Gaskachel zonder schouw

Elektriciteit
13397 discussies 13397 berichten
afbeelding van VsRex

Geregistreerd 06-12-2007

275 berichten

Gaskachel zonder schouw

Ik zou graag een verwarming plaatsen in een kleine ruimte (

Dank bij voorbaat,

Mvg, Vic

7Reacties

afbeelding van avierstr

Geregistreerd 01-03-2008

86 berichten

Re: Gaskachel zonder schouw#01

Als je eens "gaskachel met muurdoorvoer" in google zoekt, en naar afbeeldingen kijkt, dan zul je daar veel mogelijkheden zien. Die komen meestal op hetzelfde neer : er moet een opening in de muur gemaakt worden, en daar gaat een buis door, maar in die buis zit een kleinere buis (deze doorvoer is normaal bij de kachel geleverd). Die kleinste buis is de rookafvoer van je kachel, en via de grotere buis zuig je verse lucht aan in je kachel die nodig is voor de verbranding. Op die manier heb je een gesloten systeem, en is er geen gevaar op CO vergiftiging in de kamer. Dit type kachels is courant te krijgen, gewoon vragen naar een gaskachel met muurdoorvoer bij een verkoper.

Is ook veel eenvoudiger dan een gat in je plat dak te maken.

Groeten,

Andy

afbeelding van VsRex

Geregistreerd 06-12-2007

275 berichten

Re: Gaskachel zonder schouw#02

Dank u voor de informatie.

Enkel 1 probleem daarmee het gaat om een gesloten bebouwing en dus direct een gat door de muur gaat niet gaan, want dan zit ik in de keuken van de buren. Zou dit dan ook niet via een buis naar het plat dak kunnen? Of over een afstand van een paar meter naar de achterzijde van het bijgebouw kunnen?

Mvg, Vic

afbeelding van VsRex

Geregistreerd 06-12-2007

275 berichten

Re: Gaskachel zonder schouw#03

Dank u voor de informatie.

Enkel 1 probleem daarmee het gaat om een gesloten bebouwing en dus direct een gat door de muur gaat niet gaan, want dan zit ik in de keuken van de buren. Zou dit dan ook niet via een buis naar het plat dak kunnen? Of over een afstand van een paar meter naar de achterzijde van het bijgebouw kunnen?

Mvg, Vic

afbeelding van VsRex

Geregistreerd 06-12-2007

275 berichten

Re: Gaskachel zonder schouw#04

In verband met deze vraag heb ik misschien een type toestel gevonden waarmee ik dit probleem zou kunnen oplossen. Het toestel welk ik gevonden heb is bijvoorbeeld dit. Maar dat zijn gasconvectoren. Kan er me iemand melden wat het verschil is tussen een gaskachel en een gasconvector.

Mvg, Vic

afbeelding van VsRex

Geregistreerd 06-12-2007

275 berichten

Re: Gaskachel zonder schouw#04

In verband met deze vraag heb ik misschien een type toestel gevonden waarmee ik dit probleem zou kunnen oplossen. Het toestel welk ik gevonden heb is bijvoorbeeld dit. Maar dat zijn gasconvectoren. Kan er me iemand melden wat het verschil is tussen een gaskachel en een gasconvector.

Mvg, Vic

afbeelding van avierstr

Geregistreerd 01-03-2008

86 berichten

Re: Gaskachel zonder schouw#05

Ik denk dat die ook door het plat dak kunnen aangesloten worden, of naar de achterzijde van het gebouw. Best eens informeren bij een verkoper. Voor gasboilers kunnen ze toch grotere afstanden overbruggen met een schoorsteen, dus voor kachels moet dat ook kunnen.

Ik vermoed dat je bij een gaskachel de vlam ziet, en bij een convector niet.

Groeten,

Andy

afbeelding van avierstr

Geregistreerd 01-03-2008

86 berichten

Re: Gaskachel zonder schouw#06

Ik denk dat die ook door het plat dak kunnen aangesloten worden, of naar de achterzijde van het gebouw. Best eens informeren bij een verkoper. Voor gasboilers kunnen ze toch grotere afstanden overbruggen met een schoorsteen, dus voor kachels moet dat ook kunnen.

Ik vermoed dat je bij een gaskachel de vlam ziet, en bij een convector niet.

Groeten,

Andy