt een probleem. Dit proberen te verstoppen en er over liegen vind ik er dan wel over.

afbeelding van Jago

Geregistreerd 16-03-2011

22 berichten

Re: waterleiding#03

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb de tape er nog niet afgehaald, maar daar zit nu juist het probleem, de leiding komt onder de pur, vloerverwarming, chappe en tegel, dus daar kan ik nooit meer aan.

Voor het los te maken wou ik daarom eens informeren of dat nog werd gedaan, zo een ring erop zetten, want de leidingen zijn niet te kort, dus dat kan het probleem niet zijn geweest.

Misschien om een beschadiging te verdoezelen?

Hij zegt zelf dat het was ter controle omdat er stellingen hebben opgestaan, maar als er niets was zou er toch geen ring geplaatst worden, of wel?

afbeelding van Jago

Geregistreerd 16-03-2011

22 berichten

Re: waterleiding#04

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb de tape er nog niet afgehaald, maar daar zit nu juist het probleem, de leiding komt onder de pur, vloerverwarming, chappe en tegel, dus daar kan ik nooit meer aan.

Voor het los te maken wou ik daarom eens informeren of dat nog werd gedaan, zo een ring erop zetten, want de leidingen zijn niet te kort, dus dat kan het probleem niet zijn geweest.

Misschien om een beschadiging te verdoezelen?

Hij zegt zelf dat het was ter controle omdat er stellingen hebben opgestaan, maar als er niets was zou er toch geen ring geplaatst worden, of wel?

afbeelding van Maartenn

Geregistreerd 29-12-2011

2294 berichten

Re: waterleiding#05

Misschien best dat je de tape er eens afhaalt en hier een foto plaatst.

afbeelding van Maartenn

Geregistreerd 29-12-2011

2294 berichten

Re: waterleiding#05

Misschien best dat je de tape er eens afhaalt en hier een foto plaatst.

afbeelding van VVS

Geregistreerd 11-07-2008

6089 berichten

Re: waterleiding#06

Algemene stelregel is dat koppelingen (van welke aard ook, dus ook perskoppelingen) NIET onder beton/chape/isolatie worden gelegd omdat men er niet aankan in geval van lekken, zeker bij drukleidingen zoals water of CV is dit problematisch.

afbeelding van BartDG

Geregistreerd 14-08-2008

1845 berichten

Re: waterleiding#07

Ik zeg niet dat dit geen gezonde stelregel is, maar het wordt niet altijd zo gedaan. Wij hebben het systeem van Rehau (toch geen kleine naam) met perskoppelingen. Dit zitten onder de betopor, pur, VVW, chappe en tegels. Ik hoop dat ik daar inderdaad nooit een probleem mee ga hebben. Rehau garandeert alleszins dat er daar nooit problemen mee gaan komen.

Aan de andere kant, die buis-in-buis systemen met een collector: er wordt gezegd dat je in geval van problemen altijd die binnenste buis kan vervangen. Dat wil ik nog wel eens zien. Maar toegegeven, normaal gezien zal dat nooit nodig zijn. Het nadeel is dan wel dat het totale waterleidingscircuit een stuk langer wordt gezien alles eerst van de boiler naar de collector moet en terug naar het punt van verbruik. Zo kan het bv een vrij lange tijd duren voor je warm water hebt als je een warmwaterkraan opendraait.

afbeelding van BartDG

Geregistreerd 14-08-2008

1845 berichten

Re: waterleiding#08

Ik zeg niet dat dit geen gezonde stelregel is, maar het wordt niet altijd zo gedaan. Wij hebben het systeem van Rehau (toch geen kleine naam) met perskoppelingen. Dit zitten onder de betopor, pur, VVW, chappe en tegels. Ik hoop dat ik daar inderdaad nooit een probleem mee ga hebben. Rehau garandeert alleszins dat er daar nooit problemen mee gaan komen.

Aan de andere kant, die buis-in-buis systemen met een collector: er wordt gezegd dat je in geval van problemen altijd die binnenste buis kan vervangen. Dat wil ik nog wel eens zien. Maar toegegeven, normaal gezien zal dat nooit nodig zijn. Het nadeel is dan wel dat het totale waterleidingscircuit een stuk langer wordt gezien alles eerst van de boiler naar de collector moet en terug naar het punt van verbruik. Zo kan het bv een vrij lange tijd duren voor je warm water hebt als je een warmwaterkraan opendraait.